مدرس

شافعی: «مدرس در زمان قاجار هم شبیه هم‌دوران‌های خودش نبود و با روحانیان درباری فاصله زیادی داشت و استقلال و تفکرش دقیقاً منطبق بر شخصیت یک روحانی واقعی بود.»

به گزارش مشرق، مستند «تنها مدرس» در جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، رونمایی می‌شود.ششمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «تنها مدرس» به کارگردانی معین شافعی روی آنتن شبکه مستند می رود.


مستند «تنها مدرس»، روایتی از تولد تا شهادت سیدحسن مدرس است و ابعاد زندگی سیاسی- مبارزاتی این عالم را بررسی کرده است. این فیلم تلاش کرده با بهره‌گیری از تصاویر آرشیوی، روایتی همه‌جانبه از فعالیت‌های شهید مدرس را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

غول تجاوز هالیوود به دختر اوباما هم بدهکار است!


به گفته شافعی، کارگردان این اثر، «مدرس در زمان قاجار هم شبیه هم‌دوران‌های خودش نبود و با روحانیان درباری فاصله زیادی داشت و استقلال و تفکرش دقیقاً منطبق بر شخصیت یک روحانی واقعی بود.»


مستند «تنها مدرس» پس از دو سال تحقیق و پژوهش و تصویربرداری در شهرهای تهران، کرمانشاه، اصفهان و استانبول به سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت رفت و حالا در ایام سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس برای اولین بار روی آنتن شبکه مستند می‌رود.  


در این قسمت و پس از پخش مستند، میز گفتگوی برنامه با حضور خسرو معتضد مورخ و تحلیلگر مسائل تاریخی و نعمت احمدی حقوق‌دان و پژوهشگر تاریخی برگزار شده و شخصیت و رفتار سیاسی اجتماعی مدرس، معرفی، نقد و بررسی می‌شود. همچنین سعید هاشم‌زاده و امیر ابیلی به نقد فرمی و ساختاری مستند «تنها مدرس» خواهند پرداخت.
این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» روز سه‌شنبه 11 آذر ماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه 12 آذر ساعت ۹ صبح و جمعه 14 آذر ساعت ۱۴ است.


«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مهم‌ترین مستندهای داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس در ساختاری جدید و آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    5 0
    شهید مدرس از شهدای محبوب من است سیاست را باید از ایشان یاد گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس