خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به "زمزمه"ها و "گفته می شود"هایی بر می خورند که ميهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*جلسه هفته گذشته مجمع تشخیص مصلحت به عنوان کامل ترین جلسه مجمع طی سه سال گذشته معرفی شد.در این جلسه تمام اعضا حضور داشته و احمدی نژاد هم نیامده بود که بگوید من فقط آمده ام بلکه آمده بود که خود را موثر نشان دهد از این رو هشت پیشنهاد را مطرح کرد که اکثر آنها با کمک و همراهی رئیس مجمع و اعضا به تصویب رسید.به گفته حاضران احمدی نژاد بشاش وفعال بود و هاشمی رفسنجانی هم ابراز امیدواری کرد که این حضور استمرار داشته باشد.

*  شنیده ایم در یکی از جلسات هیات دولت پیشنهادی از سوی اسفندیارمشایی مطرح می شود مبنی بر اینکه 800 پروژه بزرگ نیمه تمام دولت در قالب طرح " مهرگان" نامگذاری و اجرایی شود که برخی وزرا با این نامگذاری به دلیل شائبه های پان ایرانیستی و آتش پرستی مخالفت می کنند. احمدی نژاد هم استدلال وزرا را پسندیده و این نامگذاری منتفی و مصوب می شود دولت پروژه های نیمه تمام را در قالب طرح "مهر ماندگار" تکمیل کند.


*یکی از پیشنهاد های مطرح در فاز دوم هدفمندی یارانه ها، افزایش خدمات پزشکی ودرمانی و افزایش یارانه حمل ونقل عمومی به جای پرداخت یارانه نقدی است. کارشناسان اقتصادی این پیشنهاد را ابزاری موثر در جهت مقابله با افزایش نقدینگی و تورم در جامعه مطرح می کنند.

*12 نفر از اعضای گروهک پ .ک.ک که در منطقه یال کانی پیرانشهر برای فرار از سرما به درون غاری پناه برده بودند بر اثر گازگرفتگی به هلاکت رسیدند. این افراد ورودی غار را با پلاستیک ضخیم پوشانده و درون غار پیک نیک روشن کرده بودند.

*با شکایت یک تهیه کننده از وزارت ارشاد، وی موفق به دریافت حکم خسارت دو و نیم میلیارد تومانی شده است. این فیلم که برای مدتی توقیف شده بود با اصلاحاتی جزیی مجوز نمایش گرفت اما در فروش گیشه به دلیل ضعف های مفرط فیلمنامه و کارگردانی شکست خورد. همچنین در بازار توزیع فیلم های خانگی هم با عدم استقبال مخاطب مواجه و خیلی زود به فراموشی سپرده شد.

*برخی منابع خبری از دیدار نوروزی احمدی نژاد و سید حسن خمینی در روزهای اخیر خبر می دهند.ظاهرا این دیدار در مرقد مطهر امام خمینی(ره) انجام شده است.

*یک سفارتخانه اروپایی تدابیر ویژه ای را جهت جذب دانشجویان فیزیک هسته ای و هوافضا کشورمان تدارک دیده است.این سفارتخانه درصدد شناسایی ، انتقال و جذب دانشجویان دوره های ارشد و دکتری کشورمان برآمده است.

*سربازان گمنام امام زمان(عج) در سال گذشته طی263 عملیات موفق به کشف 51684 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان بین المللی مسلح به پیشرفته ترین سلاح های نظامی و مجهز به وسایل ارتباطات ماهواره ای شدند.عبور این مواد از ایران به اروپا می توانست تهدیدی بزرگ برای کشورهای این منطقه باشد.کشفیات مواد مخدر شیمیایی در سال گذشته حدود 500درصد افزایش داشته است.

*روزنامه اطلاعات در شماره 25296 خود اقدام به معرفی کتاب یکی از قطب های دراویش نموده و القابی همچون" تأليف حضرت عالم رباني و عارف صمداني ،عظیم الشان، مدظله‌العالي،معظم له، مکتب علم و عرفان آن حضرت،سالک الی الله و...." برای رئیس این فرقه آورده است.

* محمد خاتمی طی سخنانی در جمع تعدادی از اعضای مجمع روحانیون با دفاع مجدد از رای دادنش در انتخابات مجلس نهم گفته است: "ما باد زودتر از این به دامان نظام باز می گشتیم .البته این تاخیر ناشی از مواضع افراطی برخی دوستان داخل زندان و همچنین دوستان خارج کشور بود.خاتمی با اشاره به هجمه هایی که در روزهای پس از رای گیری متحمل شد افزود:"اما الان همه بالاتفاق می گویند اگر خاتمی رای نمی داد اصلاحات مرده بود."خوئینی ها هم در این جلسه از اردوکشی های خیابانی پس از انتخابات 88 به عنوان بزرگترین اشتباه نام برد و تاکید کرد:"ما اشتباه کردیم به خیابان آمدیم و باید این تصویر ناسالم را از ذهن مردم و نظام پاک کنیم."

*پس از انتشار اخباری مبنی بر ادغام موسسه صالحین و موسسه پیشگامان با بانک لغو مجوز شده تات و تشکیل بانک جدیدی به نام مردم، تعدادی از سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری صالحین و پیشگامان نسبت به ادغام این دو موسسه در بانک لغو مجوز شده "تات" اعتراض کرده و می گویند چرا ما باید در یک بانک متخلف و لغو مجوز شده ادغام شویم.آیا این شیوه جدیدی برای دور زدن قانون و بازگشت بانک های لغو مجوز شده به صحنه بانکی و پولی نیست؟

*در دو ماه گذشته تولید خودرو در دو خودروساز بزرگ کشور  به شدت کاهش پیدا کرده به طوری که این کاهش در دو دهه اخیر بی سابقه بوده است. از علت این کاهش بی سابقه هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

*اعتیاد برخی بازیگران سینما و تئاتر به مواد مخدر شیمیایی، زنگ خطر را برای هنروران نمایشی به صدا در آورده است.برخی کارشناسان فرهنگی معتقدند وزارت ارشاد و صداوسیما باید هر چه سریعتر برای مقابله با این پدیده خطرناک وارد شده و اقدام به باز کردن چتر صیانتی و حمایتی از جمله تاسیس مرکز ترک و بازپروری برای هنرمندان فریب خورده نمایند.

*ناکارآمدی دستگاه های مسوول در امداد رسانی به آسیب دیدگان مسجد رقیه با اعتراض مردم همراه بود. در این میان گروه های بسیجی به عنوان اولین امدادگران در دقایق اولیه وارد صحنه شده و کارآواربرداری را آغاز کردند.تجهیزات دستگاه های عریض و طویل امدادرسان حدود دو ساعت بعد به محل حادثه رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • م ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    دلیل کاهش شدید تولید خودرو تحریم شرکت های فرانسوی است حالا سوال اینجاست چرا این آقایون خودرو ساز تا به حال به فکر تولید قطعه نیفتاده بودندو فقط بلدند با قیمت های بالا در حد خودرو های تویوتا خون مردم رو تو شیشه کنن
  • یه آدم معمولی ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    مشرق جان ! دولت اول احمدی نژاد ( دولت نهم ) به گفته رییس جمهور 90 طرح ملی نیمه تمام از دو دوره دولت خاتمی ( دولت هفتم و هشتم ) به ارث برد که مورد اعتراض احمدی نژاد بود ( البته نَفس اعتراض بجا بود ) ؛ حالا دولت دهم ( دوره دوم دولت احمدی نژاد ) با 800 طرح ملی نیمه تمام ، حدود نُه برابر ارث دولت خاتمی برای دولت بعدی ( یازدهم ) میراث می گذارد !! حالا چه فرقی می کند که این میراث شوم با نظر اسفندیار اسم اش « طرح مهرگان » باشد یا با نظر برخی وزرا نام آنرا « مهر ماندگار » بگذارند ؟!! راستی چه حسن کچل باشد چه کچل حسن باشد توفیری دارد مشرق جان ؟! آیا افزایش نُه برابری طرح های ملی نیمه تمام نشان دهنده کارآمدی دولت نهم و دهم است ؟!! اگر این آمار نشانه کارآمدی دولت تلقی می شود ، امیدواریم دولت یازدهم 8000 طرح ملی نیمه تمام برای دولت بعد از خودش میراث بگذارد و دولت دوازدهم نیز 80000 طرح ملی نیمه تمام در کارنامه اش داشته باشد که اِند کارآمدی و مدیریت جهانی باشد !!!
  • حامد ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    عزیزم منظورشون این بوده که این 800 تا طرح تا یک سال و نیم دیگر که دولت فعلی کنار می رود، تمام شود. جوش نیار.
  • ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    اين تا وقتي پشتشون گرمه به خودشون زحمت کیفیت وقیمت پایین تر رو نمیدن
  • 2025 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    chon mehregan ye nam farsi hast (eshare be rozi daremesle valentine ) ehtemale ein ire ke sayere aghvam sedashon dar biad
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    اینکه 9 برابر طرح ملی نیمه تمام مانده یعنی دولت 9 برابر بیشتر از دولته قبلی کار انجام داده است و 9 برابر کار ها و طرح های بیشتر به ثمر نشسته است.اگه ذره ای دقت می کردی این حرفو نمیزدی!!!!
  • میترا ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    ادم معمولی ! اول خوب خبرو بخون بعد خودتو خسته کن!
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    مگه نشنیدی: خودرو ملی ما (همون سمند) همون پژو تشریف دارن که یک بدنه داخلی براش ساخته شده!!! چیزی حدود به 60الی70درصدش وارداتیه!!!!
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    اولا 90 طرح خیر بلکه 10 هزار طرح حتی طرح هایی با بیش از 20 سال نیمه کاره رها شده مثل بیمارستان امل ...
  • ح.ط. ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    آدم معمولی جان در دولت خاتمی کل طرح های ملی یک صدم کل طرح های ملی دولت احمدی نژاد ابوده است .بنابر این باید تعداد طرح های ناتمام او هم ناچیز باشد..اگر بقیه استدلالهی شما هم ابنطور باشد که هست وای به حال شما آدم های معمولی
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    سلام. خداوكيلي خيلي هم معمولي نيستي. اين فتحه و ضمه را چطوري تايپ مي كني؟ به ما هم ياد بده ....
  • محمدرضاكرايي ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    سلام تقريبا 2ماه پيش پل غدير(كابلي )اهواز توسط رئيس جمهور افتتاح شد پرهزينه ترين پل اهواز!!!! آيا حال و روزش رو الان مي دانيد؟ اين تصاوير را ببينيد ومنتشر كنيد شايد مسولاي اهوازي يه كم تعهد كاري پيدا كردند به اين وب سر بزنيد: http://radepaclip.blogfa.com/
  • لواسان بزرگ ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    معمولی جان از قدیم گفته اند میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا زیر زمین است در ست می فرمایید ممکن است در دوره زعامت سید محمد از کل 1000طرح عمرانی 90 تا نیمه تموم مانده ولی در دوره داش محمود از 100000طرح 800 تا نیمه تموم مانده ولی هنوز وقت داریم عجله نکن
  • علی ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    سلام دولتی که کار نکنه طرح تمام ونیمه تمام نداره اما دولتی که کارهای زیادی انجام داده وشروع کرده باید تعداد بیشتری طرح نیمه تمام داشته باشه تازه طرح مهرماندگار را هم می خواهد شروع کند تاطرح نیمه تمامی از این دولت برای دولت بعدی نماند فقط اجرای طرح مسکن مهر این دولت می ارزد کل طرح های دولت هفتم و هشتم را بقیه کارها مثل هوافضا و توسعه انزژی صلح امیزهسته ای بماند
  • مرتضی فتح اللهی ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    روزنامه اطلاعات در شماره 25296 خود اقدام به معرفی کتاب یکی از قطب های دراویش نموده و القابی همچون" تأليف حضرت عالم رباني و عارف صمداني ،عظیم الشان، مدظله‌العالي،معظم له، مکتب علم و عرفان آن حضرت،سالک الی الله و...." برای رئیس این فرقه آورده است. چهارشنبه 16فروردين1391 ـ 12جمادي الاول 1433ـ 4آوريل 2012ـ شماره 25279 متاسفانه این دسته گل اول روزنامه اطلاعات نیست. به این روز نامه در تاریخ بالا مراجعه کنید . تا آه و ناله برای از دست دادن 1 درویش گنابادی (ارشاد علی) را هم در این روزنامه ببینید. واقعا جای تاسف داره.
  • مسعودترابی ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    وحدت در سه قوا ومجمع باید باشد همه با هم کشور را اباد کنیم
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    البته من فکر می کنم باید این عدد را با کارهای انجام گرفته مقایسه کرد.مثلاً اگر دولتی از 100 طرح،90 طرح نیمه کاره داشته باشد،قابل مقایسه با دولتی که از 10000طرح،800 طرح نیمه تمام داشته باشد نیست.
  • راستگو ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    اگه سوژه داغ مي خوايد روي همون كم شدن توليد خودروسازان زوم كنيد . زوم كنيد نتيجه مي گيريد . وقتي دوست عزيزمون مي گه تحريم شركت هاي فرانسوي عامل كاهش توليد خودروسازهاست كمي درسته چرا كه خودرويي مثل پرايد و يا... كه به شركت هاي فرانسوي وابستگي ندارند . معما دست قطعه سازهاست .
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    بیچاره مشرق که از اندک مخالفت محمود جون از زوق داره غش میکنه-آب قند بیارید
  • يه آدم خيلي معمولي ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    دوست عزيز اول متوجه خبر بشو بعد نظر بذار طرح دولت اينه كه اين 800 طرح رو تا اخر امسال تمام كنه كه طرح نيمه كاره به دولت بعد تحميل نشه بعد هم تعداد بالاي طرح ها نشان از كارآمدي دولت...
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    جناب یه آدم معمولی شما حساب اینو بکن که طرحهای دولت خاتمی چند تا بوده که 90 تای اونا نیمه تمام مانده بود !!! انصافا تعداد طرحهای این دولت از نظر تعداد قابل مقایسه نیست ! وقتی برای هر استان در سفرهای استانی صدها طرح تصویب میشود ، واقعا باید به اندازه دولت خاتمی طرح نیمه تمام داشته باشد ؟ !!! همه میدانیم از دولتهای بعد از انقلاب دولتهای هاشمی واحمدی نژاد دولت کار بوده اند ودولت خاتمی خود را دولت توسعه سیاسی نامید وبر این مسئله تا پایان پای فشرد ! ارمغان توسعه سیاسی جز دعواهای سیاسی وایجاد اختلاف چیز دیگری نبود !
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    دروغ نگید
  • بهمن ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    دوست من! وقتي كسي 800 طرح نيمه تمام دارد و چند برابر آن طرح تمام شده، نميشود او را كم كار خواند. بايد ديد طرحهاي تمام شده دولت نهم و دهم چند تاست و بعد در باره كارآمدي و كوشاگري دولت دكتر احمدي نژاد قضاوت كرد. معلوم است كه هر دولتي كه طرحهاي كمتري را استارت بزند، طرحهاي نيمه تمام و نامه تمام كمتري هم دارد.
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    خدایا کی سال ۹۲میاد
  • حسین نجار ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    این ...تیکه انقدر تو این مدت کوتاه تو مملکت آتیش سوزونده که با مخالفت احدی نژاد باهاش باید شیرینی پخش کرد اصلاً اگر من بودم یه روز به نامش میکردم «روزه اولین مخالفت احمدی با مشایی»
  • حسین نجار ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    خیلی از کارهای دولت جای انتقاد داره اصلاً انتقاد بنای پیشرفت هست چون اگر انتقاد نباشه فرده مورده نظر این احساس بهش دست میده که در شرایط ایده آل قرار داره و پیشرفت به صفر میرسه اما این دلیل نمیشه که آدم راه بیافته و به ترک دیوارم انتقاد کنه. همیشه ملاک و چراغ راهنماتون بیانات رهبری باشه تا پیشرفت براتون حاصل بشه همونطور که خوده حضرت آقا انتقادهاشون همیشه سازنده و باعث پیشرفت بوده نه انتقادهایی که باعث تنش و درگیری بشه.
  • فرزاد ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    تو برو نجاريتو بكن تو رو چه به سياست . يه جمله درست نميتوني بنويسي
  • مرتضی فتح اللهی ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    0 0
    سلام دوستان خوب شماره ای که برای روزنامه اطلاعات زدین غلطه شماره اصلی 25245 تاريخ خبر: پنجشنبه 20 بهمن1390 ـ 16 ربيع الاول 1433ـ 9 فوريه 2012ـ شماره 25245
  • میثم ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    0 0
    شووووووووووخی میکنید! اصلا مشایی بده بده بده بد
  • یه آدم معمولی ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    0 0
    مشرق جان ! ببین این دو تا آدم بخت برگشته چه جوری به شیرینی خوری افتاده اند !! « خاتمی با اشاره به هجمه هایی که در روزهای پس از رای گیری متحمل شد افزود:"اما الان همه بالاتفاق می گویند اگر خاتمی رای نمی داد اصلاحات مرده بود."خوئینی ها هم در این جلسه از اردوکشی های خیابانی پس از انتخابات 88 به عنوان بزرگترین اشتباه نام برد و تاکید کرد:"ما اشتباه کردیم به خیابان آمدیم و باید این تصویر ناسالم را از ذهن مردم و نظام پاک کنیم."» جهت اطلاع این بخت برگشته ها عرض می شود که ؛ مگر اصلاحات وجود داشته که اگر مَمَّد تمدن رای نمی داد می مُرد ؟!! آقای خوئینی ها ؛ جنابعالی هم که 13 سال پیش با غائله روزنامه سلام مرتکب عسل خوران شدی و تیرماه 78 را به خاک و خون کشیدی ، باز هم می گویی اشتباه کردیم !!! می شود ساسات را بکشید و دَم نزنید که چه دسته گل هایی به آب داده اید ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس