انتشارات سروش

در سرویس رسانه در مطلبی با عنوان "مجرم کیست" به بررسی حقوق خلاء های تنظیم گری در پلتفرم های اشتراک گذاری ویدئو پرداخته شده است.

به گزارش مشرق، شماره ۱۶۹۵ مجله سروش ویژه آذرماه ۱۳۹۹ با عنوان "از قهرمان تا الگو" منتشر و روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

در سرویس فرهنگ و در پرونده ویژه این شماره از مجله، به جنگ بزرگی که میان همسایگان شمالی ایران رخ داده اشاره و به ابعاد فرهنگی و رسانه ای جنگ قره باغ و بخش های ناگفته ای از دوران اشغال قره باغ پرداخته شده است.

در بخش فرهنگ و سیاست، سروش به بهانه ده آذر روز مجلس وارد صحن مجلس شده و با نگاهی فرهنگی تاریخی به قواعد زبانی مجلس پرداخته است. تاملی بر بحران نقش بازیگران فرهنگی مجلس، تاثیر رسانه ای شدن سیاست بر اولویت های مردان سیاست، کمیسیون فرهنگی، شریان حیاتی فراموش شده، مجلس و هزار راه نرفته از جمله مطالبی است که در ادامه این بخش آمده است.

در سرویس رسانه در مطلبی با عنوان "مجرم کیست" به بررسی حقوق خلاء های تنظیم گری در پلتفرم های اشتراک گذاری ویدئو پرداخته شده است.

در ادامه این سرویس و در بخش آنتن سروش به بررسی بازنمایی چهره قهرمانان زن در سریال های تلویزیونی پرداخته است. بررسی سریال پر مخاطب نجلا با عنوان روایت عشق و غیرت، از قهرمان تا الگو – مروری بر ۸ سریال تلویزیونی با محوریت زنان، انسجام یک تصویربیگانه از دیگر عناوین این بخش از انت سرویس رسانه است.

همچنین در ادامه نقد و بررسی عملکرد معاونت برون مرزی در شماره پیش، در این شماره از سروش با دکتر عباس محمد نژاد رئیس خبرگزاری بین المللی تصویری ایران پرس گفت و گو شده است.

خارج از جو سانسور بر مدار نقد، روایت تاریخ یم سازد، سیاست در قاب سینما، سیاستمدارانی که نمی شناسیم و .. عناوین بخش سینما در سرویس هنر است. در بخش موسیقی این قسمت نیزبه  تحلیل رفتار

حاکمیت با اهالی و صنعت موسیقی، گفت و گو با دکتر کمیل قدیرلو دکتری سیاست گذاری فرهنگی در خصوص آسیب شناسی مسائل موسیقی ایران، مروری بر تناقضات موجود در مدیریت موسیقی کشور پرداخته شده است.

در ادامه و در سرویس ادبیات به سرگذشت رنگارنگ داستان معاصر ایرانی از دهه بیست تا کنون پرداخته شده است. فلسفه برای کودکان؛ یک ماجرای خاکستری، بررسی کتاب جامعه ما شهید آیت الله محمدباقر صدر، معرفی کتاب آنها چگونه تصمیم می گیرند و ... از دیگر مطالبی است که دراین بخش به آنها پرداخته شده است.

سروش کودکان منتشر شد
شماره ۳۴۵ مجله سروش کودکان ویژه آذرماه منتشر شد

    
شماره ۳۴۵ مجله سروش کودکان ویژه آذرماه از سوی انتشارات سروش منتشر و روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت. در این شماره از سروش در ابتدا به تقویم آذرماه اشاره شده است،  ولادت امام حسن عسگری (ع)، وفات حضرت معصومه( س)، روز نیروی دریایی، ولادت حضرت زینب (ع)، روز جهانی معلولان از جمله روزهای مهم تقویم آذرماه هستند.

 همچنین با عنوان از جعبه جادو چه می خواهید، به بررسی سهم بچه ها از تلویزیون در روزجهانی کودک و تلویزیون اشاره شده است. در این قسمت  نظرات مجری های کودک تلویزیون از جمله مجید قناد، آزادهآل ایوب، فاطمه امینی و .... آمده است.

 همچنین در ادامه، به برنامه های کودک از جمله "مل مل" و " بچه محل" پرداخته شده است که علاوه بر دیدن برنامه، شنیدنی هم هستند و گپ و گفتی کوتاه با زهرا زواری ترانه سرای برنامه های عمو پورنگ و مهرداد نصرتی آهنگساز برنامه های عمو پورنگ انجام شده است. در صفحات بعدی نیز متن ترانه های برنامه بچه محل نیز امده است.

 از روی کاغذ تا قاب تصویر عنوان مطلب بعدی است که در آن از سرگذشت برنامه های به یادماندنی چون  قصه های تا به تا، سطل سحرآمیز، پیتر پن، مری پاپینز و ... می گوید.

 سروش کودکان در این شماره یک گفت و گوی ویژه نیز با گیتی خامنه مجری قصه گوی برنامه های کودک انجام اداده است. خامنه از قصه گویی، نحوه ورود به این عرصه، کتابخوانی و مهارت در قصه گوییو.... می گوید. 

 نمایشنامه کله طاس، داستان لیپونیوشکا، در ورزش نمی توانم وجود ندارد، فیلو و یک شب متفاوتف ماجراجویی به سبک طوطی های دریایی، صدای کدام حیوان را می شنویم، چطوری درخت پاییزی درست کنیم و ... از دیگر مطالب این شماره از سروش کودکان است.

 در بخش کتابخانه نیز کتاب "افسانه های صحرا" نوشته عبدالصالح پاک معرفی شده است.

سروش خردسالان منتشر شد
شماره ۱۰۲ مجله سروش خردسالان ویژه آذرماه منتشر شد

    
شماره ۱۰۲ مجله سروش خردسالان ویژه آذرماه از سوی انتشارات سروش منتشر و روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.
داستان بزغاله و سه تپه، بازی نمایش بره ی صورتی غذا می خواد، کاردستی در قصه های باغ دوستی ، یک شهروند خوب، آشپزی دسر موز و خرمالو، و ... از جمله مطالب این شماره از سروش خردسالان است.


گامبال و دی وی دی، خدا چه آفریده، کرونا هر جایی می تواند باشد، تلویزیون روشنه از جمله مطالبی است که درصفحات تلویزیون منتشر شده است و علاقه مندان می توانند با اسکن بارکد به صفحه مربوط به آن منتقل شوند.

در صفحه آخر نیز به روز جهانی حیات وحش اشاره شده است، و از سروشی ها خواسته شده است تا داستانها و نقاشیهای خود در این زمینه را به آدرس مجله سروش ارسال نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس