کد خبر 1148615
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام آمریکا بدون ماسک درباره انیمیشن معرفی کاخ سفید نوشت: کاخ سفید محل سکونت و کار روسای جمهور آمریکا در خیابان 1600 پنسیلوانیا در واشنگتن دی سی پایتخت این کشور قرار دارد.

 ساختمان کاخ سفید 200 سال قدمت دارد و محل کار و سکونت روسای جمهور آمریکا به شمار می آید. ساختمان کاخ سفید در زمینی به مساحت بیش از پنج هزار متر مربع بنا شده است. تاسیسات و امکاناتی همچون زمین بسکتبال، مکانی برای تمرین بازی گلف، استخر شنا‏، مکان تمرین دو و میدانی، مسیر ویژه ی بازی بولینگ.

ساخت و ساز کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری جورج واشنگتن در اکتبر سال 1792 آغاز شد.

در کاخ سفید 132 اتاق وجود دارد که در سه بخش اصلی تقسیم بندی شده اند: بال های شرقی و غربی و اقامتگاه خانواده ی روسای جمهور. بخشی از ساختمان برای بازدید مردمی اختصاص داده شده و هر روز چندین هزار نفر از آنجا دیدن می کنند.

بال غربی کاخ سفید، مرکز قدرت است. دفتر کار روسای جمهور و کارکنان نهاد ریاست جمهوری و نیروهای امنیتی در این بال قرار دارد. اتاق کابینه جایی که دیدار اعضای دولت برگزار می شود و اتاق وضعیت نیز در بال غربی کاخ سفید واقع شده اند. بال غربی به پیشرفته ترین و ایمن ترین ابزار و تجهیزات ارتباطات مجهز شده و روسای جمهور از این امکان برخوردارند که نظامیان آمریکایی مستقر در سراسر دنیا را از آنجا فرماندهی کنند.

اووال آفیس دفتر کار رسمی رئیس جمهور  نیز در بال غربی کاخ سفید قرار دارد.

مرکز فرماندهی زیرزمینی نیز در زیرزمین کاخ سفید ایجاد شده که به مرکز عملیات اضطراری ریاست جمهوری شهرت دارد و مکانی است که روسای جمهور و کارکنان ریاست جمهوری می توانند در شرایط اضطراری به آنجا نقل مکان کنند.

کاخ سفید برای تامین ایمنی و امنیت روسای جمهور آمریکا ساخته شده و شمار نامشخصی از عوامل پلیس مخفی و نگهبان نان تک تیرانداز هر روز 24 ساعته آنجا نگهبانی می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • FR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    8 0
    خوراک حسینیه شدنه
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    2 0
    حکومتهای آمریکا،اسرائیل،عربستان واروپا حداکثر تا۱۰سال دیگر نابودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس