کد خبر 1151382
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

حتما تا به حال واژه فروشگاه ساز را شنیده اید. می دانید فروشگاه ساز چیست و پاسخگوی چه نیازی از کاربران اینترنتی است. در اینجا می خواهیم انواع فروشگاه ساز ها را بررسی کنیم و ببینیم استفاده از فروشگاه ساز با طراحی سایت فروشگاهی چه تفاوتی دارد. پس با ما همراه باشید.

فروش آنلاین کالا یکی از پردرآمدترین رویکردهای کارآفرینانی است که به دنبال راه اندازی یک تجارت دیجیتالی هستند. امروزه ایجاد و ساخت فروشگاه اینترنتی کاری نسبتاً آسان است. با استفاده از فروشگاه سازها می توانید در عرض چند ساعت خود یک وب سایت فروشگاهی با تمام امکانات مورد نیاز راه اندازی کنید و کسب و کار انلاین خود را راه اندازی کنید.

در طراحی سایت فروشگاهی همه چیز قابل سفارشی سازی است. هر طرح دلخواهی برای ظاهر سایت قابل دیزاین است و هر ویژگی و امکاناتی قابل افزودن است. در دنیای طراحی سایت موارد محدود کننده هزینه و زمان است. به عبارتی اینکه شما از یک طرح خاص یا ویژگی مورد نظر که قصد داشته اید به سایت خود اضافه کنید کوتاه بیایید بیشتر مربوطه به این است که پیاده سازی آن یا از لحاظ زمانی برای شما به صرفه نبوده است و یا از لحاظ هزینه. مگرنه در توسعه یک سایت اختصاصی هیچ محدودیتی دیگری نخواهید داشت. ولی بر عکس این مطلب در رابطه با فروشگاه ساز ها می باشد. در فروشگاه ساز تقریبا همه چیز آماده است و شما صرفا با عناصر آماده سر و کار دارید. از محدودیت های زمانی و هزینه ای خبری نیست که چرا که از بین عناصر موجود آماده نیازمندی های سریع و با هزینه کم پاسخ داده می شود. ولی تنها مشکل اینجاست که اگر برای یک نیاز عنصر آماده وجود نداشت عملا راه حل دیگری ندارید. به عبارتی در فروشگاه ساز ها صرفا باید به داشته ها اکتفا کنید. ولی یک استثنا در این بین وجود دارد و آن هم فروشگاه ساز ووکامرس است. در بین تمامی فروشگاه ساز ها این ووکامرس است که از لحاظ توسعه پذیری هم امکانش را دارد و هم توجیه اقتصادی.

هزینه راه اندازی سایت با فروشگاه ساز نیز متفاوت است. برخی به صورت ماهیانه هزینه دریافت می کنند. برخی به زای هر سفارشی که در فروشگاه شما ثبت شود درصد می گیرند. برخی صرفا یک هزینه اولیه برای راه اندازی دارند و برخی نیز مانند فروشگاه ساز ووکامرس رایگان هستند.

برخی از فروشگاه ساز های معروف عبارتند از شاپیفای، پرستاشاپ، ووکامرس، wix.com ، zhaket و... . هر کارفرما از فروشگاه ساز خود چنین انتظاراتی را دارد:

· راحتی در استفاده

· تنوع دمو

· امکانات پیشرفته مانند انبار داری

· انعطاف پذیری

· امکانات فروشگاهی

· پشتیبانی و راهنمای استفاده

· امنیت

· چند زبانه بودن

· سئو فریندلی بودن

· توسعه پذیری

تنها فروشگاه سازی که در تمام این ویژگی ها نسبت به بقیه برتری دارد فروشگاه ساز ووکامرس است. به همین دلیل است که در این رقابت گرم سهم 40 درصدی در بین فروشگاه های اینترنتی را از بین مخاطبان ساخت فروشگاه اینترنتی را دارد. برای استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس نیاز به قالب های حرفه ای فروشگاهی دارید که در ایران سایت ژاکت zhaket به عنوان مرجع وردپرس فارسی پاسخگوی این نیاز است.

همان طور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ووکامرس یک تنه سهم حداکثری از بازار فروشگاه های اینترنتی  را اختصاص داده است.  در ایران امار دقیقی وجود ندارد ولی آنچه از شواهد مشخص است سهم ووکامرس در ایران بیشتر از میانگین جهانی آن یعنی 40 درصد است.

البته این آمار وقتی جذاب تر می شود که میزان محبوبیت و اقبال کاربران در استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس روز به روز در حال بیشتر شدن است و این سیر افزایشی را در نمودار زیر که از سال 2011 که ووکامرس متولد شد تا امسال را مشاهده می کنید.

فروشگاه ساز ووکامرس رایگان است. یعنی شما بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای می توانید از آن استفاده کنید و آن را متناسب با نیاز خود توسعه دهید. اما اگر بخواهید برای ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای می توانید از توسعه هایی که دیگران تحت عنوان قالب فروشگاهی یا افزونه انجام داده اند استفاده نمایید. این آیتم ها هم نسخه رایگان دارند و هم پولی. البته هزینه ای که برای خرید یک قالب فروشگاهی یا افزونه ووکامرسی پرداخت می کنید در مقابل خدماتی که می گیرید بسیار ناچیز و کاملا به صرفه است. این آیتم ها در سایت هایی نظیر ژاکت ارائه می شوند. مثلا شما صرفا می توانید در سایت ژاکت با پرداخت 200 هزار تومان یک قالب فروشگاهی مشابه دیجی کالا بخرید و در فروشگاه ساز ووکامرس خود استفاده نمایید. این امکان در هیچ سایت ساز دیگری وجود ندارد. همچنین آموزش های مورد نیاز در این مسیر به رایگان در فضای اینترنت موجود هستند که می توانید از انها استفاده کنید.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی با فروشگاه ساز ووکامرس

1-در ابتدا نیاز دارید که یک هاست و دامنه تهیه نمایید. بدین منظور می توانید از سایت هایی نظیر نت افراز ، اسنپ سرور و... استفاده کنید. اگر در انتخاب نوع دامنه یا مقدار فضای لازم برای هاست خود نیاز به مشاوره داشتید می توانید با کارشناسان سایت ژاکت به صورت تلفنی صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

2-در گام دوم باید فروشگاه ساز ووکامرس را نصب و فعال کنید. در بلاگ ژاکت به طور کامل راجع به فروشگاه ساز ها و انواع آن و به طور خاص ووکامرس پرداخته شده است. بدین منظور هم می توانید به zhaket.com/blog/ مراجعه کنید مقالات اموزشی در رابطه با فروشگاه ساز را مطالعه کنید.

3-گام سوم انتخاب قالب فروشگاهی است. در این مرحله به سایت های معتبری نظیر ژاکت مراجعه کنید و بهترین قالب های فروشگاهی را مشاهده و یکی از انها را انتخاب کنید.

4-گام نهایی سفارشی سازی و پیکربندی قالب است. به این صورت که قالب فروشگاهی که از ژاکت تهیه کرده اید را متناسب با برند و سازمان خود سفارشی سازی می کنید و سپس محصولات و خدمات خود را در ان قرار می دهید. توجه داشته باشید در هیچ کدام از این مراحل نیازی به دانش کدنویسی ندارید و تمامی آموزش های لازم به رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.


**این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس