کد خبر 1150584
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات پژواک خرد معاصر درباره اقتصاد آمریکا پس از ترامپ نوشت:

پایگاه تحلیلی بلومبرگ در گزارش اخیر خود به مسئله اقتصاد و تعاملات تجاری ایالات متحده با سایر کشورها پرداخته است. طبق نظر تحلیلگران، مداخلات پی در پی ترامپ در این چهار سال، موجب مجادلات زیادی برای آمریکا با کشورهای مختلف شد. در دوره بایدن احتمالاً این مجادلات کاهش یابد. بر اساس تحلیل گاردین در مورد فولاد و آلومینیوم بعید است بایدن بتواند تعرفه های سنگین وضع شده برای واردات را بردارد چون موجب اعتراضات سنگین کارگری خواهد شد.

 در مورد گازمایع LNG بایدن احتمالا با بازگشت به معاهده پاریس به دنبال کاهش تولید محصولات مولد متان خواهد رفت اما اینکار ضرری به صادرکنندگان امریکایی نخواهد رساند. اما صادرات به اروپا و اسیا بسیار وابسته به نوع سیاست خارجی بایدن خواهد بود.

 در مورد نفت از آنجایی که چین بزرگترین مصرف کننده حامل های  انرژی در جهان است، احتمالا کاهش  جنگ تجاری با چین به ثبات بازار خواهد انجامید. تجربه تحریم ناموفق ونزوئلا و ایران نیز احتمالا باعث خواهد شد که بایدن از ابزار فشار تحریم نفتی بر این تولیدکنندگان نفت بکاهد به نحوی که تا نیمه دوم ۲۰۲۱ پیش بینی می شود ایران به حداقل صادرات ۱ میلیون بشکه نفت در روز برسد.

 در مورد محصولات لبنی بایدن بدبینی های ترامپ به سایر صادرکنندگان نظیر کانادا را نخواهد داشت و از طریق تعامل با آنها احتمالا می تواند آنها را برای افزایش قیمت مجاب کند به نحوی که تولیدکنندگان امریکایی نیز توان رقابت بیابند. و در مورد غلات پیش بینی می شود با بهبود رابطه امریکا با چین، اقتصاد این کشور شاهد جهش تولید و صادرات این محصول باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس