لاوروف: آمریکا و اروپا به دنبال سد کردن راه پیشرفت روسیه هستند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: شاهد تلاش فعال غرب برای مداخله در امور داخلی مسکو و مینسک هستیم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید غرب فعالانه در تلاش است تا در امور داخلی روسیه و بلاروس تاثیرگذاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

لاوروف: غرور آمریکا و فرانسه در مساله قره‌باغ جریجه‌دار شد

سرگئی لاوروف، که عصر دیروز برای شرکت در نشست مشترک وزرای خارجه دو کشور وارد مینسک شد، اعلام کرد آمریکا و اتحادیه اروپا به طور فعال تلاش می‌کنند تا بر روند امور داخلی در روسیه و بلاروس تاثیر بگذارند و سران غربی البته این مسئله را پنهان نمی‌کنند.

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت ما درباره توسعه روابط بین کشورهای ما و غرب، اتحادیه اروپا، ناتو و آمریکا گفت‌وگو کردیم. شاهد مواضع خصمانه در قبال روسیه و بلاروس هستیم. شاهد تلاش‌های فعال برای تاثیرگذاری در روندهای داخلی در کشور خود هستیم.

انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار و الکساندر لوکاشنکو، برای بار ششم، با ۸۰ درصد آرا برنده این انتخابات اعلام شد. پس از اعلام این نتیجه آتش نارضایتی‌ها در بلاروس که پیش‌تر به دلیل نحوه اداره کشور تا حدودی روشن شده بود شعله‌ورتر شد و اعتراضات خیابانی در پایتخت و سایر شهرها به راه افتاد.

پیش از این، لوکاشنکو گفته بود که اعتراضات در این کشور "از پیش تعیین شده" بوده و عناصری خارجی ضمن مداخله در این اعتراضات به آن دامن می‌زنند. اتحادیه اروپا و آمریکا با رد نتیجه انتخابات بلاروس اقداماتی را در جهت تحت فشار قرار دادن دولت روی کار لوکاشنکو صورت داده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس