کد خبر 1148020
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۴
حوله نمایه

پس از استفاده از حوله، آن را در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود. همچنین برای از بین بردن بوی نامطبوع آن در زمان شستشو می‌توانید از نوشابه و سرکه استفاده کنید.

به گزارش مشرق، رطوبت می‌شود و بوی بدی می‌گیرد؛ و احساس تازگی که از حمام گرفته بودی را گاهی کمتر میکند، اما خوشبختانه این مشکل به راحتی حل می‌شود. آن هم با یک برنامه ریزی عالی که باعث می‌شود این مشکل برای همیشه تمام شود.

راه حل ساده برای رفع بوی بد حوله‌ها

اجازه ندهید که حوله‌های شما مرطوب بماند و برای هر یک از این روش‌ها مهم است که حوله‌ها بلافاصله خشک شود. یک تایمر را تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که لباس هایتان از دستگاه شستشو سریعاً به خشک کن تغییر می‌کند،  پس از خشک شدن حوله‌های مرطوب را در یک نقطه‌ی آفتابی آویزان کنید تا کاملا خشک شود.

روش‌های خانگی و طبیعی برای رفع بوی بد حوله

روش شماره یک، رفع بوی بد حوله:سرکه سفید

یک فنجان سرکه سفید را به ماشین اضافه کنید. (بدون حتی کوچکترین پاک کننده یا نرم کننده پارچه) و درجه را در بهترین گزینه ممکن بگذارید. سپس لباس را در ماشین لباسشویی بریزید و درجه را در مقدار استاندارد و معمول قرار دهید؛ و در نهایت بدانید که سرکه هرگونه باکتری ماندگار را میکشد.

نکته: لباس‌های دیگر را اضافه نکنید، حوله باید به تنهایی شسته شود.

روش دوم رفع بوی بد حوله:نوشابه و سرکه

میتوانیداثر جادویی سودا و سرکه را از دوران مدرسه به یاد بیاورید، (کوه آتش نشان خانگی که می‌ساختیم).

اما این دو کاربردهای دیگری هم دارند برای این استراتژی شما به دو بار چرخش نیاز دارید. در اولین چرخه، یک چهارم نوشابه سودا را اضافه کنید و سپس داغ‌ترین درجه را اجرا کنید و در طول چرخه دوم، یک فنجان کامل سرکه سفید اضافه کنید تا به طور کامل باکتری‌ها و کپک‌ها از بین بروند.

روش سوم رفع بوی بد حوله:مایکروویو

اگر حوله دستی یا حوله آشپزخانه شما مدنظر است، آن را کمی مرطوب کنید و به مدت ۳ دقیقه در مایکروویو بگذارید، مایکروویو باکتری‌ها را می‌کشد و تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

نکته؛ برای جلوگیری از سوختن حوله بعداز اتمام کار بگذارید تا ۱۰ دقیقه داخل مایکروویو باقی بماند.

روش چهارم برای رفع بوی بد حوله:مواد شوینده

گاهی اوقات لازم است که دوباره این کار (شستشو) را با مواد شوینده انجام دهید که در طول این دوره، حوله تمام چیزی که نیاز دارد این است که جلوی پیشروی باکتری‌ها را بگیرد و آن‌ها را نابود کند؛ که برخی از مواد شوینده‌ها این کار را بخوبی انجام می‌دهند.

نکته: از استفاده‌ی نرم کننده پارچه اجاز بین بردن بوی بد حولهتناب کنید. زیرا می‌تواند باکتری‌های باقی مانده حوله را انتقال دهد و یا حتی جذب کند.

منبع: نمناک 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    ممنون بدردبخور بود تشکر
  • علی خان IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    برو با این همه جنگولک بازی چیه، بیندازید رو بند و ی دو ساعت آفتاب بزنه پاک پاک میشه،، سرکه باعث پوسیدگی الیاف میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس