کد خبر 1147692
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
ورود مجلس به عملکرد باشگاه‌های صنعتی/ فلاحی: مقوله فسادآور دلالیسم دراین تیم ها هم وجود دارد

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به عملکرد تیم های صنعتی جرو برنامه های ما است و در آینده بررسی ویژه ای در این زمینه صورت می گیرد.

به گزارش مشرق، سارا فلاحی درباره نحوه اداره تیم های صنعتی فوتبال ایران و ناهنجاری های موجود در این تیم ها که در برخی مواقع سبب گسترده شدن فضای دلالیسم می شود، اظهار داشت: در فراکسیون ورزش نقشه راهی ترسیم کرده ایم و مسائل مختلف را به تناسب اولویت جلو می بریم. بررسی نحوه فعالیت تیم های صنعتی هم جزو برنامه های ما است. تاکنون جلسه ای در این باره برگزار نشده است اما در چارت برنامه ریزی مان یکی از مباحث مهم رسیدگی به فعالیت تیم های صنعتی است.

وی افزود: تفاوت های زیادی بین هزینه کرد و اعتبارات باشگاه های صنعتی با تیم هایی مانند استقلال و پرسپولیس وجود دارد که در آینده و شاید در زمانی نزدیک به این موضوع هم رسیدگی ویژه صورت می گیرد.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره لزوم نظارت روی عملکرد باشگاه های صنعتی توضیح داد: از زمان آغاز به کار دوره جدید مجلس شورای اسلامی روی بحث نظارت حساسیت زیادی ایجاد شده اما درباره حساسیت وزارت صمت روی نظارت بر عملکرد تیم های زیرمجموعه این وزارتخانه باید ابتدا جلسه را برگزار کرده و با جزئیات و اطلاعات بیشتری قضاوت کنیم.

فلاحی ادامه داد: قرار است در این جلسه از مسئولان وزارت صمت دعوت شود و می خواهیم با دریافت گزارش عملکرد از این افراد درباره نحوه فعالیت تیم های زیرنظر این وزارت خانه قضاوت صحیحی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

باشگاه‌های صنعتی؛ فرصتی که تهدید شدند

وی درباره اینکه شنیده می شود فعالیت برخی باشگاه های صنعتی تاثیر مهمی در افزایش فضای دلالیسم و مبلغ قرارداد برخی بازیکنان داشته است، عنوان کرد: متاسفانه بحث دلالیسم در ورزش تنها متعلق به تیم های صنعتی نیست و این مقوله فسادآور در دنیا دیده می شود. می توان با رصد و نظارت با بخشی از این موضوع مقابله کرد اما برخی مواقع توافق هایی پشت پرده بین طرفین صورت می گیرد که هیچ وقت نمی توان کامل آنها را رصد کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقابل با بخش مُصَرَّح از وظایف نهادهای نظارتی است و باید مکانیزمی تعبیه شود که بتوان بخش پنهان این موضوع را هم رصد کرد تا پس از شفاف شدن امر با مقوله ای که در فسادآور کردن عرصه ورزش نقش دارد هم مقابله کنیم. 

فلاحی درباره اینکه چگونه تیم های وزارت صمت برخلاف قانون مجلس شورای اسلامی از بودجه های دولتی استفاده می کنند، توضیح داد: اینکه تیم های مربوط به این وزارت خانه برخلاف قانون بتوانند از بودجه های دولتی استفاده کنند، تضادهایی را به وجود می آورد که مجلس با توجه به ابزارهای نظارتی که در اختیار دارد باید با ورود به موضوع این تناقض را حل کند. 

وی افزود: برخی تیم ها نسبت به بودجه تیم های صنعتی اعتراض هایی را مطرح کرده اند و باید تناسبی برای حل کردن این تضاد در نظر بگیریم. این موضوع مهم هم در جلسه آتی فراکسیون ورزش برای رسیدگی به وضعیت تیم های صنعتی در دستور کار قرار می گیرد. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش روند دلالیسم در ورزش توضیح داد:  این موضوع هم به حوزه نظارتی بازمی گردد. دلالیسم در فوتبال به عنوان یک رشته جذاب و پولساز وجود دارد و حتی اصطلاحی مد شده که می گوید پول بده و فوتبال بازی کن. تا جایی که به ما مربوط است باید به حوزه دلالیسم ورد کنیم زیرا این موضوع سبب شده ورزش به درستی توسعه پیدا نکند.

فلاحی خاطرنشان کرد: بحث دلالی ورزش ما را در یک مسیر انحرافی قرار داده است. نه تنها مجلس بلکه باید تمام نهادهای نظارتی نگاهی ساختاری و همه جانبه داشته باشند تا بتوانیم با بحث دلالی مقابله کنیم. هر جایی می رویم و هر بحثی که مطرح می شود، یک سمت آن به این بحث بازمی گردد. همین امر سبب شده ورزش ما به سمت بیماری حادی برود که اگر جلوی آن را نگیریم، در آینده خیلی حاد می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس