کد خبر 1150358
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶

به گزارش مشرق، ظریف، وزیر امور خارجه درباره سیاست‌های فشار آمریکا در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

سلام دوستان

با تسلیت مجدد ترور وحشیانه دانشمند برجسته هسته‌ای کشور، شهید دکتر محسن فخری زاده، اجازه می‌خواهم نکته قابل توجهی را با شما در میان ‌گذارم.

همانگونه که در خبرها دیده‌اید، این روزها بانیان و حامیان سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ملت دلاور ایران در تلاشند تا از واپسین روزهای رژیم ترامپ برای ایجاد تشنج و نابود کردن فضای ایجاد شده برای لغو تحریم‌های ظالمانه بهره گیرند. سفرهای سراسیمه پمپئو به منطقه، ملاقات‌ سه جانبه در عربستان و  بیانیه‌های نتانیاهو همگی نشانگر این توطئه است که متأسفانه در روز جمعه در اقدام بزدلانه تروریستی و شهادت یکی از مدیران برجسته کشور متبلور شد.

اما همزمان با این اقدام تروریستی، کارزار ضداطلاعاتی و جنگ روانی هدایت شده از سوی همین محور اهریمنی آغاز شد، به این امید واهی که برنامه پلید پمپئو، نتانیاهو و بن سلمان برای تشنج آفرینی کامل شود.

در اولین خبر شهادت دکتر فخری زاده که در رسانه‌های فارسی زبان منتشر گردید، به دروغ ادعا شد که «رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.» این مطلب ۱۸۰ درجه خلاف واقعیت است و نام دکتر فخری زاده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی در اواسط دهه ۸۰ شمسی به آژانس داده شد و در قطعنامه ۱۷۴۷ مصوب ۴ فروردین ۱۳۸۶ در فهرست تحریم شورای امنیت قرار گرفت.

بررسی و تحلیل کلیدواژه‌های ده هزار توییتی که در چند ساعت اول پس از ترور در فضای مجازی در این زمینه منتشر شد نشان می‌دهد که حدود ۷۹  درصد توئیت‌ها جهت‌گیری برای اختلاف افکنی داخلی (مخالفت با برجام، همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مذاکره) تدوین شده و تنها ۲۱ درصد آنها علیه آمران و عاملان این جنایت وحشیانه بوده است. جالب‌تر اینکه نزدیک ۹۳ درصد این توئیت‌ها مربوط به حساب‌های مجعول و بی‌شناشنامه با سابقه کمتر از یکسال و عمدتا با منشاء خارجی بوده‌است.

اما مسئولین و مردم هوشمند ایران هیچگاه فریب این آخرین دست‌وپازدن‌های تروریست‌های بین‌المللی و جنگ‌طلبان بدنام و تندروی صهیونیست را نخواهند خورد و با هر مرام و مسلکی  برای قطعی ساختن دستاوردهای مقاومت قهرمانانه خود در برابر جنگ اقتصادی ترامپ و شرکا انسجام و یک‌پارچگی خود را حفظ خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • US ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    بن سلمان موذیانه پشت سر این ترور بوده و از ترس لو نرفتن لال شده، بن سلمان باید ترور شود، دی رفته رفته به مشکل جهان اسلام تبدیل خواهد شد
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    نام دکتر فخری زاده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی در اواسط دهه ۸۰ شمسی به آژانس داده شد ، یعنی زمان دولت اصلاحات
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    ای خدا اینها دیگه کین چرا هیچی نمی فهمن اینها کج فهم هم نیستند بلد مذاکره که چه عرض کنم کلا متوهم اند
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    عجب صبرى خدا دارد
  • سرباز IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    10 0
    متاسفانه شما جنایت های یک کشور رو پای یک حزب می نویسید. به ما ربطی نداره که ترامپ دیوانه هست یا نه. مهم اینه که ترامپ رئیس جمهور آمریکاست و تو سیاست هیچ چیزی شخصی نیست. مثل این میمونه ما تو دولت اصلاح طلب ها به عربستان حمله کنیم بعد انتخابات شه بگیم آقا شرمنده اونا اصلاح طلب و دیوانه بودن اینا اصولگرا هستند و عاقل (یا برعکس). آمریکا باید هزینه خروجش از برجام رو به ما پرداخت کنه وگرنه برای ما بایدن و ترامپ فرق نداره
  • AE ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    اگر عوامل نفوذی داخلی کمک نمی کردند نمی توانستند این کار را انجام دهد
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    اشکال نداره آقای ظریف اومدن بایدنتون رو هم می بینیم تا حالا که می گفتید ترامپه وجنگ طلبه واز این حرفها ،ببینیم تعریف کنیم از این به بعد دولت شما چه می کنه
  • ڪیان IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    7 0
    چقدر‌فهمیدن‌دنیای‌رسانه‌سخت‌‌‌وداشتن‌سواد‌رسانه‌ای‌واجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس