لایکی

شبکه اجتماعی لایکی از جمله پلتفرم های ارتباطی است که در ماههای اخیر و درسایه غفلت مسئولان و البته خانواده ها به یکی از شبکه های اجتماعی پر مخاطب کودکان ونوجوانان تبدیل شده است و ماهیتی غیراخلاقی دارد.

به گزارش مشرق، کرونا آمد و همه چیز را با خود دگرگون کرد. جان انسانها را گرفت و در کنار آن موجب داغدار شدن کسب و کار مردم شد و از همه مهمتر فرایند آموزش حضوری در نظام آموزش پرورش ما را به سوی آموزش غیر حضوری و فضای مجازی کشاند.

همین آموزش غیر حضوری به ویژه در عرصه فضای مجازی موجب بروز مشکلات زیادی شده است که هر روز یکی از زخم‌های آن سرباز می کند و عدم رسیدگی به آن از طرف مسوولان و خانواده ها شاید موجب عفونی شدن این زخم ها شود که مشکلات آن را دامن جامعه می‌گیرد.

با تعطیلی برخی ادارات، کاهش ساعات کاری و کاهش ترددها و استفاده از خدمات الکترونیکی این جمله را می توان گفت که کرونا بیش از هر چیزی شکل و کیفیت روابط و تعاملات رایج در جامعه بشری را دست خوش تغییر کرده است و طبیعتا غفلت از رصد و شناسایی این دست تغییرات می تواند چالش های اجتماعی و فرهنگی عمیقی را برای هر جامعه ای به ویژه جامعه اسلامی ما به همراه داشته باشد.

در وانفسای ورود کرونا و تعطیلی مدارس ، والدین بیش از هر زمان دیگری زمینه و بستر استفاده از وسایل دیجیتال را برای فرزندان خود فراهم کنند تا بتوانند مانع خارج شدن فرزندانشان از منزل برای جلوگیری به مبالاء شدن به ویروس را بگیرند.

بازی‌های کامپیوتری جای بازی‌های خلاقانه را گرفته است

فاطمه ابراهیم زاده کارشناس امور خانواده با بیان اینکه بازی کردن یک نیاز طبیعی برای کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: امروزه با رواج تکنولوژی های دیجیتالی بازی ها هم دیجیتالی شده است و در این میان جای بازی های مبتکرانه و خلاقانه را می‌گیرد.

وی افزود: والدین ما باید این مهم را مورد توجه قرار دهند که بازی‌های الکترونیک و دیجیتالی امکان پر کردن خلأ روانی و عاطفی کودکان و نوجوانان را ندارد و باید خیلی بیشتر از فرزندان خود در این برهه نگهداری کنند.

کارشناس امور خانواده ادامه داد: ورود ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و کشاندن آموزش های تحصیلی به بستر فضای مجازی موجب شده کودکان و نوجوانان از فرصت در دسترس بودن تلفن هوشمند و تبلت استفاده بیشتر داشته باشند و ود خواسته و در غفلت والدین به عضویت شبکه های اجتماعی توصیه شده از سوی همسالان خود در آیند.

ابراهیم زاده تصریح کرد: یکی از شبکه های اجتماعی غیر اخلاقی که این روزها از اینستاگرام شبقت گرفته است ، شبکه اجتماعی لایکی است که طرفداران ویژه ای دارد و در ماه های اخیر و در سایه غفلت مسوولان فرهنگی و البته خانواده ها به یکی از شبکه های اجتماعی پر مخاطب کودکان و نوجوانان کشورمان مبدل شده است.

ابراهیم زاده گفت: کاربران در این شبکه اجتماعی پس از عضویت در این شبکه می توانند با استفاده از خدمات رایگان و اختصاصی آن ویدئوهای تولیدی خود را در صفحه اختصاصی به نمایش بگذارند.

رواج لایکی بین طیف دانش‌آموزان و نوجوانان

این کارشناس امور خانواده عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر این شبکه اجتماعی غیراخلاقی در بین طیف دانش آموزان رواج خاصی دارد و بیشتر مضامین آن جنسی و غیر اخلاقی است.

وی بر نظارت بیشتر والدین در این ایام کرونا که فرزندانشان بیشترین استفاده را از گوشی های هوشمند و تبلت دارند تاکید کرد و بیان داشت: توصیه می شود والدین به طور کامل اپلکشین های که فرزندان خود بر روی گوشی های هوشمند و تبلت خود نصب کرده اند بررسی کنند تا موجب بروز مشکلاتی برای خانواده نشود.

ابراهیم زاده خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان معتاد به اینترنت مانند رانندگانی هستند که بی اعتنا به علایم راهنمایی و رانندگی ، اتومبیل اسقاطی خود را در جاده های خاکی به هر سو می رانند تا آنکه بالاخره وارد تونل افسردگی می شوند که آن موقع موجب بروز مشکلات زیادی برای فرد و خانواده می گردد.

کارشناس امور خانواده بر جایگزین کردن بازی های دست جمعی و بومی که زاییده فرهنگ و سنت ما است در این ایام توسط والدین جهت گرایش کمتر فرزندان به گوشی های هوشمند تاکید کرد.

منبع: کردتودی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • Mjp. Shiraz IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    12 2
    وزیرارتباطات یعنی خبرنداره ؟ اینهمه حجم گناه وفساد راایجادشده باشبکه های بی دروپیکر بعدتوقع داره مردم ... دودش البته توچشم خودت میره تاابددیگه انتخاب نخواهی شدتوقدرت
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      3 2
      اگر خبر نداشت همه جا نمی گفت من به هیچ وجه اجازه نمیدم بچه های خودم از این شبکه ها استفاده کنند
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    6 2
    نماد همجنسبازی هم که داره! معلم ها دست به کار شدن. دولت 2030 پرور برای ایران کار نخواهد کرد
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    4 1
    لاکی که واقعاً فاجهه است ، نمی فهمی کی دختره کی پسره ! یکی از بچه های همسایه که ۶ سالشه و خانواده بری او و خواهر بزرگترش تبلت خریده بودن هر دو تاشون لاکی نصب کردن و اون کوچیکه تمام آهنگ هارو حفظ کرده !
  • تنبل IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    6 7
    حکومت هند این نرم افزار را بلاک کرده و اونو بسته.
  • اون یکی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 0
    اپی تورم زا، مناسب برای ایگوی "خود شیفتگان"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس