کد خبر 1150353
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
هشدار مرکل درباره وقوع موج سوم کرونا در زمستان

صدر اعظم آلمان درباره وقوع موج سوم کرونا در کشورش در صورت عدم رعایت احتیاط و محدودیت‌های ضد کرونایی از طرف شهروندان هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان به شهروندان درباره وقوع موج سوم کرونا در صورت عدم پایبندی به محدودیت ها هشدار داد.

وی در گفتگویی شهروندی با نیروهای پلیس تاکید کرد: ما در زمستان باید همچنان بسیار بسیار محتاط باشیم.

مرکل همچنین اظهار داشت که در کنار پرسنل پزشکی و گروه های خطر همچنین پلیس هم از جمله گروه هایی هستند که باید در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند.

"اولاف شولتز"، وزیر دارایی و معاون مرکل هم از طرح بستن همه پیست های اسکی اروپا برای مهار کرونا حمایت کرده و مناطق و تفریحگاه های مربوط به اسکی را یکی از نقاط شیوع کرونا و گسترش این ویروس در زمستان گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در تقریبا همه کشورهای اروپایی بعد از یک روند خوب مهار بحران کرونا در تابستان حالا شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم گفت: باید با اقدامات سختگیرانه به این شرایط واکنش نشان داده شود.

مسئله بستن پیست های اسکی در اروپا برای مهار کرونا مسئله ای بسیار بحث برانگیز در این اتحادیه است و کشورهای سوئیس و اتریش به شدت با آن مخالفند.

پزشکان مراقبت های ویژه در آلمان هم درباره خطر روزافزون افزایش فشارها بر کلینیک های این کشور هشدار داده‌اند.

گروه کاری ویژه انجمن پزشکی بیهوشی و مراقبت های ویژه آلمان (DGAI) گزارش داده است که در حال حاضر به طور میانگین در سراسر آلمان در هر بیمارستانی تنها ۳ تخت خالی مراقبت های ویژه وجود دارد.

سخنگوی این نهاد آلمان اعلام کرد: ما در یک وضعیت کاملا استثنائی هستیم که در تاریخ پزشکی مراقبت های ویژه هرگز تجربه نکرده ایم.

هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم انتظار دارد که با وجود کمک های میلیاردی دولت اما آسیب های سختی به اقتصاد آلمان وارد شود.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان ۱۰۶۳۵۵۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۶۶۶۳ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس