به گزارش مشرق، در ادامه موج محکومیت‌ها و واکنش‌ها به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، «برنی سندرز» سناتور ارشد دموکرات نیز به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد.

سندرز بامداد یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «ترور محسن فخری‌زاده، [اقدامی] غیرقانونی، تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه بود. این اقدام آشکارا با هدف تضعیف دیپلماسی آمریکا-ایران، همزمان با روی کار آمدن دولت جدید بود».

وی با به اشتراک گذاشتن لینک یک تحلیل از روزنامه «نیویورک‌تایمز» مبنی بر اینکه ترور شهید فخری‌زاده با هدف تهدید برنامه «جو بایدن» رئیس‌جمهور احتمالی جدید آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ایران بود، ادامه داد: «ما نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیافتد. دیپلماسی، نه جنایت، بهترین راه به سمت جلو است».

پیش از این، «کریس مورفی» دیگر سناتور دموکرات نیز با یادآوری اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی تصریح کرد که ترور دانشمند هسته‌ای ایران، کمکی به ایمن‌تر شدن آمریکا، اسرائیل یا جهان نمی‌کند.

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را هولناک توصیف کرد که با هدف تضعیف دیپلماسی صورت گرفته است.

روز جمعه بود که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • عرفان قمی IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    12 16
    آقای سندرز شما که خوشحالید؟مگر پیروان و دوستداران کارل مارکس معلوم الحال از جنایت بدشان می آید که شما بدتان بیاید.دین افیون توده هاست شعار محبوب شما و امثال کلینتون است.البته ترور آشکار از نظر شما بد است اما نابودی فرهنگ و سبک زندگی دینی و ایجاد تفرقه در بین ملتها کار و حرفه شما و اوبامای باادب و باهوش است.چپ هایی چون شما در کنار لیبرال هایی چون کلینتون! طنز تاریخ است .باید گفت مارکس روی دیگر سکه سرمایه داری پلید است.
    • GB ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      3 10
      یکم بسه بسه دیگه
    • احمد IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      1 5
      نکنه الان فکر کردی برنی سندرز میاد این کامنت تو رو میخونه؟؟؟
    • دیده بان IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      14 0
      می نویسم و چند جا کپی می کنم. باشد که مسئول صاحب نظری ببیند و کاری بکند: اگر ضرب شصت جانانه نشان اسراییل جنایتکار ندهید ، سریال جدید ترورهای دانشمندان هسته ای را شاهد خواهید بود. باید برای دو هفته الی یک ماه تلاویو و صهیونیست های جنایتکار را شب و روزشان را یکی کنید. جوری که سگ لرز بزنند و برای چندثانیه خواب آرام برایشان حرام شود. زمانش هم مهم است. همین الان هم دیر شده. باید بفهمند. تمام سکنه ی اسراییل باید بفهمند که چرا دارند می خورند. از ما گفتن!!!!
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      2 7
      اگه خوشحال بود که اینطوری پیغام نمی داد. یه کمی عقل هم چیز خوبیه!!!
    • عرفان قمی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      7 0
      دوستانی که از سندرز دفاع میکنید بروید مواضع سه دهه اخیر اورا ببینید بعد نظر دهید البته نظر شما برای من مهمه اما سندرز دلسوز خون ما نیست کاسب منافع پلید آمریکا و دموکرات های توطئه گره.موفق باشید.
  • رضا IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    13 5
    بفرما جناب روحانى ! با شما هستم جناب شمخانى ! اينهم از امريكائى ها ! با شرف هاشون محكوم كردند ، شما هم بسم الله نذاريد بيش از اين ملت تحقير بشه .
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    20 6
    گول این حرف ها را نخورید. عده ای در داخل و عده ای هم در خارج هم صدا با هم می خواهند این را القا کنند که بایدن با ترامپ فرق دارد و با این کارها موافق نیست. همه سر تا پا یک کرباسید
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      9 9
      شماها چرا عادت دارید همه را یک جور ببینید؟ یعنی تو آمریکا یک آدم درست هم پیدا نمیشه؟!
    • کامران IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      5 0
      10:46 بس کنید این توهمات ابلهانه رو تاکی باید از امثال شما چوب بخوریم و مملکت پسرفت بکنه؟اون از دولتتون و برجامش این از تخلیاتتون کسایی که در برابر صهیونیسم سر خم می کنن غلام حلقه به گوششونن نکنه خیال کردین هرکی تو آمریکا به قدرت میرسه میتونه بدون اجازه یهودی های صهیونیست آب بخوره؟
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      13 1
      شماها چرا عادت دارید به غرب و آمریکا خوشبین باشید؟ چه سودی بهتون رسیده از برجام؟!
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      2 5
      جناب بدبین! برجام رو نمی دونم ولی می دونم حداقل 4 سال بود که هر روز قیمت ها بالا نمی رفت. شاید شما به دلار حقوق می گیری یا اصلا برای خرید پول نمیدی که تفاوتی بین 4 سال قبل با وضع فعلی احساس نمی کنی!
    • مهدی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      0 0
      برو اونجا رو بخون که بایدن گفت برای تحت فشار گذاشتن ایران راههای هوشمندانه تری هست.... یکم فکر کردن هم خوب چیزیه
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      3 0
      عزیز 15:03 .من همون بد بینم.شما اقتصاد خوندی؟! اون 4 سال که بقول خودت قیمتا بالا نمیرفت برجام امضا شده بود؟چی شد که قیمتا ثابت بود؟ من بهت میگم داداش. رکود . رکود حاکم بر بازار 12000 کارخونه رو تعطیل کرد . همین بدبختی الآنم بخاطر بلاییه که اونموقع سرمون آوردن. سود سپرده در دولت اول تدبیر افزایش پیدا کرد و تا 36 درصد هم رفت! پولا تو بانک حبس شده بود و نقدینگی روز به روز بیشتر میشد . دی ماه 96 قبل از خروج ترامپ از برجام سد نقدینگی شکست و پول داخل بانکا مثل سیل اومد تو بازار و به هر بازاری که هجوم برد نابودش کرد . دلار و سکه و مسکن و خودرو و ... . اقتصاد بلد نیستید متن برجام هم نخوندید. چطور در مورد مسائل مهم نظر میدید؟!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    4 0
    این اوبامائیها همشون دست شیطان را ازپشت بسته اند-این هم یک تله دیگه مثل تله برجام هست-این امریکائیها حتی حاضرند ازدشمنان وایران رشوه بگیرند،تا دشمنانشو درتله بیاندازندو(به ظاهر ودر خرف وکلام وکتابهاشون)دم از دفاع از دموکراسی،آزادی،برابری،صلح و...میزنند)درباطن
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    9 0
    بابایدن علاوه بزتله برجام تله همصدایی،رشوه و...اضافه شد(واقعاشیطان بزرگ برای آمریکا،حرف دقیقیست)
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    9 1
    گول این قاتل های کروات زده رو نخورین
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    11 0
    حفظ اقتدار نظام و پاسخ درخور به تهدیدات خارجی ضرورت قطعی است، ضمن اینکه بازی سیاست بین الملل پیچیده است و باید از اتحاد همه کشورها و اشخاص صاحب نفوذ سیاسی واقتصادی بر علیه ایران جلوگیری کنیم. مسیر پیشرفت کشور موازنه بین سیاستهای مختلف است که تا کنون از آن بهره برداری کمی کرده ایم
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    2 0
    حفظ اقتدار نظام و پاسخ درخور به تهدیدات خارجی ضرورت قطعی است، ضمن اینکه بازی سیاست بین الملل پیچیده است و باید از اتحاد همه کشورها و اشخاص صاحب نفوذ سیاسی واقتصادی بر علیه ایران جلوگیری کنیم. مسیر پیشرفت کشور موازنه بین سیاستهای مختلف است که تا کنون از آن بهره برداری کمی کرده ایم
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    1 0
    برن گمشن همشون با هم
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    2 0
    منظورشون از دیپلماسی این است که هرچیزی که ما میگوییم همان بشود. مصادره به مطلوب میکنند. قصدشان فقط و فقط نابودی جمهوری اسلامی ایران و برپایی نظم نوین جهانی است.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    این یعنی بزنید تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کنید. این معنی دیگه ای نداره. حداقل ۲۰۰ موشک نقطه زن باید بزنیم و چندهزار صهیونیست رو به درک واصل کنیم تا بازدارندگی ایجاد بشه.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    بازم خدا پدر سندرز رو بیامرزه .. نسبت به این اصلاح گداها
  • مصطفی IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    این عملیات تروریستی کار موساد و بن سلمان وهابی بیشرف هست ، انشالله به امید خدا ترامپ خوار و ذلیل شد و تو امریکا ترور میشه و نتانیاهو روانی هم گور خودشو می‌کنه .
  • رضا IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    واقعا از یک سوراخ باید چند بار گزیده بشید تا بفهمید. دقیقا با چماق و هویج با شما ساده لوحها برخورد می کنن میزنن میکشن بعد محکوم می کنند. حماقت تا چه حد بسته دیگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس