لیگ قهرمانان اروپا| سایه ترس روی ضیافت پاریسی‌ها/ بارسلونا در یک قدمی صعود

هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حالی آغاز می‌شود که پاری‌سن‌ژرمن محکوم به پیروزی است و بارسلونا در آستانه صعود به مرحله یک هشتم نهایی قرار دارد.

به گزارش مشرق، پس از دو هفته وقفه به خاطر برگزاری بازی‌های ملی، رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه‌شنبه) با برگزاری ۸ دیدار در گروه‌های E، F، G، H از سرگرفته می‌شود که در مهمترین آنها از گروه H پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه پارک‌دوپرنس میزبان لایپزیگ خواهد بود.

با نگاهی به جدول این گروه همه چیز درباره بحرانی بودن وضعیت نایب‌قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها مشخص می‌شود. قهرمان فصل گذشته فرانسه از سه بازی‌اش در این فصل از رقابت‌های اروپایی فقط ۳ امتیاز گرفته است، ۳ امتیازی که از استانبول باشاک‌شهیر ترکیه گرفت اما شکست خانگی هفته نخست مقابل منچستریونایتد و پس از آن باخت در خانه لایپزیگ شاگردان توماس توخل را با ۳ امتیاز در رده سوم جدول قرار داده، یعنی هم امتیاز با قعرنشین جدول. به همین دلیل آنها برای اینکه کارشان برای صعود بیشتر از این گره نخورد و یک حذف شرم‌آور زودهنگام را تجربه نکنند باید بازی امشب را به هر قیمتی که شده ببرند.

شاگردان توخل در حالی میزبان مردان یولیان ناگلسمان هستند که در بازی اخیرشان در لوشامپیونه در خانه موناکو با نتیجه ۳ بر ۲ تن به شکست دادند که این سومین شکست در ۱۱ بازی‌شان در این فصل لیگ یک فرانسه بود. پاری‌سن‌ژرمن که در این بازی همه ستاره‌هایش در اختیار داشت در حالی باخت که تا دقیقه ۵۲ با نتیجه ۲ بر صفر از میزبان خود پیش بود. عوض شدن این پیروزی با شکست اما نشان می‌دهد که ضعف‌های قبلی در خط دفاعی قهرمان فرانسه همچنان پابرجاست و این نکته‌ای است که می‌تواند به لایپزیگ برای کسب پیروزی در پایتخت فرانسه امید بدهد. علاوه بر این پاریسی‌ها برای بازی امشب دو بازیکن خود پرنسل کیمپمبه و ادریسه گوئیه که در بازی رفت دو تیم اخراج شدند را در اختیار نخواهند داشت.

پذیرایی شیاطین سرخ از استانبولی‌ها با انگیزه انتقام

منچستریونایتد در چهارمین بازی‌اش در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا فقط یک هدف دارد؛ اینکه باخت غافلگیر کننده دو هفته پیش خود را جبران کند.  مردان اولگنار سولسشایر دو هفته پیش در ترکیه متحمل باختی شدند که کمتر کسی انتظارش را داشت؛ به خصوص پس از آن که آنها در دو بازی اول خود به ترتیب پاری‌سن‌ژرمن را در پاریس و لایپزیگ را در منچستر شکست دادند. امشب اما قهرمان فصل گذشته سوپرلیگ ترکیه در اولدترافورد میهمان اولگنار سولسشایر و شاگردانش است و کارش برای تکرار نتیجه دو هفته قبل سخت‌تر خواهد بود.

پیروزی شیاطین سرخ در خانه آنها را در جایگاهی خوب برای صعود قرار خواهد داد، چرا که قطعاً یکی از دو رقیب اصلی این تیم یا هر دوی آنها در دیگر بازی گروه در شهر پاریس امتیاز از دست خواهند داد. علاوه بر این منچستری‌ها با روحیه‌ای خوب از کسب پیروزی یک بر صفر مقابل وست‌بروموویچ در هفته نهم لیگ برتر انگلیس به مصاف حریف ترکیه‌ای می‌روند.

یونایتد برای بازی امشب زوج دفاعی فیل جونز و لوک شاو را در اختیار ندارد و در همین حال رسیدن جسی لینگارد و اریک بایی هم در هاله‌ای از ابهام است. با این حال این احتمال وجود دارد که پل پوگبا و میسون گرینوود به ترکیب شیاطین سرخ برگردند. همچنین با توجه به اینکه ویکتور لیندلوف به تازگی از بند مصدومیت آزاد شده و مقابل وست‌بروموویچ هم ۹۰ دقیقه بازی کرد، ممکن است سولسشایر به جای او توانزبه را در خط دفاعی قرار دهد.

بارسلونا در آستانه صعود

در حالی که هنوز دو هفته دیگر به پایان مرحله گروهی مانده، یک تیم شانس صعودی زودهنگام دارد و آن هم تیمی نیست جز بارسلونا در گروه G. بارسایی‌ها که تا الان هر سه بازی‌شان را برده و صدرنشین هستند، امشب میهمان دیناموکیف اوکراین خواهند بود اما تجربه رویارویی قبلی با این تیم در نوکمپ به خوبی به نماینده اسپانیا فهمانده که از پیش رو برداشتن تیم لوچسکو کار آسانی نیست به خصوص در خاک اوکراین و آن هم در شرایطی که این تیم به خاطر گرفتن کسب تنها یک امتیاز از سه بازی قبلی‌اش باید بازی را ببرد تا حداقل شانس راهیابی به مسابقات لیگ اروپا به عنوان تیم سوم گروه را از دست ندهد.

بارسلونا حتی با قبول باخت هم می‌تواند صدرنشین بماند اما با توجه به محتمل بودن پیروزی یوونتوس در بازی خانگی مقابل فرنس‌واروش مجارستان – تیمی که آن هم با یک امتیاز از سه بازی قعرنشین است – این اتفاق دو تیم را هم امتیاز و کار بارسلونا را برای حفظ صدر جدول سخت‌تر خواهد کرد.

تیم لوچسکو دو هفته پیش بارسلونا را در نوکمپ در حالی به زحمت انداخت و البته در نهایت ۲ بر یک باخت که ۱۳ تن از بازیکنانش را به دلیل مصدومیت یا ابتلا به کرونا در اختیار نداشت (۹ نفر آنها به کرونا مبتلا بودند و مابقی به دلیل مصدومیت و محرومیت خانه‌نشین). امشب هم این تیم سه بازیکن دیگر خود به نام‌های تیموشچوک، روسین و کوستویچ را در اختیار ندارد اما با این حال لیست بازیکنانش به مراتب بهتر از بازی رفت است.

در طرف مقابل اما بارسلونا در حالی به اوکراین سفر می‌کند که شنبه این هفته در مصافی حساس با اتلتیکومادرید در هفته دهم لالیگا در خانه حریف با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد و به رده دهم جدول سقوط کرد. از فصل ۹۶-۱۹۹۵ به بعد سابقه نداشت که کاتالان‌ها از ۸ بازی اول‌شان در لیگ کمتر از این امتیاز گرفته باشند که این نشان دهنده وضعیت کاملاً متفاوت آنها در رقابت‌های داخلی نسبت به رقابت‌های اروپایی است.

بارسلونا از فصل ۱۷-۲۰۱۶ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تن به شکست نداده و در ۲۳ بازی‌اش در این مرحله ۱۷ پیروزی کسب کرده و ۶ تساوی. این تیم در ۱۳ فصل اخیر حداقل تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده اما آمارها می‌گویند تیم کاتالان در ۱۸ بازی خارج از خانه اخیرش در این رقابت‌ها تنها ۷ تا را برده است.

چیزی که کار بارسلونا را برای کسب پیروزی در اوکراین سخت‌تر می‌کند، غیبت قطعی رونالد آرائوخو، آنسو فاتی و سرخیو بوسکتس  است. در این بین مسی و دیونگ هم همراه آبی‌واناری‌ها به اوکراین سفر نکرده‌اند و در کنار این‌ها غایبان احتمالی از جمله ساموئل اومتیتی، سرخی روبرتو و جرارد پیکه (دو نفر آخر در بازی مقابل اتلتیکومادرید مصدوم شدند) نیز کار را برای بارسلونا سخت‌تر می‌کند.

برنامه کامل بازی‌های هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا

سه‌شنبه ۴ آذر

گروه E
رن - چلسی، ساعت ۲۱:۲۵ (به وقت تهران)
کراسنودار - سویا، ساعت ۲۱:۲۵

گروه F
لاتزیو - زنیت، ساعت ۲۳:۳۰
دورتموند - کلوب‌بروژ، ساعت ۲۳:۳۰

گروه G
دیناموکیف - بارسلونا، ساعت ۲۳:۳۰
یوونتوس - فرنس‌واروش، ساعت ۲۳:۳۰

گروه H
منچستریونایتد - استانبول باشاک‌شهیر، ساعت ۲۳:۳۰
پاری‌سن‌ژرمن - لایپزیگ، ساعت ۲۳:۳۰

چهارشنبه ۵ آذر

گروه A
بایرن مونیخ - سالزبورگ، ساعت ۲۳:۳۰
اتلتیکومادرید - لوکوموتیو مسکو، ساعت ۲۳:۳۰

گروه B
مونشن‌گلادباخ - شاختار دونتسک، ساعت ۲۱:۲۵
اینتر - رئال مادرید، ساعت ۲۳:۳۰

گروه C
مارسی - پورتو، ساعت ۲۳:۳۰
المپیاکوس - منچسترسیتی، ساعت ۲۱:۲۵

گروه D
آژاکس - میتیلند، ساعت ۲۳:۳۰
لیورپول - آتالانتا، ساعت ۲۳:۳۰

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس