کد خبر 1151634
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
خون معلولان شفابخش جان بیماران شد+تصاویر

جمعی از معلولین مهرورز و خیرخواه، با حضور درمرکز انتقال خون استان تهران و راه اندازی پویش «اهدای خون، قطره های توانا»، به صف داوطلبان اهدای خون پیوستند.

این روزها همه از دردها، کوه می‌سازند، از بیماری‌ها، طوفان می‌سازند، با دیدن معلولان آه می‌کشند و گذراندن لحظات با معلولان، برایشان سخت است؛اما هموطنان معلول ما خود دنیایی متفاوت تر از افراد دیگر دارند و نگاهشان به زندگی حتی در برخی زمانها ملایم و لطیف تر از افراد سالم از نظر جسمی است.

موید این ادعا زمانی به وضوح دیده می‌شود که مشاهده می‌کنیم تعدادی از این عزیزان که خود در اثر بیماری، دچار نقص ایمنی بوده و در این روزهای ملتهب کرونایی باید نگران تر از بقیه افراد نسبت به سلامتی و در امان ماندن از ابتلا به این ویروس مهلک باشند؛ به یاری بیماران دیگر و هم نوعان نیازمند به خون شتافته و با اهدای خون خود، سعی کرده‌اند تا سهمی در یاری رساندن به بیماران و بستری شدگان در مراکز درمانی داشته باشند.

روز گذشته و به بهانه روز جهانی افراد داری معلولیت جسمی، تعدادی از معلولین دلسوز، ایثارگر و نوعدوست به جمع اهداکنندگان خون پیوسته و با شرکت در پویش «اهدای خون، قطره‌های توانا» و حضور مرکز انتقال خون استان تهران، با اهدای خون خود، در این اقدام خداپسندانه مشارکت کردند.

مجید مسلمی، معاون اهداکنندگان انتقال خون استان تهران با تقدیر از دلسوزی متعهدانه قشر فرهیخته معلولین نسبت به کمک برای نجات جان بیماران، گفت: حضور معلولین در کنار دیگر اقشار جامعه، تصویری زیبا از همدلی متعهدانه و وفادارانه برای نجات جان بیماران و زندگی بخشیدن به همنوع را به تصویر کشید.
 

معاون اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان تهران ادامه داد: پویش «اهدای خون، قطره‌های توانا» واقعا کار زیبایی بود و این که معلولین به عنوان یک قشر فعال، پویا و دارای انگیزه‌های اجتماعی بالا، همیشه در موقعیت‌های مختلف و حرکت‌های خیرخواهانه، نقش پر رنگی داشته‌اند، قابل ستایش است و امیدواریم شرایط حضور این عزیزان در اماکن و معابر فراهم باشد تا بتوانند بیش از همیشه شاهد حضورشان در مشارکت‌های اجتماعی باشیم و می‌خواهیم که اهدای خون را به لحاظ ضرورت و اهمیت بالا در نجات جان بیماران، جزء برنامه‌های مستمر خود قرار دهند.

پویش «اهدای خون، قطره‌های توانا» با حضور افراد دارای معلولیت جسمی در روزهای سرد سال ادامه دارد.
 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    6 0
    احسنت بر این فداکاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس