تولید بیش از ۱۳.۹ میلیون تن شمش فولادی

نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه قیمت هرتن سیمان باید به ۲۹۰ هزار تومان برسد،گفت:با اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته،قیمت هر کیلو فولاد از ۱۷ هزار تومان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

به گزارش مشرق،  علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس، با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده بین مجلس و وزارت صمت برای واقعی‌تر شدن قیمت فولاد و سیمان در کشور گفت: در حال حاضر تولید سالانه فولاد در کشور ۳۰ میلیون تن و تولید سیمان ۶۱ میلیون تن است که از این میزان تولیدات به ترتیب مصرف داخلی فولاد ۱۰ میلیون تن و سیمان ۵۰ میلیون تن است.

نیکزاد با اشاره به اینکه قیمت عرضه شده فولاد در کشور هم اکنون بیشتر از قیمت جهانی آن است، گفت: با اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، قیمت هر کیلو فولاد از ۱۷ هزار تومان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت و با جلسات متعددی که مجلس با وزیر صمت داشته است، آقای رزم حسینی قول دادند که قیمت فولاد را در آینده نزدیک به زیر ۱۰ هزار تومان برسانند.

نایب رئیس مجلس افزود: اینکه هر کسی بخواهد فولاد را خارج از بورس معامله و وزارت صمت را تخریب کند، کار خلافی است و حتماً باید این خرید و فروش از طریق بورس انجام شود و اعتماد به مجلس این است که قیمت فولاد حتماً باید به زیر ۱۰ هزار تومان در آینده برسد.

نایب رئیس دوم مجلس میزان ارزبری فولاد در هر تن را ۵۰ دلار ذکر کرد و گفت: این میزان ارزبری برای هر کیلو فولاد بیش از ۱,۵۰۰ تومان اثرگذاری نخواهد داشت.

وی افزود: اعتقاد بخش خصوصی فولاد هم بر کاهش قیمت فولاد تا زیر ۱۰ هزار تومان است.

نیکزاد درباره قیمت واقعی سیمان در بازار نیز گفت: قیمت سیمان نیز چه به صورت پاکت و چه به صورت فله‌ای باید به هر تن زیر ۲۹۰ هزار تومان برسد و مجلس به صورت جدی این امر را پیگیری خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    بله چشم . حتما
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      2 0
      امروز مرغ خریدم کیلویی ۴۶ . فولاد بشه ۱۰۰ میلیارد به من چه اما خاک برسر اون کسی که قیمت چهارتا مرغ را نمی تواند جمع کند
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    جناب نیکزاد و روحانی در منطقه زلزله زده میانه و روستای اطراف بعد از یک سال که خانه هایشان خراب شد هنوز نتوانستند یک سرپناه برای خود در زمستان سوزان منطقه درست کنند.سیمان و فولاد با قیمت سرسام آور باعث شده که مردم دوباره به خشت و گل روی آورده و با اینکه هنوز وحشت زلزله قبلی را فراموش نکرده اند هر لحظه امکان زلزله دیگر و فرو ریختن اوار روی سرشان هست. بیایید کمی خجالت بکشیم که نه تنها زندگی ها بهتر نشده بلکه خیلی بدنر هم شده تا کی باید به مردم مطلوم و بدبخت وعده و وعید می دهید؟ ما که جوانی مان سوخت و در حسرت زندگی دیروز پیر شدیم ،حداقل فکر فرزندان مان باشید و بدانیم که زندگی گذرا بوده و همه رفتنی هستیم و امیدوارم که مورد لعن و نفرین آیندگان نشویم.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    ck45 رو یکی بگیره کیلویی ۱۱ هزار تومن بود پارسال امسال ۴۰ مگه ذوب آهن از خودمون نیست؟
  • ماریه IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    فولاد پتروشیمی و سیمان و خودرو سازی چها صنعتی بودند که برای نابودی مردم قیام کردند
  • حمید شاکری IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    جون مادرتون قیمت اهن و سیمان رو به قیمت سال 97بیارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس