کد خبر 1151823
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
فریبا: استقلال تشنه پیروزی است

پیشکسوت استقلال گفت: آبی‌پوشان با توجه به تساوی هفته گذشته مقابل پیکان تشنه پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان هستند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد با پیروزی زمین مسابقه را ترک خواهند کرد.

به گزارش مشرق، بهتاش فریبا اعتقاد دارد تیم «محمود فکری» می‌تواند در هفته‌های آینده نتایج بهتری کند و خود را در صف مدعیان قهرمانی لیگ برتر قرار دهد.

مربی و سرپرست اسبق استقلال می‌گوید: فکری در همین چهار هفته ابتدایی لیگ برتر نسبت به مربیان دیگر نتایج بهتری کسب کرد. نباید فشار روی این مربی باشد تا وی بتواند افکار و برنامه‌های تاکتیکی خود را در استقلال پیاده کند.

او درباره شرایط استقلال حرف زد. متن این گفت و گو در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

چند روزی از تساوی استقلال مقابل پیکان می‌گذرد، آبی‌پوشان ۲ امتیاز مهم را از دست دادند.

استقلال نمایش بدی را مقابل پیکان به اجرا نگذاشت اما حریف به بازی بسته و کاملا تدافعی روی آورده بود، آنها در طول ۹۰ دقیقه این تاکتیک را اجرا کردند و موفق شدند به آنچه می‌خواستند رسیدند.

استقلال در روزی که حریف به بازی بسته روی آورده بود،  چه اقدامی باید انجام می‌داد؟

بازی کردن در چنین شرایطی سخت است، وقتی تیمی مقابل استقلال چنین نمایشی را به اجرا می‌گذارد باید به بازی مستقیم، ضربات ایستگاهی و شوتزنی روی آورد. استقلال همین روش را انجام داد و چند موقعیت گل‌زنی به دست آورد اما نتوانست بهره لازم را ببرد.

از دست دادن امتیازات در هفته‌های ابتدایی می‌تواند برای استقلال مشکل‌ساز شود؟

باید در این باره یک توضیح بدهم. یک تیم برای حضور در تورنمنت لیگ برتر حداقل نیاز به این دارد که ۴۰ روز استراحت کند.  این لازمه و قانون،  برای حضوری پر قدرت در تورنمنت‌های سنگین است. استقلال این زمان را در اختیار نداشت. در چهار دیدار ابتدایی لیگ برتر موفق به کسب ۷ امتیاز شد که از نظر آماری بد نیست. به طور حتم استقلال این توانایی را دارد در هفته‌های آینده نتایج بهتری کسب کند و امتیازات لازم را برای پایان فصل جمع‌آوری کند.

در این روزها فشار روی «محمود فکری»  زیاد است؟

فکری یکی از استقلالی‌های متعصب است که سال‌ها برای این تیم زحمت کشیده و کاپیتان آبی‌پوشان بوده است. او در همین چهار هفته ابتدایی لیگ برتر نسبت به مربیان دیگر نتایج بهتری را کسب کرده است. نباید فشار روی این مربی باشد تا وی بتواند افکار و برنامه‌های تاکتیکی خود را در استقلال پیاده کند.

بیشتر بخوانید:

یحیی می‌تواند آینده تیم ملی ما را تضمین کند/ استقلال امیدوار کننده بازی می کند

هواداران استقلال در صورت ادامه این روند یاد استراماچونی خواهند افتاد؟

فصل گذشته استراماچونی هدایت استقلال را بر عهده داشت و در هفته‌های ابتدایی فصل، نتایج خوبی نگرفت. در همان روزها اگر از وی حمایت نمی‌شد استراماچونی نمی‌توانست در استقلال موفق باشد. من در همان روزها مصاحبه کردم و گفتم استقلال خوب بازی می‌کند و نشانه‌های خوبی در این تیم دیده می‌شود و همین اتفاق افتاد. حالا درباره تیم محمود فکری نیز چنین نظری ندارم.

تیم فکری نشانه‌های پیشرفت دارد؟

بله، استقلال در این فصل عملکرد خوبی را به اجرا گذاشته است و وقتی بازی‌های این تیم را مشاهده می‌کنید می‌بینید تیم تاکتیک دارد و بازیکنان تلاش خود را در زمین مسابقه انجام ‌می‌دهند. حتم دارم و این نوید را به هواداران استقلال می‌دهم که به زودی همان تیمی را خواهند دید که انتظار دارند.

استقلال مدعی قهرمانی خواهد بود؟

به طور حتم این چنین خواهد بود. استقلال بدون شک در این فصل مدعی قهرمانی خواهد بود و این استحقاق را دارد تا هفته پایانی برای کسب این عنوان با ارزش تلاش کند. با جرات می‌گویم در لیگ بیستم استقلال حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

یکی از ایراداتی که در استقلال دیده می‌شود نبود یک هافبک طراح و خلاق است.

این اشکال در استقلال دیده می‌شود، هافبک‌های این تیم در زمین مسابقه تلاش زیادی می‌کنند، دوندگی زیادی دارند، توپ‌گیری می‌کنند اما هنوز در ترکیب استقلال کمبود یک بازیکن که بتواند خط حمله را صاحب موقعیت کند و پاس گل بدهد خالیست.

چاره حل این مشکل چیست؟

در این مقطع که امکان جذب بازیکن جدید وجود ندارد مربیان استقلال باید تمرینات ویژه‌ای را برای خط هافبک در نظر بگیرند و مدام این تمرینات را تکرار کنند تا آنها بتوانند در جریان مسابقه مهاجمان را در فضا و پشت ‌هجده قدم صاحب توپ کنند. استقلال مهاجمان خیلی خوبی دارد که هر کدام از آنها در ایران بهترین هستند و به راحتی می‌توانند هر خط دفاعی را به هم بریزند. فقط باید از این نفرات خوب حمایت شود.

شیخ دیاباته نمی‌تواند فعلا استقلال را به دلیل مصدومیت همراهی کند؟

خوشبختانه مصدومیت این بازیکن جدی نیست و او می‌تواند به زودی در ترکیب استقلال به میدان برود، دیاباته که عنوان آقای گلی لیک گذشته را یدک می‌کشد می‌تواند در طول فصل کمک زیادی به استقلال کند.

بازی با نفت آبادان را چطور می‌بینید.

به طور حتم استقلال بازی آسانی را پیش رو ندارد. نفت آبادان انگیزه‌های زیادی برای رویارویی مقابل استقلال خواهد داشت اما بازیکنان استقلال با توجه به تساوی هفته گذشته مقابل پیکان تشنه پیروزی مقابل حریف آبادانی هستند.   اگر اتفاق خاصی رخ ندهد استقلال با پیروزی زمین مسابقه را ترک خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس