یازدهمین جشنواره «عمار» آنلاین می‌شود/ ثبت‌نام ۲۹۰۰ اثر در جشنواره - کراپ‌شده

دبیر اجرایی جشنواره عمار گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، به این جمع‌بندی رسیدیم که اکران‌های مرکزی جشنواره به صورت آنلاین برگزار شود.

به گزارش مشرق، امین سردارآبادی، دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام یازدهمین دوره این جشنواره گفت: با وجود مسائلی که به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا در کشور پیش آمده، با استقبال خوب فیلمسازان، بیش از ۲۹۰۰ اثر در این دوره جشنواره، ثبت‌نام کردند.

سردارآبادی درباره نحوه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، به این جمع‌بندی رسیدیم که اکران‌های مرکزی جشنواره به صورت برخط و آنلاین برگزار شود. در این شکل جدید، مخاطبان بیشتری نیز می‌توانند در بستر مجازی، آثار منتخب را تماشا کنند.

وی در همین باره افزود: همزمان با بررسی آثار رسیده به جشنواره، در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی لازم برای برگزاری هرچه بهتر این دوره جشنواره هستیم و بزودی درباره سامانه‌های اکران آنلاین جشنواره اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

دبیر اجرایی جشنواره عمار در ادامه این گفتگو تاکید کرد: همچون اکران‌های مرکزی، درصدد هستیم بتوانیم برنامه‌های جنبی جشنواره، نشست‌ها، جلسات نقد، کارگاه‌ها را هم به صورت آنلاین برگزار کنیم که اخبار این برنامه‌ها در روزهای آینده از طریق سایت جشنواره اعلام می‌شود.

سردارآبادی در خصوص اکران‌های مردمی این جشنواره هم در سال‌های گذشته، پیش از موعد اصلی جشنواره شروع می‌شد، یادآور شد: از دوره گذشته جشنواره عمار و پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، با راه‌اندازی آزمایشی سامانه «سینمامردم»، تعدادی از آثار منتخب جشنواره و سینمایی مانند مستند «عابدان کهنز»، «تهران دمشق»، فیلم سینمایی «آبادان یازده۶۰» و «۲۳ نفر» را در قالب این سامانه، در نقاط مختلف کشور اکران کردیم.

وی تصریح کرد: امسال نیز با تقویت این سامانه و تنوع بخشیدن به آثار «سینمامردم»، در تدارک شرایطی هستیم که فعالان فرهنگی و اکران‌کنندگان مردمی جشنواره بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آثار منتخب جشنواره را در شهرها و روستاهای مختلف کشور به نمایش درآورند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، بخشی از آثار در نظر گرفته شده برای اکران‌های مردمی جشنواره، آماده و مقدمات آن فراهم شده است و تلاش داریم همچون ادوار گذشته، اکران‌های مردمی این دوره نیز زودتر از اکران‌های مرکزی آغاز شود.

یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همزمان با حماسه ۹ دی برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس