کد خبر 1150255
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
دفترچه بیمه سلامت

مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: دفترچه‌های بیمه سلامت از سال آینده به تدریج خذف خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمد رضا میرزایی مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره نتیجه پرونده الکترونیک سلامت روستائیان گفت: پرونده سلامت که کاری حدود ۸ تا ۱۰ ساله بود با همت دکتر نمکی وزیر بهداشت بالاخره به سرانجام رسیده است.

مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه جمعیت حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاعی روستایی مدیریت می شوند گفت: حدود ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر پرونده سلامت دارند و اطلاعات در سامانه های سطح یک وزارت بهداشت(سیب، ناب و سینا) ثبت شده و در حال اخذ گزارش فعالیت حدود ۲۷ میلیون و ۹۰۶ هزار نفر هستیم. ولی مابقی این افراد که معمولا در جاهای دورافتاده کشورهستند و دسترسی به اینترنت ندارند هنوز پرونده سلامت ندارند که حدود ۶۰۰ هزار نفر هستند.

وی با تاکید بر پیگیری ۲ ساله سازمان بیمه در ارائه نسخه الکترونیک اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد پزشکان در بخش خصوصی شهری به سامانه نسخه نویسی دسترسی دارند و این روند در حال کامل شدن است. درصدی از داروخانه ها هم از نسخه پیچی الکترونیکی استفاده می کنند که این امر روز به روز در حال ارتقاء است. نسخه نویسی در سطح یک هم همراه با نظام ارجاع الکترونیک در حال انجام است که نیاز به لینک سامانه های وزارت بهداشت به سامانه های سازمان بیمه دارد که اینکار از استان اصفهان آغاز شده است. ان شاء الله در آینده ای نزدیک نسخه نویسی و نسخه پیچی به طور کامل به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

میرزایی با اشاره به حذف دفترچه کاغذی گفت: فعالیت های سازمان بیمه در راستای حذف دفترچه بیمه آغاز شده و ان شاء الله در سال آینده تعداد دفترچه کمتری چاپ می شود . به محض کامل شدن فرآیند الکترونیکی کردن،  دفترچه های کاغذی به طور کامل حذف می شود.

مدیرکل مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران درباره تمدید دفترچه سلامت تا آخر فروردین سال ۱۴۰۰ گفت: تمام کسانیکه تحت پوشش سلامت هستند به ویژه کسانیکه بیمه سلامت رایگان دارند تا آخر فروردین سال ۱۴۰۰ تمدید بیمه شده اند.

وی با اشاره به حذف آزمون وسع برای تمدید دفترچه بیمه سلامت هم گفت: تا ۱۰ روز قبل به دلیل الزام ارزیابی وسع برای تمدید دفترچه این کار انجام نشده بود ولی چون نیاز به آزمون وسع تا آخر کرونا برداشته شده است این افراد برای تمدید دفترچه خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. آیین نامه آزمون وسع به دلیل سختگیرانه بودن و ایجاد مشکل برای جامعه روستایی با موافقت هیات دولت فعلا تا آخر کرونا حذف شده و از سال آینده با آیین نامه جدید مجددا برقرار می شود.

میرزایی با تاکید بر پوشش بیمه برای داروهای کرونا خاطر نشان کرد: با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت کلیه بیماران کرونایی روستایی که به خانه های بهداشت مراجعه می کنند به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان ها ارجاع می شوند و در صورت ضرورت بستری بدون پرداخت هیچگونه وجهی با هزینه وزارت بهداشت و سازمان های بیمه تحت درمان قرار می گیرند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    9 1
    شما اول کارت ملی مردم را صادر کنید بعد دست به نو آوری و ایجاد دردسرهای تازه بزنید ،بخصوص برای سالمندان و کسانی که اینترنت ندارند ..
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    3 0
    چرا ازیک کاغذ دلخوشنک هم نمیگدرید
  • مسلم IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 0
    متاسفانه همینو هم میخوان از ما بگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس