سفارت آمریکا

سفارت آمریکا در بغداد در اولین واکنش به برخی خبرها در خصوص کاهش دیپلمات‌های خود در عراق، صرفا گفت که امنیت کارمندان و تأسیسات سفارت در اولویت قرار دارد.

به گزارش مشرق، دفتر رسانه‌ای سفارت آمریکا در بغداد در پاسخ به سؤالی در خصوص کاهش نیمی از دیپلمات‌های خود اعلام کرد که درباره جزئیات این امر اظهارنظر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا تعدادی از دیپلمات‌های خود را از عراق خارج می‌کند

سفارت آمریکا به شبکه روسیا الیوم گفت که وزارت خارجه این کشور به طور دائم تغییراتی در خصوص حضور دیپلمات‌ها در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها در تمامی نقاط جهان با توجه به شرایط امنیتی آن کشورها یا تعطیلات یا شرایط بهداشتی اعمال می‌کند.

در پاسخ سفارت آمریکا همچنین آمده است: «تضمین امنیت کارمندان دولت و شهروندان آمریکا و امنیت تأسیساتمان در رأس اولویت‌هایمان قرار دارد».

این سفارتخانه در ادامه حاضر به اظهار نظر صریح در خصوص جزئیات کاهش نیمی از دیپلمات‌های آمریکا در عراق نشد و گفت که در این خصوص نظری ندارد؛ اما تأکید کرد که به شراکت دیپلماتیک با عراق ادامه می‌دهد و «متیو تولر» سفر واشنگتن در بغداد و دیپلمات‌های آمریکایی همچنان در بغداد حضور دارند.

شب گذشته نشریه پولیتیکو و شبکه اسکای نیوز به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شدند که این واشنگتن نیمی از کارمندان سفارت خود در عراق را از این کشور خارج می‌کند. به گفته این منابع، ستورات مربوط به خارج کردن کارکنان و دیپلماتها به خاطر توصیه فرماندهان سرویس اطلاعات آمریکا و پنتاگون است که تأکید دارند، تهدیدات جدی در این خصوص وجود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 0
    جاسوس خانه بزرگ آمریکای تروریست، درغرب آسیا،بغداد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس