کد خبر 1146991
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
رادیولوژی

پروفسور سعید راد، بنیانگذار گروه آموزشی رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، معروف به «پدر رادیولوژی ایران» و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران در سن ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، مرحوم پرفسور سعید راد در سال ۱۳۰۹ شمسی در تبریز متولد شد؛ پدرش ابراهیم راد، کارمند عالی رتبه وزارت پست و تلگراف و تلفن در تبریز بود.

دکتر راد دوره ابتدایی و دبیرستان را در زادگاهش گذراند و بلافاصله وارد دانشگاه تبریز شد و در رشته پزشکی در سال ۱۳۳۴ فارغ‌التحصیل شد. او بعد از استخدام در دانشگاه تبریز با رتبه پزشک یکمی، طی یک دوره چهار ساله در سال ۱۳۴۰ در امتحان تخصصی رادیولوژی پذیرفته شد و در سال ۱۳۵۰ با رتبه استادی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز شروع به کار کرد.

او در مدت نزدیک به نیم قرن فعالیت دانشگاهی اش، گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را بنیان گذاشت و تا سال‌های آخر عمر در کسوت استادی به تدریس و راهنمایی دانشجویان می‌پرداخت.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی امروز یکشنبه در پیامی، درگذشت مرحوم دکتر سعید راد را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی آمده است: «امروز جامعه پزشکی ایران در سوگ یکی از یکی از اساتید پیشکسوت و مبرز خود داغدار شد.

فقدان استاد فرهیخته، جناب آقای دکتر سعید راد، پدر علم رادیولوژی ایران و عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور موجب تأثر و تالم شد.

این استاد ارجمند، با قدرت تشخیص دقیق و احاطه علمی، سختی‌های این حوزه را برای دانشجویان آسان می‌کرد و در این راه منشأ خدمات فراوان برای سلامت مردم و جامعه شد.

حسن خلق، سعه صدر، دانشجوپروری و همدلی و همراهی با بیماران، تصویری از این استاد گرانقدر است که تا ابد در ذهن دانشجویان، دوستداران و مردم نقش خواهد بست.

اینجانب این ضایعه را به حضور بازماندگان، دانشجویان و جامعه پزشکی تسلیت عرض می‌کنم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال غفران الهی مسألت دارم».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    11 0
    روحش شاد و خداوند رحمتشون کند
  • FR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    8 0
    خداون رحمتشان فرماید وبا صالحان محشور کند استاد برجسته علمی واخلاق با احاطه کامل علمی در رشته رادیولوژی وعاشق اموزش و دانشجو دانشجوی پزشکی ورودی 76 تبریز
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    روحش شاد و راهش پر رهرو باد
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    1 0
    خدا ایشان را رحمت کند و به خانواده محترم صبر عطا نماید و سایر پزشکان این سرزمین را از هر گونه گزند دور نگه دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس