دل نوشته از نوع هنرمندانه در رسای شهید محسن فخری زاده - کراپ‌شده

سردار دیگری خون خود را به پای درخت انقلاب ریخت از او باید درسی آموخت که دنیای امروزمان تشنه آن است: «خدمت کردن به وطن، بی نام و نشان».

به گزارش مشرق، هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی شعب سراسر کشور با توجه به حادثه تروریستی روز جمعه هفتم آبان‌ماه که منجر به شهادت شهید محسن فخری‌زاده شد دل‌نوشته‌ای را منتشر کردند که متن آن به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون/  سردار دیگری خون خود را به پای درخت انقلاب ریخت تا تنومندتر از همیشه، در برابر بی‌عدالتی‌های جهان استوار باقی بماند. او به خیل هم‌رزمانش پیوست و دعوت حق را لبیک گفت اما از او باید درسی آموخت که دنیای امروزمان تشنه آن است: «خدمت کردن به وطن، بی‌نام و نشان» او در چهار دهه گذشته تمام خود را صرف پیشرفت انقلاب و کشور در حوزه علم و فن‌آوری کرد اما نام و نشانش برای بسیاری از ایرانیان تا لحظه شهادت ناشناخته بود. چه شیرین و انسانی است این‌گونه بزرگوارانه در خدمت وطن خود بودن.

انجمن هنرهای نمایشی ایران و کلیه شعب استانی در سراسر کشور، شهادت مظلومانه این دانشمند هسته‌ای را به خانواده ایشان و همه ملت ایران تسلیت گفته و آرزومند است که منش و روش رفتاری آن دانشمند عزیز، در سطوح مختلف مدیریتی نهادینه شود.

ترور نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی است و عاملین این جنایت بدون شک ضعیف‌ترین عالمند و روزی به خاطر این خون‌های ریخته‌شده کمر خواهند شکست.»   

*هیئت‌انتخاب بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» معرفی شد

ندا شاهرخی، حسین توازنی‌زاده و امیر راد به عنوان هیئت‌انتخاب بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند. هیئت‌انتخاب آثار بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» متشکل از ندا شاهرخی، حسین توازنی‌زاده و امیر راد  ارزیابی آثار این بخش را در سه مرحله انجام خواهند داد.

ندا شاهرخی دارای مدرک فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه «پاریس ۸» و دانشجوی دکترا با تخصص تئاتر اجتماعی- کاربردی در  «پاریس ۸»، مدیر هنری «موسسه بین‌المللی فانوس هنر پارس» و مدرس بازیگری و کارگردانی است. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به اجراهای متعدد داخلی و بین‌المللی در مقام کارگردان در حوزه «تئاتر در مکان‌های نامتعارف» اشاره کرد.

حسین توازنی‌زاده فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد سینما و دانشجوی دکترای مطالعات فیلم در دانشگاه خرونینگن هلند است. مطالعات و آثار او به عنوان کارگردان عمدتا متمرکز بر اجراهای مکان‌محور با محوریت معماری، فیلم، حافظه و احساسات است. اجراهای او در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تاکنون موفق به کسب جوایز متعددی برای توازنی‌زاده و گروه «هنرهای اجرایی کاریز» شده است.

امیر راد دارای مدرک کارشناسی‌ارشد نقاشی از دانشگاه هنر، مدیر و موسس «کانون نیومدیای موزه هنرهای معاصر تهران»، رئیس هیئت‌مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران و مدرس و پژوهش‌گر دانشگاه‌ است. راد در بسیاری از فستیوال‌ها و جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله دوره‌های گوناگون جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران و… به عنوان عضو شورای سیاستگذاری، هیئت‌انتخاب، هیئت‌داوران و کیوریتور حضور داشته است.

در بخش «دیگرگونه‌های اجرایی» صاحبان ۷۴ ایده متقاضی حضور شدند که مطابق فراخوان، پس از دریافت ایده‌ها و ویدئوهای ۵ دقیقه‌ای تشریح‌کننده، اثر آن‌ها توسط هیئت‌انتخاب بررسی شد. اسامی آثار پذیرفته‌شده جهت حضور در مرحله دوم، به منتخبین اعلام و از سوی هیئت‌انتخاب به گفت‌وگو دعوت شدند. در این مرحله  جلساتی آنلاین با صاحبان آثار برگزار شد و منتخبین چگونگی اجرای خود را تشریح کردند تا در نهایت آثار پذیرفته‌شده برای حضور در مرحله سوم انتخاب شود. صاحبان آثار منتخب در مرحله سوم می‌بایست از ٨ تا ١٥دی‌ماه اثر کامل خود را به هیئت‌انتخاب ارائه کنند. اسامی آثار راه‌یافته نهایی به جشنواره نیز نیمه دی‌ماه اعلام می‌شود.

این بخش  با مدیریت سامان خلیلیان در سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه در سال جاری برگزار خواهد شد.

*«گپ تئاتر» سه شنبه شب ها از تلویزیون اینترنتی نمایش نت

 فصل دوم ویژه برنامه "گپ تئاتر" که این روزها به عنوان تنها برنامه تصویری و تخصصی در حوزه تئاتر می باشد، سه شنبه شب ها ساعت ۲۲ با اجرای احسان حاجی پور (نویسنده و کارگردان تئاتر) از تلویزیون اینترنتی نمایش نت و لایو صفحه اینستاگرام این رسانه پخش می شود. 

این برنامه تصویری به صورت هفتگی در گپ و گویی با هنرمندان و فعالان عرصه نمایش به مسائل صنفی، حرفه ای و تخصصی این هنر و نقد و بررسی شرایط فعلی تئاتر در کشور می پردازد.

بررسی مهمترین اخبار یک هفته گذشته تئاتر کشور، بخش معرفی و گفتگو با هنرمندان جوان تئاتر، حضور هنرمندان فعال و پیشکسوت تئاتر به عنوان مهمان و آیتم های مختلف در حوزه تئاتر از بخش های این برنامه است.

فصل اول برنامه "گپ تئاتر" نوروز امسال از تلویزیون اینترنتی نمایش نت به صورت زنده پخش شد و با استقبال هنرمندان و مخاطبان تئاتر مواجه گردید. 

سعید نوروزی طراح، تهیه کننده و کارگردان برنامه"گپ تئاتر" است و رضا مرشد نیز به عنوان مجری مهمان این برنامه را همراهی می کند. تاکنون هنرمندانی همچون الهه شه پرست، محمودرضا رحیمی، کهبد تاراج، شاهین چگینی، نادر نادرپور مهمان فصل دوم این برنامه تصویری بوده اند.

گپ تئاتر" با همراهی تماشاخانه اهورا و تلویزیون اینترنتی نمایش نت تولید و سه شنبه شب ها از ساعت ۲۲ از این پلتفرم اینترنتی به آدرس namayeshnet.com و به صورت هم زمان از بخش لایو صفحه اینستاگرام این رسانه پخش میشود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 11
    اینم هنرمندان. میبینی برادر چه عجولی! باید بهشون فرصت داد تا فکر کنند و انتخاب کنند.
    • US ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      0 1
      تف به هر کی پیاده نظامه. حالا هر چی و هر کی میخواد باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس