کد خبر 1151829
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
وضعیت نامشخص پرسپولیس تا فینال آسیا/ کرونا علیه برنامه‌های یحیی

وضعیت حساس پرسپولیس برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و گره خوردن این مسئله با بیماری کرونا می‌تواند برنامه‌های سرخپوشان را دستخوش تغییر کند.

به گزارش مشرق، پرسپولیسی‌ها باید 29 آذر ماه در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل نماینده شرق آسیا قرار بگیرند، اما حساسیت‌های موجود و شرایط کرونایی ممکن است برنامه‌های یحیی گل‌محمدی را با تغییر مواجه کند. از جمله وضعیت ذوب‌آهن که پس از ابتلای چند بازیکن این تیم به کرونا، لغو دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن در هفته ششم را هم در دست بررسی قرار داده است.

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس با توجه به تغییراتی که در تیمش ایجاد شده و داشتن سه بازیکن محروم از جمله عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و احسان پهلوان برای دیدار فینال، اصرار به برگزاری دیدارهای تیمش در لیگ داشت تا بازیکنانش با ترکیب جدید همخوانی پیدا کنند و به هماهنگی برسند، اما قوانین سفت و سخت قطر به‌عنوان کشور میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا این شرایط را تغییر داد. از جمله لغو دیدار با نساجی که در صورت سفر پرسپولیس به مازندران ریسک ابتلای بازیکنان این تیم به کرونا را بالا می‌برد و همینطور وضعیت نامعلوم دیدار با ذوب‌آهن که می‌تواند برای پرسپولیس دردسرساز شود.

طبق اعلام پزشک ذوب‌آهن شش بازیکن و یک عضو کادر فنی این تیم به کرونا مبتلا شده‌اند و هفت هشت نفر دیگر هم مشکوک هستند. با این حال قوانین درباره این وضعیت می‌گوید که اگر تیمی 5+11 بازیکن در لیست خود داشته باشد، باید دیدار خود را برگزار کند و قوانین اجازه لغو بازی را نمی‌دهد. با این شرایط در صورتی که ذوب‌آهنی‌ها فقط همان شش بازیکن کرونایی را داشته باشند، دیدار روز یکشنبه آنها مقابل شهر خودرو بدون مشکل برگزار خواهد شد، اما در صورت افزایش تعداد مبتلایان، این مسئله باز هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

شهرخودرو مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت

شرایط تقابل ذوب‌آهن با پرسپولیس متفاوت است. هرچند قوانین هیچ تغییری نخواهد کرد و در صورت عدم افزایش کرونایی‌های ذوب‌آهن دیدار این تیم با پرسپولیس انجام خواهد شد، اما اکنون این مسئله با شرایط دیگری بررسی خواهد شد. با توجه به اینکه دیدار پرسپولیس - ذوب‌آهن در هفته ششم و طبق برنامه هفت روز قبل از فینال آسیا برگزار می‌شود، این ریسک وجود دارد که ویروس پنهان در تیم ذوب‌آهن وجود داشته باشد و در صورت تقابل با پرسپولیس، نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا را دچار مشکل کند، چرا که پرسپولیس با همین شرایط سه مهره کلیدی خود را در اختیار ندارد و در صورت ابتلای بازیکنی به کرونا و قوانین موجود در قطر، تعدادی دیگر از بازیکنان خود را از دست می‌دهد. البته ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال نمی‌تواند با این شرایط و طبق قوانینش، دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن را لغو کند، اما شاید برای پایین آوردن ریسک حضور پرسپولیس در فینال آسیا، با درخواست مدیران این باشگاه یا تصمیم مدیران ارشد فدراسیون فوتبال این برنامه نیز دستخوش تغییر شود.

پرسپولیسی‌ها نیز قصد دارند تا فینال آسیا، برنامه‌های بیشتری برای حفظ سلامت بازیکنان داشته باشند. از جمله حضور تیم در هتل برای قرنطینه و کنترل بیشتر روی بازیکنان و همچنین عدم اجازه به افراد غیرمرتبط با تیم برای حضور در تمرینات و اردوی تیم که در دستور کار قرار گرفته است. همچنین با آزمایش‌های مختلف قرار است اعضای تیم تحت کنترل تیم پزشکی باشند و سه روز مانده به اعزام تیم به قطر نیز تمامی اعضای کاروان اعزامی علاوه بر تست PCR، تست خون خواهند داد تا خیال آنها از هر جهت راحت باشد.

تنها مسئله باقیمانده و حل نشده، برنامه‌ریزی یحیی گل‌محمدی برای هماهنگی تیمش است. سرمربی پرسپولیس در برنامه‌های خود روی دو بازی دیگر برای هماهنگی ترکیب جدیدش حساب باز کرده بود که باید دید در این برنامه‌ریزی مشکل چگونه حل خواهد شد. اگر شرایط به گونه‌ای باشد که دیدار پرسپولیس با ذوب‌آهن نیز لغو شود و کرونا علیه برنامه‌های یحیی گل‌محمدی عمل کند، پرسپولیسی‌ها باید شرایط جدیدی را برای آماده‌سازی خود برنامه‌ریزی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    چرا این یحیی گل محمدی همیشه شلوارهاش از شدت تنگی داره می ترکه ؟! آدم چندشش میشه اصلا بهش نمیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس