شهید غلامعلی پیچک

از شهید پیچک، یادگارهای صوتی و تصویرب زیادی به جا نمانده است. آن چه پیش رو دارید، دقایقی از احتمالا تنها مصاحبه ای است که چند ماه قبل از شهادتش با وی انجام شده

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، غلامعلی پیچک به تاریخ هشت مهر سال ۱۳۳۸، مصادف با سالروز تولد حضرت صاحب الزمان (صلوات الله علیه) در تهران متولد شد. غلامعلی که سومین فرزند پدرش بود، در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تنها ۴ سال داشت و نفهمید که چرا حضرت روح الله ، موطن خود را ترک نمود اما زمانی که فرودگاه مهرآباد تهران ، شاهد بازگشت امام خمینی بود ، غلامعلی ، به خوبی می دانست که از این پیرمردِ طاغوت شکن ، چه می خواهد.

غلامعلی پیچک ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به کسوت معلمی درآمد اما زمانی که طبل جنگ در جبهه های غرب نواخته شد ، تخته سیاه و گچ را رها کرد و خود را به سپاه پاسداران مامور کرد.

این چریکِ معلم ، از همان بدو ورود به سپاه پاسداران ، چنان درخشید که به سرعت راهبری جمعی دیگر از مجاهدان را بر عهده گرفت و طی چند ماه بعد ، فرماندهی عملیاتِ سپاه پاسداران در جبهه های غرب را بر عهده گرفت. عمرِ فرماندهی غلامعلی پیچک چندان بلند نبود اما  کشف و تربیت مردانی چون احمد متوسلیان ،‌حاج علی موحد دانش ، حاج علی اصغر اکبری که  همواره به شاگردی او در روزهای کوتاه جهاد و فرماندهی اش افتخار می کردند، نام غلامعلی را در میان رزمندگان پرآوازه نمود.

غلامعلی پیچک ، این معلم اخلاق و مجاهد میادین جهاد اصغر و جهاد و اکبر ، سرانجام ؛ تنها چند روز پس از آن که «فرماندهی عملیات سپاه در جبهه های غرب» را به همرزمش محسن حاج بابا واگذار نمود ، در کسوت بسیجی پا به میدان نبرد گذاشت و به تاریخ ۲۰ آذر سال ۱۳۶۰ ،پنجه بر بام عرش گرفت و بر سفره اباعبدالله الحسین(صلوات الله علیه) نشست.

از شهید پیچک، یادگارهای صوتی و تصویرب زیادی به جا نمانده است. آن چه پیش رو دارید، دقایقی از احتمالا تنها مصاحبه ای است که چند ماه قبل از شهادتش  با وی انجام شده:

روحمان با یادش شاد
هدیه به روح بلندپروازش صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اکرمی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    23 5
    چه اسطوره هایی؟! گمنام و ناشناخته اند.
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      6 6
      خوشا کسی که دل خود به چشم مست تو داد/ زِ سر گذشت و به دنبالِ این بلا افتاد/
    • AU ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      14 2
      چه قدر ما جا موندیم. افسوس. انشاالله که دست ما رو هم بگیرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس