کد خبر 1151112
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
بورس نمایه

ارزش معاملات بازار امروز پس از مدت‌ها دوباره به بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده ورود مجدد پول‌های پارک‌شده به بازار بورس با وجود رکود در سایر بازارها بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، معاملات بازار امروز با نوسانات زیادی همراه بود به طوری که شاخص کل ابتدا از محدوده قرمز وارد دامنه مثبت شد و سپس در دقایق پایانی با افزایش عرضه در برخی از نمادها مانند وبملت و شتران به محدوده قرمز غلتید. شاخص کل امروز در نهایت ۲۶۰۰ واحد افت کرد و به ۱ میلیون و ۴۷۰ هزار واحد رسید. نکته مهم معاملات امروز ارزش معاملات بود که با توجه به معاملات پویای امروز از مرز ۳۱ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

بیشتر بخوانید:

نحوه عرضه صندوق های ETF‌ در سال آینده چگونه است؟

گروه بانکی امروز بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد و در مجموع در نمادهای بانکی ۴ میلیارد و ۵۰۳ میلیون سهم جابجا شد. گروه خودرو بعد از بانک بیشترین حجم معاملات را با جابجایی ۳ میلیارد و ۹۱۵ میلیون سهم به خود اختصاص داد. پس از این دو فرآورده‌های نفتی با ۶۲۸ میلیون و ۴۷۰ هزار سهم سومین گروه پرحجم معاملات امروز بودند. اما به لحاظ ارزش معاملات گروه خودرو با بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشت و پس از آن بانک‌ها با بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان رده دوم را به خود اختصاص دادند. همچنین گروه فرآورده‌های نفتی با بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان سومین گروه پرارزش معاملات امروز بازار بودند.

در بازار بورس امروز بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار معامله صورت گرفت و در این معاملات ۱۴ میلیارد و ۵۸۴ میلیون سهم به ارزش ۱۵۸۰۰ میلیارد تومان جابجا شد. تاپیکو، اخابر و وپارس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وبملت، کگل و شپنا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

در بازار فرابورس نیز بیش از ۱ میلیون معامله انجام شد و در مجموع ۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات امروز فرابورس که با افزایش ۹۶ واحدی به کار خود پایان داد بیش از ۱۵۴۰۰ میلیارد تومان بود. نمادهای غصینو، ذوب، وسپهر و دی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

منبع: بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس