کد خبر 1149600
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
بیانی: به خاطر حرف پروین از تیم ملی خداحافظی کردم

پیشکسوت استقلال گفت: «علی پروین» به من گفت حالا که در اوج فوتبال هستی خداحافظی کن. من هم خداحافظی کردم، فکر کنم تا دو سال دیگر هم می توانستم بازی کنم.

به گزارش مشرق، «شاهرخ بیانی» یکی از بهترین و جنجالی‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شود. او سال‌ها پیراهن آبی را پوشید اما به یکباره و در تصمیم جنجالی به پرسپولیس رفت.

او از معدود فوتبالیست‌هایی است که در شهرآورد بزرگ پایتخت با پیراهن سرخآبی موفق به گل‌زنی شده است.

بیانی درباره حضور در استقلال و پرسپولیس حرف زد. متن این گفت و گو در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

خیلی جوان بودید که پیراهن استقلال را پوشیدید.

جوانی ۱۶ ساله بودم که به استقلال آمدم. آن زمان جکیچ‌ سرمربی استقلال بود و به من علاقه زیادی داشت. بعد از او هدایت رایکوف هدایت استقلال را بر عهده گرفت. او نقش زیادی در پیشرفت من داشت و با جرات می‌توانم بگویم تحت هدایت این مربی بزرگ پله‌های ترقی را طی کردم.

سال‌ها بازیکن استقلال بودید اما به یکباره با تصمیم جنجالی راهی پرسپولیس شدید؟

من با مدیران باشگاه استقلال به مشکل خوردم و برای همین راهی تیم پرسپولیس شدم.

به خاطر پول این انتقال صورت نگرفت؟

به خاطر پول! من به خاطر پول به پرسپولیس نرفتم. اختلاف و مشکلاتی که پیش آمد قابل هضم نبود و برای همین لجبازی کردم و به پرسپولیس می‌رفتم.

شما برای رفتن به پرسپولیس، زمین و مبلغ ۱۶۰ هزار تومان دریافت نکردید؟

این حرف‌هایی که زده می‌شود به دور از واقعیت است. من در استقلال به دنبال زمینی بودم که حقم بود و باید به من تعلق می‌گرفت اما این اتفاق رخ نداد. «علی پروین» متوجه این داستان شد و پیگیر کارهایم شد تا زمین بگیرم. برای همین به پرسپولیس رفتم و ۲ سال برای این تیم بازی کردم اما فهمیدم این اتفاق رخ نخواهد داد،  برای همین به استقلال برگشتم.

بیشتر بخوانید:

فکری ۱۰ میلیون تومان جریمه و از بازی با پیکان محروم شد

با پیراهن پرسپولیس به استقلال گل زدید و پنالتی هم زدید؟

وقتی به آن روزها فکر می‌کنم متوجه می‌شوم گل زدن من با پیراهن پرسپولیس در شهرآور موجب ناراحتی هواداران استقلال شد و از آنها بابت این کار عذرخواهی کردم. درباره پنالتی هم مجبور شدم این کار را انجام دهم.

چرا مجبور شدید؟

به یاد دارم وقتی داور به سود پرسپولیس پنالتی گرفت بازیکنان قرمزپوش همگی به من گفتند تو باید پشت توپ بایستی و پنالتی بزنی. برای همین مجبور شدم این کار را انجام دهم. اما این گل را جبران کردم.

سال بعد در شهرآورد برای استقلال گل زدی؟

برای آن بازی انگیزه‌های زیادی داشتم. می‌خواستم آن گل‌هایی را که برای پرسپولیس به استقلال زده بودم جبران کنیم. شاید باور نکنید اما بیشتر از همیشه و توانم در زمین دویدم و در نهایت موفق شدم به پرسپولیس گل بزنم. آن گل را خیلی دوست دارم و همیشه از بهترین‌گل‌هایی که در دوران فوتبال زده‌ام یاد می‌کنم.

بهترین خاطره‌تان از روزهایی که در استقلال بودید.

بازی در شهرآورد، استقلال یک بر صفر از رقیب سنتی خود عقب بود اما در ادامه ۲ گل زدیم و توانستیم بازی را با پیروزی به پایان برسانیم. همین برد باعث شد تا عنوان قهرمانی را به دست آوریم.

بدترین خاطره؟

بازهم به شهرآورد برمی‌گردد. در روزی که باید با گل‌های زیاد پرسپولیس را شکست می‌دادیم با یک گل مغلوب شدیم. توپ‌هایمان به طرز عجیبی به گل تبدیل نمی‌شد و روی یک ضد حمله «رضا عابدیان» به استقلال گل زد. حتی یادم هست من ضربه‌ای زدم که همه فکر می‌کردند درون دروازه قرار گرفته اما متاسفانه «مرتضی فنونی‌زاده» دقیقا از روی خط، توپ را درآورد و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

با استقلال قهرمان و نایب قهرمان آسیا شدید.

حق من و استقلال بود این بود که ۲ سال پیاپی عنوان قهرمان در این رقابت‌ها را به دست آوریم. تیم سال ۹۰ یک تیم رویایی بود که چیزی به جز قهرمانی لیاقتش نبود. به آنچه لیاقت و استحقاقش را داشتیم رسیدیم. در سال بعد نیز باید این عنوان را به دست می‌آوردیم. نیمه نهایی در دقیقه ۸۹ گل زدم و رفتم سمت تماشاگران عربستانی و شادی کردم که داور به من کارت زرد داد و از فینال محروم شدم. اگر در فینال بودم می‌توانستیم ستاره سوم را برای استقلال بگیریم اما متاسفانه باختیم و یک فرصت خوب را از دست دادیم.

و خداحافظی شما از فوتبال در اوج رخ داد؟

«علی پروین» به من گفت حالا که در اوج هستی خداحافظی کن. من هم خداحافظی کردم. فکر کنم تا ۲ سال دیگر هم می‌توانستم بازی کنم چون در اوج آمادگی بودم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 3
    من که نفهمیدم این قسمت یعنی چی؟ برای همین به پرسپولیس رفتم و ۲ سال برای این تیم بازی کردم اما فهمیدم این اتفاق رخ نخواهد داد، برای همین به استقلال برگشتم.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      2 0
      یعنی لونگیها سرکارش گذاشتن و بهش زمین ندادن و اون هم برگشت استقلال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس