کد خبر 1148034
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۱
مقاومت افراد چاق در مقابل کرونا کاهش یافته است

یک متخصص تغذیه، گفت: مقاومت افراد چاق در مقابل کووید ۱۹ بسیار کاهش یافته و بیشتر شاهد ابتلای این افراد به کروناویروس هستیم.

به گزارش مشرق، فرزاد شیدفر، با اشاره به اینکه چاقی عوارض زیادی برای مبتلایان به کووید ۱۹ دارد، اظهار کرد: بررسی‌های علمی و آماری نشان داده، افرادی که چاق هستند در مقایسه با افراد دارای وزن معمولی، شانس ابتلاء به کووید ۱۹ در آنها بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید:

علت ۶۰ درصد مرگ‌های کرونایی

وی افزود: با توجه به اینکه افراد دارای وزن معمولی، تغذیه سالم‌تری نسبت به افراد چاق و یا دارای اضافه وزن دارند به همین دلیل احتمال ابتلای این افراد به بیماری کووید ۱۹ کمتر است.

بیشتر بخوانید:

نوع حاد ویروس کرونا در کمین افراد چاق

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه مقاومت افراد چاق و یا دارای اضافه وزن در مقابل این بیماری بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: افرادی که تغذیه مناسبی دارند و وزن آنها در مقایسه با قد، طبیعی است معمولاً کمتر به بیماری مبتلا می‌شوند.

شیدفر ادامه داد: معمولاً افراد چاق به خاطر پدیده اضافه وزن و چاقی شرایط التهابی در بدن آنها بیشتر است و احتمالاً سیستم آنتی اکسیدانی بدن می‌تواند بسیار ضعیف‌تر عمل کند؛ همچنین به خاطر بالا بودن التهاب در بدن افراد چاق، مقاومت این افراد در برابر بیماری و انواع ویروس‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی توضیح داد: افرادی که چاق هستند و یا اضافه وزن دارند حتماً باید در این دوران نسبت به کاهش وزن خود اقدام کنند چراکه با توجه به بحرانی بودن شرایط مقاومت آنها در برابر بیماری همچنان کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 22
    پس خوش بحال خودم که لاغرم ..چاق ها اگر یه کم از خوردنشون بزنند فوری وزن کم می کنند ولی میترسن سه وعده نخورن شکمشون گلگی بکنه!..فقط بخاطر زیاد خوردن چاق وپروار میشن.. من عادت ندارم زیاد بخورم ..حتی صبح تاشب باچند دانه خرما هم اصلا بفکر نیستم خدارا شاکرم مشکلی هم ندارم.. منظورم چاقی دست خودانسانه.. این عکسی که چاپ.فرمودید فکر کنم ماشاالله 150 کیلو باشند..
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      5 0
      باز خوبه یکم زحمت میدی چند دونه خرما بخوری... افرین
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 16
    کرونا خوشگل ها را دوست داره . چاقها چون بدهیکل و زشتند ، کرونا می کشتشون . چون کرونا از اجنه است ، نگاه می کنه به آدمها ، هرکی به نظرش غیر جذاب و غیر زیبا بیاد ، می کشتش .
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      3 0
      پس مواظب خودت باش
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 15
    آدمهای خوشگل و خوش هیکل و جذاب را نگه می داره ، زشتها و بدهیکل ها و غیر جذابها را سر به نیست می کنه !
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      2 0
      پس نبره تورو...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس