ناتو روسیه را بزرگترین تهدید نظامی برای امنیت خود نامید

طبق گزارش تهیه شده در مقر ناتو، روسیه اصلی‌ترین تهدید نظامی برای امنیت کشورهای عضو این بلوک، برای سال‌های آتی نامیده شده و این سازمان به تقویت حضور نظامی خود در منطقه دریای سیاه ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ناتو حداقل تا سال ۲۰۳۰ ، فدراسیون روسیه را همچنان اصلی‌ترین تهدید نظامی برای امنیت خود نامیده است. این مسئله در گزارش مربوط به اصلاحات در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)- ۲۰۳۰، که روز چهارشنبه ۲ دسامبر (۱۲ آذر ماه) در وب سایت رسمی سازمان منتشر شد، بیان شده است.

نویسندگان این سند معتقدند: «در آینده و حداقل تا سال ۲۰۳۰ ، روسیه احتمالاً تهدید اصلی نظامی برای کشورهای عضو ناتو باقی خواهد ماند. بر اساس این گزارش، مفهوم استراتژیک جدید پیمان آتلانتیک شمالی در جریان نشست سران ناتو در سال ۲۰۲۱ تصویب خواهد شد.

در این گزارش همچنین یادآوری شده که مسکو در تلاش برای کسب برتری سیاسی، اقتصادی و نظامی بر جمهوری‌های شوروی سابق است و از اوکراین و گرجستان به عنوان نمونه‌هایی از این برتری طلبی روسیه، نام برده شده است.

علاوه بر این، "ینس استولتنبرگ" دبیر کل ناتو هم روز چهارشنبه در جمع بندی نتایج دومین روز نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو این پیمان، مدعی شد که روسیه به افزایش قدرت نظامی خود در شبه جزیره کریمه ادامه می‌دهد.

استولتنبرگ افزود که ناتو "با تقویت حضور نظامی خود در خشکی، دریا و هوا، به چنین اقداماتی از سوی روسیه پاسخ خواهد داد و وزرای خارجه ناتو در خصوص اقدامات بیشتر برای تقویت مذاکرات در این زمینه با گرجستان و اوکراین توافق کردند.

دبیرکل ناتو پیش از این نیز گفته بود که این اتحاد قصد دارد به تقویت حضور نظامی خود در منطقه دریای سیاه ادامه دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    اینا اسمشون رو خودشونه "ناتو"
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    ناتو غلط کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس