انگلیس و ترکیه

فرمانده نیروی هوایی انگلستان در جریان سفر به ترکیه اعلام کرد که شرکت BAE این کشور با ترکیه برای توسعه نسل جدید جنگنده همکاری خواهد کرد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، فرمانده نیروی هوایی ارتش انگلیس اخیرا به ترکیه سفر کرده است و در جریان این سفر و به وسیله توییتی که حساب کاربری آن منتشر کرده است اعلام شده شرکت انگلیسی BAE به ترکیه در زمینه طراحی و ساخت جنگنده نسل جدیداین کشور کمک خواهد کرد. گفته شده است که این اقدام در راستای تقویت روابط بین ترکیه و انگلیس است.

توییت فرمانده نیروی هوایی انگلیس در خصوص همکاری با ترکیه برای ساخت جنگنده

مارشال وینگ ستون ، فرمانده نیروی هوایی انگلیس که چند روز پیش در ترکیه حضور داشت علاوه بر بازدید از چند پایگاه هوایی و نظامی ترکیه با مقامات نظامی ترک هم دیدار و گفتگو داشت. در عین حال جنگنده های تایفون انگلیسی نیز با حضور در ترکیه در مقابل اف 16 های این کشور به انجام تمرین های رزمی پرداختند. ترکیه از چند سال پیش تلاش ها برای توسعه جنگنده بومی نسل جدید را آغاز کرده و این مسئله با کنسل شدن فروش اف 35 به این کشور توسط آمریکا سرعت بیشتری گرفته است. در عین حال چندی پیش یک شرکت انگلیسی دیگر به نام Stirling Dynamics با ترکیه توافقی را برای کمک به این کشور در طراحی و ساخت نسل جدید هواپیمای آموزشی رزمی جت Hürjet به امضاء رساند. ترکها امیدوار هستند این پرنده در سال 2022 میلادی اولین پرواز خود را انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    33 45
    بله دیگه . چرا که نه. هدف انگلیس گسترش پان‌ترکیسم و ضربه به شیعیان و ایرانیان و روسیه ست.
    • مهدی ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      8 0
      خوب کاری هم میکنن شما هم سیاستتون رو گسترش بدید و با کشور های پیشرفته ارتباط برقرار کنید بعد جنگنده نسل ۵ بسازید چرا خودتون نگاه میکنید و یکی هم که پیشرفت میکنه عصبی میشید
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    28 35
    پس فکر کردید اینهمه تلاش در جهت تجزیه ایران بدون پاداش می مونه!؟ اسراییل هم تکنولوژی پهپادی بهشون میده. حتی اون خودروهای زرهی که باهاش به سوریه حمله میکنن هم ساخت اسراییله. (نفربرهای BMC Kirpi)
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    41 48
    حکایت تورچیه ضد امپریالیست .خخخخ
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    22 22
    ایران به مرغ و روغن و گرانی و تورم و دولت بی کغایت و برجام مشغول شده است اما تمام همسایه های ایران به سرعت در همه زمینه ها در حال پیشرفت هستند
  • GB ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    58 52
    یاشاسین ...ترکیه دراینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت ...
  • اتیلا IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    65 61
    یاشاسین
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      47 35
      با آتیلا خونخوار محشور بشی ان شاالله
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      27 10
      تو هم با رضا پالانی محشور بشی.
  • سرباز IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    36 5
    اینم جایزه قره باغ
    • بهزاد GB ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      12 11
      چند ساله که قرارداد بستند. خود انگلستان هم از تجربیات این موتور برای جنگنده نسل ششم Tempest استفاده خواهد کرد.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    20 6
    این همکاری یک پیامی آشکار به اتحادیه اروپا بود که روباه پیر هنوز جون داره و دود از کنده بلند میشه
    • ایرانی GB ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      27 19
      انگلیسی ها جایی نمیخوابن که زیرش نم داشته باشه ... علت همکاری انگلیس با ترکیه بعلت دستیابی ترکیه به فنون ساخت بدنه جنگنده اف ۳۵ هست که تا قبل از انصراف آمریکا از همکاری با ترکیه در زمینه تولید انبوه جنگنده اف ۳۵ , ترکیه این نوع تکنولوژی رو از آمریکا دریافت کرده بود , الان انگلیس به این نتیجه رسیده که بعلت گرانی بیش از اندازه جنگنده اف ۳۵ , خود انگلیسی ها باید جنگنده مخصوص خودشون رو که دارای خصوصیات اختفاء راداری باشه بسازن که با توجه به اشراف ترکیه در زمینه ساخت بدنه جنگنده های اف ۳۵ , کشور انگلیس میتونه از تجربیات ترکیه برای ساخت این نوع جنگنده ها استفاده بکنه و برای اینکه نظر ترکیه رو جلب بکنه میخواد در ساخت موتور جنگنده ترکیه ای با ترکیه همکاری بکنه تا بعدا" ترکیه بهش تکنولوژی ساخت بدنه هواپیما با پوشش مخصوص رو ارائه بکنه ! ... انگلیسی ها چیزی مفتی به کسی نمیدن وقتی نفعی براشون نداشته باشه !
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      26 28
      06:20 ، انگلستان میخواد از ترکیه تکنولوژی رادارگریز بگیره؟ یعنی کاری به قدرت واضح انگلستان در ساخت جنگنده رادارگریز ندارم ، ولی این انگلستان نمیتونه از خود امریکا تکنولوژی بگیره که رفیق فابریکشه و لنگ ترکیه است!؟ خخخخخ... نگته دیگه هم طبق گفته وزارت دفاع امریکا ، اون چند قطعه که قرار بود خط تولیدشون رو در ترکیه قرار بدن به هیچ عنوان قطعات حساسی نبودند به همین دلیل هم فورا با خط تولید جدید جایگزین شدند.... آمریکا بیاد تکنولوژی Stealth بده به ترکیه!؟ یعنی واقعا فکر هم میکنید حرف میزنید یا ....؟! همه ی قطعات اون جنگنده ای که قراره برای ترکیه بسازن انگلیسیه. همه اش.
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    25 14
    انگلستان با ترکیه از دو طرف میتونن به اتحادیه اروپا فشار بیارن
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    36 4
    حمایت های پنهان انگلیس از ترکیه در طول تاریخ در نوع خودش جالبه
  • رسول IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    12 2
    دوستان قوم گرا از هر دو طرف دقت فرمایند . انگلستان به خاطر رشد سریع کشور ترکیه چه از لحاظ نظانی و چه از نظر صنعتی و اقتصادی میخواهد این کشور را در رقابت با روسیه به سمت غرب متمایل کند و از وزنه آن استفاده کند . در روابط بین الملل ترجیح منافع ملی بر دشمنی و دوستی دیرینه عاقلانه ترین راه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس