کد خبر 1147575
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
بورس نمایه

معاون حقوقی سازمان بورس گفت: طبق احکام صادره از مرجع انتظامی در ادامه اقدامات نظارتی سازمان بورس، ۲۱ نفر دیگر از مدیران به سلب صلاحیت ۶ ماهه و جریمه نقدی و ۴ شرکت به اخطار کتبی با درج در پرونده محکوم شدند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده تخلفات اشخاص حقوقی که از مقررات بازارگردانی و بازارسازی تخلف نموده و این تکلیف  را انجام نداده‌اند، روز دوشنبه سوم آذرماه به  پرونده‌های جدید بازارگردانی رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید:

اجماع علیه سرعت‌گیر بورس +جدول

وی افزود، در نتیجه چهار شخص حقوقی دیگر متخلف شناخته شدند که ضمانت اجرای قانونی علیه مدیران آن اعمال خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، بدین ترتیب و طبق احکام صادره از مرجع انتظامی سازمان بورس،  ۲۱ نفر دیگر از مدیران به سلب صلاحیت ۶ ماهه و جریمه نقدی و ۴ شرکت به اخطار کتبی با درج در پرونده محکوم شدند.

معاون حقوقی سازمان بورس همچنین با اشاره  به شکایتهای رسیده در مورد  افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی "گ" گفت:  با توجه  به استدلالها و استنادات طرفین موضوع از طرف معاونت حقوقی بررسی شده  و پرونده به مرجع صالح قانونی ارجاع و گزارش خواهد شد.

در مجموع تخلف ۱۸۹مدیر و ۳۷  ناشر احراز شد

در همین راستا سیاوش وکیلی مدیرکل روابط عمومی سازمان بورس گفت: تعداد مدیرانی که به دلیل عدم اجرای مقررات بازارگردانی تاکنون متخلف شناخته شده اند به ۱۸۹ نفر رسید.همچنین ۳۷ناشر  (شخص حقوقی نیز تاکنون) اخطار کتبی دریافت کرده اند.

وی گفت: از سوی دیگر ‌ قطع پاره ای از خدمات بازار سرمایه به شرکتها و ناشران متخلف در صورت اصرار به رویه فعلی در دست بررسی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسرخاله IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    چرا در مورد شرکت کنتورسازی و پرونده بورسی اون چیزی نمی نویسین؟ مشکلش کجاست؟ زمان خصوصی سازیش؟ یا افرادی که خریدنش؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس