نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی: اسرائیل پشت ترور فخری‌زاده بود

یک تحلیلگر سیاسی و نویسنده آمریکایی بر این باور است که مأموران اسرائیلی بی‌شک در ترور شهید محسن فخری‌زاده فیزیکدان ایرانی نقش داشته‌اند.

به گزارش مشرق، بعدازظهر روز گذشته (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودروی حامل محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری‌زاده به‌شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل گردید.

متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و این  دانشمند ایرانی  پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«کوین بارت» تحلیلگر سیاسی آمریکایی در این رابطه و تأکید کرد: بی‌شک مأموران اسرائیلی در ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند ایرانی نقش داشته‌اند و رژیم تل‌آویو باید به‌خاطر این جنایت و سایر جنایت‌ها پاسخگو شود.

وی در ادامه تصریح کرد: محسن فخری‌زاده بی‌شک توسط مأموران اسرائیل ترور شده است. این یک اقدام تروریستی است که به عنوان "حمله عامدانه به غیرنظامیان" تعریف می‌شود. دانشمندان غیرنظامی هستند. آنها اهداف مشروع و قانونی به‌شمار نمی‌روند.

در ادامه متن کامل مصاحبه تلحلیگر آمریکایی  را مشاهده می‌فرمایید:

 همان‌طور که می‌دانید محسن فخری‌زاده فیزیکدان برجسته ایرانی در یک حمله تروریستی نزدیک تهران در روز جمعه ترور شده است، دیدگاه شما در این باره چیست؟

بارت: محسن فخری‌زاده بی‌شک توسط مأموران اسرائیل ترور شده است. این یک اقدام تروریستی است که به‌عنوان "حمله عامدانه به غیرنظامیان" تعریف می‌شود. دانشمندان غیرنظامی هستند. آنها اهداف مشروع و قانونی به‌شمار نمی‌روند. هیچ کشور دیگری به‌طور سیستماتیک دانشمندان را هدف قرار نمی‌دهد، آن‌طور که اسرائیل این کار را انجام می‌دهد. ما باید به‌یاد بیاوریم که اسرائیل پس از اشغال عراق توسط آمریکا، صدها دانشمند عراقی را ترور کرد.

دونالد ترامپ نیز شایسته سرزنش است، زیرا او به نتانیاهو نشان داده است که می‌تواند این گونه اقدامات را انجام دهد. شاید ترامپ به‌دنبال یک جنگ بزرگ است که بتواند بر شکست انتخاباتی‌اش سرپوش بگذارد. اسرائیل نیز بار دیگر ثابت کرد که قانون‌شکن‌ترین رژیم در عصر حاضر است و آفت بشریت به‌شمار می‌رود. همان‌طور که لورن گینوت مورخ فرانسوی می‌گوید، اسرائیل یک دولت روان‌پریش است. اسرائیلی‌ها بر این باورند که دو مجموعه از قوانین وجود دارد: یک دسته از قوانین برای برگزیدگان یهود و دسته دیگری از قوانین برای سایر افراد، بنابراین آنها هیچ‌گونه پشیمانی و ندامتی بابت استفاده از روش‌های گانگستری برای سرقت اسناد و نقشه‌ها و مواد و تسلیحات هسته‌ای آمریکایی ندارند و زرادخانه عظیمی از صدها سلاح هسته‌ای را برای خود جمع‌آوری می‌کنند، در حالی که حق سایر کشورها برای داشتن حتی یک برنامه تحقیقاتی هسته‌ای غیرنظامی و تولید برق را به‌رسمیت نمی‌شناسند.

بیشتر آمریکایی‌ها دارند متوجه می‌شوند که اسرائیل ترور کندی‌ها را برای از بین بردن بزرگترین موانع بر سر راه برنامه‌های غیرقانونی تسلیحات هسته‌ای خود ترتیب داده است  آنها همچنین حملات 11 سپتامبر را ترتیب دادند تا ارتش آمریکا را بربایند و منطقه را به آشوب بکشند ارایه فهرست کامل از جنایات اسرائیلی‌ها نیازمند چندین جلد کتاب است.

 به‌نظر شما کدام شخص یا گروهی باید به‌خاطر این ترور پاسخگو باشد؟ نقش اسرائیل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بارت: اسرائیل باید به‌خاطر این جنایت و فهرست بلندی از سایر جنایت‌ها پاسخگو باشد. اسرائیل از همان ابتدا یک دولت مشروع نبوده و با هر جنایت جدیدی ضدبشریت، اسرائیل خودش را به‌عنوان یک مشکل فوری مطرح می‌کند که سایر کشورها باید با آن برخورد و مقابله کنند آن هم از طریق "محو کردن آن از صفحه تاریخ." از آنجا که گانگسترهای صهیونیست، مالک سندیکای بین‌المللی جرائم بانکی هستند که غرب را اداره می‌کند، و بر رسانه‌های جریان اصلی در غرب مسلط هستند، بعید است که مردم عادی و رهبران غربی این جرئت را داشته باشند که رژیم صهیونیستی را دور بیندازند و اقدام لازم را انجام دهند.

بنابر این در کوتاه‌مدت، همه کسانی که به عدالت اهمیت می‌دهند باید از هر فرصتی استفاده کنند و راهی را بیابند که بتوانند با تحمیل میزانی از درد و رنج به صهیونیست‌ها، به این اقدام گستاخانه پاسخ دهند تا مانع از اقدامات گستاخانه‌تر بعدی شوند. همه صهیونیست‌ها در همه جای دنیا اهداف مشروع و قانونی هستند.

 فکر می‌کنید جامعه بین‌المللی چگونه باید به این جنایت پاسخ دهد؟

بارت: ترسوها سر خود را بیشتر در برف فرو می‌کنند و سعی می‌کنند تا مشکل را نادیده بگیرند. کسانی که ترسو نیستند، به پایان دادن عمر صهیونیسم روی خواهند آورد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • اکبر محمد نیا IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    4 1
    این تحلیل ها هم در راستای همون تروره
  • BE ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    10 1
    اسرائیل به نیروهای جمهوری اسلامی در سوریه هم حمله کرده. برای موشک باران اسرائیل کمبود دلیل وجود نداره. درنگ جایز نیست. هرچه زودتر حمله کنید
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    ؟ یعنی اگه ایران به اسرائیل حمله کنه چی میشه ؟! آمریکا مقابله میکنه ؟!
  • عمار یاسر IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 1
    با تحلیل گرها اگر ما واکنش رسمی بگیریم وای بر ما. اتفاقی تلخ در کشور روی داده و کاملا هدایت شده می توان رد منافقین خلق رو هم دید از کامنت هایی که این روزها زیر مطالب می گذارند و بر طبق انتقام انتقام می کوبند معلوم هست که آبشخور این اتفاق چگونه است. با رضایت آمریکا با دسیسه اسرائیل و سربازان خط مقدمشان که منافقین باشند یک اتفاق را در کشور انجام داده اند. الان همان سربازان اسرائیل که منافقین خلق باشند با ایجاد جو روانی فشار وارد می کنند که بزنید داغون کنید منهدم کنید یعنی همان چیزی که عقبه این اتفاق منتظر آن هستند یعنی درگیری نظامی در منطقه برای اهداف پشت پرده عده ای بی خرد هم در داخل تقصیر را به گردن اصلاح طلب و اصولگرا می اندازد و در جهل مرکب آتش بیار معرکه شده اند.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    2 0
    الحمدالله رهبر عزيز مان باصعه صدري كه خداوند به ايشان عنايت فرموده به دور از هياهوي دشمنان خارجي وداخلي در خصوص ترور دانشمند هسته اي شهيد فخري زاده بهترين تصميم ممكن راخواهد گرفت .ما همه ناراحتيم ولي معتقديم خداوند باصابرين است.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    اگر مخازن گازی که ب طرف اروپاه میرود را منفجر کردند بدانید که کار اسرائیل بوده تا ایران را مقصر نشان دهد عقاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس