از رشادت خزائی تا استادی عالمی در نکوداشت‌ها جشنواره مقاومت

آیین نکوداشت‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با تقدیر از خانواده محسن خزائی و اکبر عالمی برگزار شد.

به گزارش مشرق، عصر امروز جمعه ۷ آبان ماه آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حضور مدیران، داوران و برگزیدگان بخش های مختلف برگزار شد.

در بخش آیین نکوداشت شهید محسن خزائی، خبرنگار و مستندساز حوزه مقاومت که در سوریه به شهادت رسید، برگزار شد.

در این بخش، زابلی‌زاده؛ مدیر سابق گروه خبر شبکه خبر با اشاره به منش و خصوصیات روحی و حرفه‌ای این شهید، گفت: او نترس، شجاع و مسئولیت‌پذیر بود.

وی افزود: شهادت پاداش سبک زندگی شهید محسن خزائی بود، فردی خودخواسته و تا پای جان در به تصویر کشیدن دلاوری‌های رزمندگان محور مقاومت و کینه‌ورزی استکبار و تروریسم جهانی تلاش کرد.

مدیر شبکه ایران کالا اضافه کرد: شهید محسن خزائی با معرفت و شناخت کامل و بدون اینکه کوچکترین اجباری در حضور او در سوریه باشد، به اصرار خودش در جبهه مقاومت حضور یافت و با شهادتش به این رسالت پایانی خوش بخشید.

در ادامه با حضور حسینی؛ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی عظیمی‌میرآبادی؛ دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و زابلی‌زاده؛ مدیر شبکه ایران کالا و مدیر سابق گروه خبر شبکه خبر، از همسر این شهید بزرگوار قدردانی شد.

همسر شهید نیز در سخنانی کوتاه بر لزوم ادامه راه شهداء و پایبندی به آرمان‌های انقلاب تأکید کرد.

برگزاری آیین نکوداشت استاد اکبر عالمی که در مواجه با بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت، بخش دیگری از این مراسم بود.

در این آیین، شهاب‌الدین عادل گفت: استاد اکبر عالمی شیفه مطالعه، دانش و البته انتقال آن بود و تمام عمر خود را در آموزش دادن صرف کرد.

وی افزود: در کلاس‌های این استاد بزرگ افرادی تربیت شدند که در سینما و رسانه حرف‌های بسیاری برای زدن داشتند و دارند.

عادل ادامه داد: او همواره به دنبال تربیت نسل بود. رسایی گفتار، روحیه بالا، شادابی، کلام منسجم و اعتماد به‌ نفس، از مهمترین خصوصیات او بود.

وی افزود: استاد عالمی عشق کم‌نظیری به وطن داشت و با اینکه می‌توانست در دیگر کشورها فعالیت کند و تبعاً به دستاوردهای مالی بیشتری برسد اما همواره با بلندنظری درباره ایران می‌اندیشید و در تلاش بود آینده این کشور را از راه فرهنگ و هنر تعالی بخشد.

مهدی عظیمی‌میرآبادی؛ دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آقای صفورا و شهاب‌الدین عادل از دختر استاد اکبر عالمی تقدیر کردند.

دختر استاد اکبر عالمی نیز در سخنانی کوتاه عشق به وطن و احترام به شهداء دفاع‌مقدس را از ویژگی‌های بارز مرحوم عالمی گفت.

در ادامه این مراسم، با حضور سید محمد حسینی؛ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد، مهدی عظیمی‌میرآبادی؛ دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و  اضطرابی، از سید عباس فاطمی؛ رییس مرکز استان‌های صداوسیما به خاطر تولید بیش از ۳۰۰ اثر در حوزه مقاومت در مراکز استانی صداوسیما تقدیر شد.

سید عباس فاطمی؛ رییس مرکز استان‌های صداوسیما گفت: معاونت سیما همواره یکی از حامیان مراکز استانی صداوسیما برای تولید آثار حوزه مقاومت، دفاع‌مقدس و انقلاب بوده و هست.

وی افزود: در سال ۹۷، تعداد ۱۵۶ مستند مدافع حرم ساخته شد که البته این اقدام بزرگ مرهون هنرمندانی است که به عده و عده اندک و بودجه‌های کم بهره‌وری بالایی ایجاد کردند.

رییس مرکز استان‌های صداوسیما تصریح کرد: استمرار برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت قطعاً سبب رونق بیشتر تولیدات در مراکز استان‌ها خواهد شد.

تقدیر از روح‌الله رفیعی؛ مدیرعامل گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح بخش دیگری از مراسم اختتامیه بود.

روح‌الله رفیعی؛ مدیرعامل گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح گفت: روایت فتح محصول افرادی است که فرزند زمان خود بودند و ما امروز میراث‌ گرانبهایی از آنان به دستمان رسیده که افتخار بزرگ نظام است.

در پایان این بخش نیز از شهرک سینمایی انقلاب و دفاع‌مقدس به دلیل حمایت‌های لجستیکی و مالی از آثار حوزه دفاع‌‎مقدس تقدیر شد که حسین طلابیگی به نیابت از مسئولان این شهرک جایزه را دریافت کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس