فشار دولت انگلستان به عوامل سریال «تاج» در مورد خانواده سلطنتی

وزیر فرهنگ انگلستان گفت: نگرانم نسلی از بینندگان که در آن سال‌ها نبوده‌اند، ممکن است با دیدن سریال «تاج» داستان‌سرایی را با واقعیت اشتباه بگیرند.

به گزارش مشرق به نقل از سی بی اس، وزیر فرهنگ بریتانیا می‌گوید سازندگان سریال  «تاج» (The Crown)  که درباره زندگی ملکه الیزابت و دیگر اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا ساخته شده، باید به بینندگان بگویند که ماجراهایی که می‌بینند، الزاماً واقعیت نبوده و داستان‌ است.

«اولیور دَودن» روز یکشنبه گفت که سریال  «تاج» محصول نتفلیکس باید در ابتدای هر قسمت سلب مسئولیت داشته باشد و توضیح دهد که این فیلم بر اساس واقعیت نیست.  این نمایش بر اساس زندگی خانواده سلطنتی انگلیس ساخته شده است،  اما آخرین فصل آن در دهه ۱۹۸۰ اتفاق می افتد و بسیاری از شخصیت های اصلی هنوز زنده هستند.

فصل چهارم سریال تاج (TheCrown) به تازگی در شبکه ویدئویی نتفلکس قرار گرفته است.

این فصل از سریال درباره رویدادهای اواخر دهه ۱۹۷۰ و دهه ۱۹۸۰ میلادی انگلستان است که بیشتر بر زندگی «پرنسس دایانا»، همسر سابق «پرنس چارلز» ولیعهد این کشور متمرکز است.

اولیور دَودن، وزیر فرهنگ بریتانیا گفت: این سریال همچون دیگر تولیدات تلویزیونی یک اثر داستانی زیبا است  و نتفلیکس باید اول شفاف سازی کند. من نگرانم که نسلی از بینندگان که در آن سال‌ها نبوده‌اند، ممکن است با دیدن این سریال، داستان را با واقعیت اشتباه بگیرند.

وی گفت قصد دارد این هفته به سازندگان سریال نامه بنویسید و نگرانی‌هایش را ابراز کند. ‌ آخرین فصل «تاج» پیش از قسمت های خاصی هشدار درباره به تصویر کشیدن اختلالات خوردن را نشان داده است.

دَودن تنها کسی نیست که خواستار شفاف سازی در این سریال است، «اِرل اسپنسر» برادر «پرنسس دایانا»   یکی از این منتقدان است که می گوید نگران است و مسولین این سریال باید به بینندگان در مورد داستانی و غیر واقعی بودن آن اطلاع بدهند.  

برخی دیگر از خانواده سلطنتی از این هم فراتر رفته و می گویند این سریال واقعیت را به صورت دقیق تصویر نکرده است. منابعی از قول خانواده سلطنتی نیز گفته اند که «پرنس چارلز» از تماشای فصل آخر این سریال امتناع ورزیده است.

«جنی باند» خبرنگار سابق خانواده سلطنتی بی بی سی،   گفت که او می ترسد برخی از بینندگان این سریال را به عنوان یک مستند قلمداد کنند.

فصل چهارم سریال، با بازی «اولیویا کولمن» در نقش «ملکه الیزابت» و «اِما کارین» در نقش «دایانا»، پرنسس ولز، با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس