کامرسانت: روابط روسیه و لوکاشنکو به پایان نزدیک می‌شود

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که هم زمان با تصویب قانون اساسی جدید ، از مقام خود کناره‌گیری می‌کنم.

به گزارش مشرق از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهوری بلاروس، لوکاشنکو امروز هنگام بازدید از بیمارستان کرونایی مینسک خطاب به پرسنل درمانی بدون اشاره به زمان تصویب قانون اساسی جدید گفت: من هیچ قانون اساسی را به میل خود اصلاح نمی کنم. پس از تصویب قانون اساسی جدید من به عنوان رئیس جمهوری با شما کار نمی کنم. به همین دلیل آرام بگیرید و با آرامش این دوره را بگذرانید. 

رئیس جمهوری بلاروس خاطرنشان کرد که هرگز اجازه نمی دهد که با قانون اساسی جدید کسی اعمال جعل کند یا انتخاباتی را  که مطابق قانون اساسی جدید برگزار شود، کسی جعل کند. 

به گفته لوکاشنکو، مردم بلاروس خود باید در مورد مسیری که انتخاب می کنند تصمیم بگیرند و بدترین سناریو تحمیل جنگ (داخلی) بر کشور از خارج خواهد بود.  

 وی همچنین از پیشنهاد مخالفان دولت بلاروس برای تصویب قانون اساسی جدید انتقاد کرد و تصویب چنین قانون اساسی را برای کشور بلاروس مخرب خواند که به گفته وی می تواند عامل فروپاشی کشور باشد. 

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری بلاروس اول آبان ماه هم در دیدار با مخالفانش در زندان، وعده داد که بار دیگر برای پست ریاست‌جمهوری نامزد نشود.

  لوکاشنکو در دیدار با مخالفان خود در زندان با توجه به خواست مردم و  اعتراضات سراسری به نتیجه انتخابات اخیر در این کشور، قول داد که دیگر برای پست ریاست جمهوری نامزد نشود. 
در عین حال رئیس جمهوری بلاروس گفت که اعتراضات در این کشور از خارج هدایت می‌شود. به گفته وی، اگر عامل خارجی در هدایت اعتراضات نبود، اقدامات تحریک‌آمیز و اعتراضات خیابانی در بلاروس وجود نداشت.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس ۱۹ مرداد ماه برگزار شد و تنها ساعاتی پس از رای‌گیری، اعلام شد لوکاشنکو برای ششمین بار پیاپی با کسب ۸۰ درصد آرا، رییس جمهوری این کشور شده است.

مخالفانی که هفته‌ها پیش از انتخابات دست به اعتراض زده بودند، با شنیدن نتایج انتخابات خشمگین شده و به خیابان‌ها ریختند، اعتراضاتی که تا  کنون ادامه دارد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    جالب اینکه در آمریکا تقلب نیست و در خارج از آمریکا تقلب هست!
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    جالب اینکه در آمریکا تقلب نیست و در خارج از آمریکا تقلب هست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس