کد خبر 1147237
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

مطمئنا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در این دوران این است که سرمایه خود را دو چندان کنیم و آن را برای آینده خود کنار بگذاریم. اما این دغدغه همیشه با این فکر همراه است که چه بازاری را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم و کدام بازار برای سرمایه گذاری بهتر است. در این مقاله به بررسی بازارهای مختلف خواهیم پرداخت و آنها را ار منظر سرمایه گذاری بررسی خواهیم کرد.

بررسی بازارهای سرمایه گذاری

برای اینکه پاسخ صحیحی به سوال بالا بدهیم باید بگوییم که، بستگی دارد. مهم‌ترین فاکتوری که روی تصمیم شما اثر می‌گذارد، هدف و تصمیم شما از سرمایه گذاری است. ابتدا باید این سوال را از خود بپرسید که هدف و منظور شما از سرمایه گذاری چیست. به عنوان مثال شما قصد دارید که در کوتاه مدت به نتیجه برسید و یا اینکه قصد دارید تا سرمایه خود را در بازاری قرار دهید که سوددهی آن بلند مدت است.

افراد هنگام سرمایه گذاری، به سه گروه تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول، افرادی هستند که به شدت دنبال ریسک کردن هستند و دوست دارند در هر بازاری سرمایه گذاری کنند و ریسک آن را می‌پذیرند. دسته دوم کمی محتاط‌تر عمل می‌کنند و سراغ بازارهایی می‌روند که جواب خود را پس داده‌اند و از بازدهی آن مطمئن هستند. دسته سوم و آخر، افرادی هستند که به هیچ عنوان سراغ سرمایه گذاری‌های پر ریسک نمی‌روند و این افراد معمولا ترجیح می‌دهند که پول خود را در بازاری امن سرمایه گذاری کنند. این افراد معمولا سودهای بانکی را برای افزایش سرمایه خود انتخاب می‌کنند که خب نسبت به باقی بازارها ممکن است حاشیه سود بالایی نداشته باشد، اما برای آنها امن است.

اما کدام بازار برای سرمایه گذاری عالی است و چگونه می‌توانیم برای آینده خود و خانواده خود بهترین را انتخاب کنیم. در ادامه به بررسی بازارهای سرمایه گذاری مهم خواهیم پرداخت.

بازار طلا

بازار طلا و جواهر همیشه و از قدیم یکی از بهترین بازارهای سرمایه گذاری بوده است و امروزه نیز به دلیل قیمت بالایی که دارد و همچنین سودی که می‌تواند داشته باشد، به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بازارهای سرمایه گذاری هم در ایران و هم در خارج از ایران شناخته می‌شود.

یکی از مزیت‌های که این بازار نسبت به بازارهایی مانند مسکن دارد، این است که هر فردی با هر اندازه درآمد می‌تواند سرمایه گذاری در این بازار را تجربه کند. اگر قصد افراد از خرید طلا تنها سرمایه گذاری باشد و خیلی به نوع استفاده از طلا توجهی نکنند، حتی می‌توانند سراغ خرید طلای دست دوم و کم اجرت از سایت دیورس بروند و دیگر هزینه اجرت ساخت را نیز که طلای نو دارد را پرداخت نکنند.

این نوع خرید و سرمایه گذاری از دیورس را می‌تواند نوعی آینده نگری دانست و مطمئن بود که هنگام فروش طلا نیز ضرر نمی‌کنید. نکته جالب این نوع سرمایه گذاری این است که شما علاوه بر خرید کالایی باارزش، می‌توانید از آن استفاده نیز بکنید. این حالت در مورد خرید سکه، ماشین و مسکن ممکن است رخ ندهد و شما فقط در این نوع سرمایه گذاری‌ها مجبور به خرید و فروش باشید.

 خرید آنلاین و اینترنتی طلا از سایت دیورس نیز کار خرید آن را راحت کرده است و این سرمایه گذاری را به آسان‌ترین نوع سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

بازار مسکن

یکی دیگر از بازارهای سودده و در عین حال گران‌تر نسبت به طلا، بازار مسکن است. یکی از چیزهایی که از قدیم خرید آن بسیار توصیه می‌شده و هر کسی که توانایی خرید داشته، سراغ آن می‌رفته است همین بازار مسکن بوده است. مسکن در ایران همیشه در سیر صعودی بوده است و کمتر شاهد این بودیم که ضرر و کاهش قیمت در آن اتفاق بیفتد.

تفاوت عمده این بازار با بازارهای سرمایه گذاری دیگر این است، که این بازار را هر کسی نمی‌تواند سراغش برود و برای خرید و فروش خانه نیاز به سرمایه‌ی اولیه بسیار بالایی است. البته که می‌توان برای سرمایه گذاری در این بازار سراغ خانه‌های کوچک‌تر و قدیمی‌تر رفت و حتی در دیگر شهرها غیر از تهران خانه خرید، اما با این حال این بازار متعلق به قشر خاصی از جامعه است که از نظر مالی توانایی خرید را دارند.

این بازار برای آنها بسیار سوددهی دارد و حتی در این بازار می‌توانند خانه خود را به فروش نرسانند و آن را تا افزایش قیمت اجاره دهند. مسکن نیز به هیچ عنوان با ضرر همراه نیست و اگر هم ضرر داشته باشد، احتمال آن ممکن است خیلی کم باشد.

بازار بورس

بورس با تمام سختی‌ها و ویژگی‌های خاصی که دارد، باز هم در ایران به عنوان یکی از بازارهای سرمایه گذاری شناخته می‌شود و در حال حاضر تعداد افراد موجود در این بازار نیز روز به روز رو به افزایش است.

این بازار نسبت به دو بازار قبل، بسیار ریسک دارد و اگر در این زمینه حرفه‌ای نباشید و از بایدها و نبایدهای آن آگاهی نداشته باشید، می‌تواند باعث ضرر بشود. در اصل این بازار نسبت به دو بازار سرمایه گذاری قبلی، نیاز به دانش و آگاهی بیشتری دارد و حتی به دو دو تا چارتای بیشتری نیاز دارد.

یکی از اصل‌های سرمایه گذاری این است که ضرر نکنید. اگر قصد دارید تا بورس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، باید بدانید که امکان ضرر در این بازار وجود دارد و افرادی که ریسک زیادی را می‌پذیرند، می‌توانند در این بازار دوام آورند.

البته که دانش بالا از بورس و چگونگی سرمایه گذاری در این بازار، می‌تواند باعث سوددهی بسیار نیز بشود، فقط کافی است که قبل از هر اقدامی درباره این بازار به خوبی تحقیق کنید و بعد سراغ سرمایه گذاری بروید.

بازار سکه

سکه نیز مانند طلا می‌تواند انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری باشد و ریسک بالای بورس را نیز نداشته باشد. قیمت طلا در بازار جهانی روز به روز رو افزایش است و به همین خاطر خرید کالاهای ساخته شده از طلا، می‌توانند برای آینده مفید باشند و سرمایه شما را افزایش دهند.

یکی از مزایای سکه مانند طلا این است که این کالا را می‌تواند در هر زمان به فروش رساند و این قابلیت را در بازار بورس و مسکن نخواهید داشت. طلا را در هر زمانی می‌توان به پول تبدیل کرد و به راحتی از سودی که از فروش به آن به دست می‌آید، استفاده کرد. سرمایه گذاری در این بازار نیز مانند بازار طلا، به پول بسیار زیاد مانند مسکن نیاز ندارد و برای شروع می‌توان با سکه نیم ربع شروع کرد. همچنین از مزیت‌های دیگر این بازار این است که، میزان تقلبی بودن طلا در آن کمتر است و سکه‌های وکیوم شده کار شما را در خرید راحت کرده است.

نتیجه گیری

بازارهای سرمایه گذاری بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که مردم برای آینده خود سراغ ‌آنها می‌روند. در این مقاله به مهم‌ترین و همچنین پرطرفدارترین آنها در ایران پرداختیم و مزیت‌های و معایب آنها را بیان کردیم. در سرمایه گذاری ابتدا هدف خود را مشخص کنید و بر اساس اینکه در کدام دسته از افراد قرار می‌گیرید، سراغ یکی از این بازارها بروید. اگر ریسک پذیر نیستید، به هیچ عنوان بورس را انتخاب نکنید. در نهایت تصمیم اول و آخر با شماست و بودجه شما نیز می‌تواند به شما کمک کند که یکی را انتخاب کنید.

منبع: سایت دیورس diorse.ir


**این محتوا صرفا تبلیغاتی است و ادعاهای آن مورد تایید مشرق نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس