کد خبر 1149596
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
رافت: پرسپولیس «گلزن» ندارد

پیشکسوت پرسپولیس گفت: خط حمله پرسپولیس نیاز به تقویت دارد و تا اینجای لیگ برتر توفیق چندانی نداشته و زدن یک گل در سه مسابقه آمار خوبی محسوب نمی‌شود.

به گزارش مشرق، «پایان رافت» در دهه ۸۰ مهاجم مورد علاقه علی پروین در پرسپولیس بود و گل‌های مهمی را برای این تیم به ثمر رساند.

او در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس صحبت کرد. متن این گفت و گو به شرح زیر است:

تساوی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان، نظرتان چیست؟

پرسپولیس در سومین بازی خود در لیگ برتر به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت و در روزی که نسبت به حریف در زمین برتری چشمگیری داشت نتوانست به پیروزی برسد و ۲ امتیاز مهم را از دست داد.

دلیل این نبردن چه بود؟

پرسپولیس خوب بازی کرد، بر روی دروازه حریف موقعیت خلق کرد و چندین بار تا آستانه گل‌زنی پیش رفت اما توپ‌هایش به گل تبدیل به گل نشد. البته ...

البته چی؟

نفت مسجد سلیمان تیم جوان و قلدری بود که به خوبی در زمین و با تمام انگیزه حاضر شد، من پیش از بازی نیز پیش‌بینی کرده بودم. آنها اگرچه بازیکنان گمنامی داشتند اما بیشتر از حدِ توانِ خود در زمین حاضر شدند. همیشه تیم‌هایی نظیر نفت مسجد سلیمان برای بازی با تیم‌های بزرگی همچون استقلال و پرسپولیس تلاش مضاعفی در زمین انجام می‌دهند.

پرسپولیس یک پنالتی نیز از دست داد؟

متاسفانه پنالتی «سیامک نعمتی» تبدیل به گل نشد، او خوب به توپ ضربه زد اما بدشانس بود و دروازه‌بان نفت مسجد سلیمان در آن صحنه عالی کار کرد، شاید اگر آن توپ تبدیل به گل می‌شد جریان بازی فرق می‌کرد و پرسپولیس می‌توانست گل‌های بیشتری را به ثمر برساند.

بیشتر بخوانید:

بی پولی پرسپولیس صدای بازیکنان را درآورد

سه بازی و ۲ تساوی، این آمار خوبی برای قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر نیست؟

پرسپولیس در بازی با سایپا مستحقق‌ برد بود اما روز عالی دروازه‌بان حریف و بدشانسی این تیم مانع از کسب سه امتیاز شد، در بازی با نفت آبادان اگرچه کمتر صاحب فرصت برای باز کردن دروازه این تیم شد اما کیفیت بازی قرمزپوشان بالا بود و در بازی با نفت مسجد سلیمان نیز شرایط را دیدیم.

«حمید مطهری» مربی پرسپولیس پس از دیدار با نفت مسجدسلیمان گفت که حال آزمایش ترکیب‌های مختلف برای فینال لیگ قهرمانان آسیاست. نظر شما در این رابطه چیست.

یکی از دشواری‌های پرسپولیس دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیاست و همین موضوع کار مربیان را سخت می‌کند. همان طور که گفتید «حمید مطهری» پس از پایان بازی اعلام کرد با توجه به اینکه در دیدار فینال آسیا نمی‌توانند از وجود «وحید امیری» و «احسان پهلوان» ‌ بهره ببرند نفرات دیگر را به زمین فرستادند. آنها باید شرایط مختلف را مورد سنجش قرار دهند، اما وقتی کار گره خورد تعویض‌هایی انجام دادند که در نهایت باعث نشد نتیجه تغییری پیدا کند. اما ...

اما چی؟

پرسپولیس پرسپولیس است و به طور حتم در هفته‌های آینده به همان تیمی تبدیل خواهد شد که همه انتظار دارند. هنوز سه هفته از شروع مسابقات لیگ برتر گذشته است و این تیم فرصت زیادی دارد تا امتیازات لازم را جمع‌آوری کند.

حضور نداشتن تماشاگران نیز در این امر تاثیر گذاشته‌ است؟

پرسپولیس همیشه با هوادارانش انرژی می‌گیرد و نبود آنها تاثیر منفی دارد. این شرایط برای استقلال، تراکتور و سپاهان نیز وجود دارد و هواداران در تیم‌هایی که طرفدار دارند نقش یار دوازدهم را بازی می‌کنند و حضورشان نداشتن آنان در ورزشگاه باعث می‌شود رقبایی که روبرویشان قرار می‌گیرند بدون استرس بازی کنند. من امیدوارم هر چه زودتر ویروس کرونا ریشه‌کن شود تا پرسپولیس حمایت هوادرانش را به همراه داشته باشد.

یکی از مشکلات پرسپولیس گل‌ نزدن مهاجمان این تیم است. علت چیست؟

پرسپولیس در فصل گذشته «علی ‌علیپور» را در خط حمله خود داشت و «مهدی ترابی» در پشت او بهترین عملکرد را داشت، به طور حتم نبود این بازیکنان که یکی از ارکان اصلی قهرمانی قرمزها در لیگ برتر بودند قدرت تهاجمی‌شان را کاهش داده است.

پس قبول دارید پرسپولیس گل‌زن ندارد؟

خط حمله پرسپولیس نیاز به تقویت دارد و تا اینجای مسابقات لیگ برتر توفیق چندانی نداشته است. پرسپولیس در حال حاضر گلزن ندارد و زدن یک گل در سه مسابقه آمار خوبی محسوب نمی‌شود.

«مهدی عبدی» هنوز نتوانسته جای خالی علیپور را پر کند؟

عبدی بازیکن خوب و جوانی است که تلاش زیادی در زمین انجام می‌دهد و خود را در موقعیت گل قرار می‌دهد اما او جوان است  و نیاز به تجربه بیشتری دارد. مربیان پرسپولیس باید تمرینات چهارچوب‌شناسی بیشتری برای این بازیکن برگزار کنند تا در روز مسابقه بتواند موقعیت‌هایی را که به دست می‌آورد به گل تبدیل کند.

می‌توان امیدوار بود پرسپولیس قهرمان آسیا شود؟

چرا که نه! پرسپولیس برای فینال مهم‌ترین و معتبرترین فینال باشگاهی آسیا انگیزه‌های زیادی دارد و با تمام توان در زمین حاضر خواهد شد تا به افتخاری بزرگ پس از سال‌ها برسد. آنها با شایستگی به فینال رسیدند و لیاقت جام را دارند. من امیدورام این اتفاق شیرین ۲۹ آذر رخ دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس