کد خبر 1147065
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
بیش از ۳۰۰ معترض بلاروسی دستگیر شدند

ماموران امنیتی بلاروس بیش از ۳۰۰ معترض این کشور را در مینسک و چند شهر دیگر بازداشت کردند.

به گزارش مشرق، مرکز دیده بان حقوق بشر «وسنا» بلاروس یکشنبه شب اعلام کرد: شمار افراد بازداشت شده در اجتماعات اعتراضی غیرمجاز در بلاروس توسط ماموران امنیتی از مرز ۳۰۰ نفر فراتر رفت.

اکثر افراد بازداشت شده در اجتماعات در مینسک شرکت کرده بودند و تعدادی نیز در شهرهای بورولیا، گرودنو، پینسک، زاسلاول، برست و نووپلوتسک دستگیر شدند.

اجتماعات اعتراضی در مینسک در چند نقطه مرکزی شهر برگزار شد و ماموران پلیس ضدشورش از صبح یکشنبه در خیابان های مرکزی پایتخت مستقر شده و ۱۰ ایستگاه متروی مینسک نیز بسته شد.

در پایتخت ماموران پلیس برای متفرق کردن معترضان نارنجک صوتی بهره برده و نزدیک به ۲۰۰ نفر را هم در نواحی مرکزی بویژه درکنار بنای یادبود «مینسک قهرمان» دستگیر کردند.  

 تظاهرات روز یکشنبه در بلاروس در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که در آن الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری فعلی با کسب ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسید.

لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس دستور داده است در صورتی که دانشجویان در اعتراضات بلاروس شرکت کنند از دانشگاه اخراج و کارگران و مدیران کارخانه ها نیز در صورت شرکت در اعتراضات از کار برکنار می شوند و به جای آنها افراد دیگر علاقه مند به کار استخدام خواهند شد.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز ۱۹ مرداد ماه برگزار شد و  لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسید و تیخانوفسکایا نامزد مخالفان تنها ۱۰ درصد آرا را بدست آورد و مخالفان دولت بلاروس بلافاصله اعلام کردند که در انتخابات تقلب صورت گرفته و طرفداران خود را به خیابان‌ها کشاندند.  

آمریکا و اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخته و از دولت این کشور خواستار برگزاری انتخابات جدید شده و تحریم هایی در مورد این کشور وضع کردند.

رسانه های روسی روز یکشنبه اعلام کرند که دولت بلاروس تحریم هایی را علیه اتحادیه اروپا وضع کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس