روز مادر حضرت زهرا

مدیر انتشارات کتابستان معرفت از برخورد چند گانه با کتاب‌هایی که برای دریافت مجوز،‌ راهی اداره کتاب می‌شوند، گلایه کرد و گفت: ناشران حساس‌تر از ارشاد عمل می‌کنند؛ چرا که دوست دارند کتابشان منتشر شود.

به گزارش مشرق، محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان معرفت، کتابی برای اخذ مجوز به اداره کتاب وزارت ارشاد تحویل داده که این اثر با حذفیات عجیبی مواجه شده است.

حقی توضیح داد: کتابی داستانی درباره حضرت امیر و صدیقه طاهره سلام الله علیها برای دریافت مجوز به ارشاد دادیم، اما گفتند که این موارد را حذف کنید.

وی در پاسخ به اینکه کتاب چه زمان ارسال شده و ابلاغ حذفیات چه روزی به دست شما رسیده، گفت: ما ۱۲ روز پیش کتاب را برای اخذ مجوز ارسال کردیم و امروز این ابلاغیه اصلاحات عجیب واصل شد.

حقی با بیان اینکه پیش‌تر هم چنین مواردی داشتیم، اما این بار نه مساله سیاسی است، نه اخلاقی بلکه تاریخی است و نمی‌توان از مسائل تاریخی صرف نظر کرد، گفت: حتی چند وقت پیش کتابی را برای دریافت مجوز ارسال کردیم که محتوای آن فضای سیاسی ایران ۴۰ سال بعد را نشان می‌دهد که در آینده چه رخ می‌دهد. این کتاب غیرمجاز اعلام شد! تماس گرفتیم، اما هیچکس به ما جواب نداد و علت قضیه را نگفت.

وی اضافه کرد: متولیان اداره کتاب باید بدانند حساسیت‌های یک ناشر از اداره آن‌ها بیش‌تر است، چرا که دوست دارد کتابش منتشر شود. جالب است بدانید کتابی که در تهران از سوی ارشاد استان تهران مجوز دریافت کرده، ترجمه کردیم اما ارشاد قم به آن مجوز نمی‌دهد! ارشاد در این زمینه آئین‌نامه اجرایی دارد که بر اساس آن عمل می‌کند، اما آن را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

مدیر انتشارات کتابستان معرفت در ادامه گفت: انصاف نیست در این موقعیت اقتصادی، کتاب ترجمه، نوشته، ویراستاری، طراحی جلد و... شود، آن هم بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اما اجازه چاپ پیدا نکند.

خبرنگار ما با علیرضا صدرالدینی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی هم برای دریافت توضیح او تماس گرفت. صدرالدینی ادعا کرد: از نظر من بحث «ضربه زدن و... به حضرت زهرا سلام‌الله علیها» به لحاظ تاریخی حتی نزد برخی بزرگان شیعه هم محل تامل بوده و دامن زدن به اختلافات در این روزگار جایز نیست و نباید اختلاف‌افکن باشیم.

صدرالدینی تصریح کرد: بنده بررس کتاب نبودم و در دوره من هم بررسی صورت نگرفته است، اما اشکالات وارده درست است و حذف این موارد، حذف تاریخ نیست.

وی در پایان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی اصول و کلیات را تبیین کرده، ولی آنها کلی است و ما بر اساس دستورالعمل‌هایی که داریم عمل می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    5 8
    اتفاقا اصلاحیات لازمی بوده! کتاب رو برای امت اسلامی می‌خوایم نه مایه شروع شکاف دوباره...
  • قریشی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    5 2
    قطع الیقین انحراف یا تحریفی در وقایع کتاب شما بوده که از فیلترهای رسمی نگذشته است . کتاب می نویسید در مورد اهل بیت، مطالب من درآوردی نیاورید
  • ناصر IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    5 2
    علیرضا صدرالدینی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی: «از نظر من بحث «ضربه زدن و... به حضرت زهرا سلام‌الله علیها» به لحاظ تاریخی حتی نزد برخی بزرگان شیعه هم محل تامل بوده...». باید به ایشان بگویم: نظرتان را برای خودتان نگه دارید. این موضوع میان علمای شیعه در حد اجماع است؛ ضمنا شما حق ندارید تاریخ را حذف کنید و بعد اجازه تحریف بدهید. همین مصائب هر ساله در ایام فاطمیه در نزد علما و مراجع تقلید گفته می شود. رهبر انقلاب هم هر ساله روضه دارند. اگر این مصائب بر آن حضرت وارد نشده، هر چه زودتر جبران کن تا از دست شکسته مادر امام زمان سیلی نخورده ای...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس