کد خبر 1146699
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۱
شیرینی اتریشی

«شیرینی اتریشی» جز شیرینی‌های خشک محسوب می‌شود. بافت این شیرینی ترد است و ماندگاری بالایی دارد.

به گزارش مشرق، شیرینی اتریشی گرچه جزو شیرینی‌های خشک می‌باشد و بافتی ترد داشته و بسیار خوشمزه است. درست کردن شیرینی اتریشی راحت است و ماندگاری آن بالاست. ضمنا این شیرینی خوش طعم در مدت زمان کمی پخته و آماده می‌شود. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۵ دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲۰ دقیقه میباشد.

شیرینی اتریشی را می‌توانید به عنوان میان وعده و یا دسر سرو کنید.

مواد لازم:

مارگارین یا کره ۲۰۰ گرم

پودر قند ۸۰ گرم

اسانس وانیل ۱ قاشق چای خوری

زرده تخم مرغ ۴ عدد

آرد ۲۵۰ گرم


برای تزیین:

شکلات تخته‌ای ۵۰ گرم

پودر نارگیل، پسته یا ترافل به میزان لازم

مرحله اول: آماده سازی پیش نیازها

ابتدا فر را با دمای ۱۳۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید خوب گرم شود. سپس یک سینی فر را بردارید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. هم چنین برای اینکه شیرینی بافت نرم و تردی داشته باشد و گلوله گلوله نشود، در این مرحله آرد را ۲ یا ۳ بار الک کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در این مرحله ابتدا یک کاسه متوسط بردارید. کره یا مارگارینی که به دمای محیط رسیده و نرم شده است را داخل آن بریزید. سپس پودر قند را نیز به آن اضافه کنید و با همزن خوب مخلوط کنید تا کرم رنگ شوند.

سپس در یک کاسه دیگر، زرده‌های چهار تخم مرغ را از سفیده‌های آن جدا کنید و داخل کاسه بریزید و اسانس وانیل را نیز به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

حالا مخلوط زرده تخم مرغ و وانیل را به مخلوط مارگارین و پودر قند اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط و یک دست شوند.

سپس آردی که الک کردید را مرحله به مرحله به مایه اضافه کنید و هم بزنید تا تمامی مواد به خوبی به خورد هم بروند و یک خمیر شیرینی اتریشی نرم و لطیف با چسبندگی کافی داشته باشید.


مرحله سوم: چیدن شیرینی اتریشی در سینی فر

حالا یک قیف و ماسوره کنگره دار بردارید. مقداری از خمیر شیرینی اتریشی را داخل آن بریزید. به کمک ماسوره شیرینی‌هایی به شکل انگشت به طول شش سانتی متر و با فاصله از هم در سینی فر درست کنید. سپس سینی را به مدت ۲۰ دقیقه در فری که از قبل گرم کردید بگذارید و هنگامی که زیر شیرینی اتریشی‌ها کمی تغییر رنگ داد و طلایی رنگ شد، فر را خاموش کنید و سینی را از فر خارج کنید. اجازه دهید شیرینی‌ها به خوبی خنک شوند.


مرحله چهارم: تزیین شیرینی اتریشی

ابتدا شکلات را به روش بن ماری آب کنید. هم چنین می‌توانید شکلات را به مدت یک دقیقه در ماکروفر بگذارید تا آب شود. پس از اینکه شیرینی‌های اتریشی به خوبی خنک شدند، با قاشق مقداری از شکلات آب شده را بردارید و روی بخشی از شیرینی بریزید. سپس با پودر نارگیل، پسته یا ترافل همین بخش از شیرینی که به شکلات آغشته کردید را تزیین کنید.


نکات کلیدی تهیه شیرینی اتریشی

– اندازه‌های مواد اولیه که در این دستور آمده است، تقریبی هستند. در صورت تمایل می‌توانید مقادیر مواد اولیه را کم یا زیاد کنید.

– شیرینی اتریشی را به اشکال دیگر مانند گرد هم می‌توانید درست کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CA ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    6 0
    ولی اسمش جالب نیست
  • IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    6 1
    شیرینی اتریشی چیه ؟!!!!! این شیرینی پادری ماله قزوین . موادشم چک کردم . غرب زدهها
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    ازلحاظ گیفیت مثله شیرینی های بیرون میشود
  • DE ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    طرز تهیه «شیرینی اتریشی». دست و صورت شسته مسواک زده موها شانه لباسِ بیرون پوشیده کیف پول همراه تشریف میبرین قنادی محله بستگی به تعداد نفرات شیرینی اتریشی میخرید پولش رو میپردازید برمیگردید منزل.البته از سوپری محل هم میشه شیرینی اتریشی وهم شیرینی هم تهیه نمود. منظور از وهم ٬ خیال نیست.وَهَم است.تفاوت وهم و خیال: قوه واهمه داریم ولی قوه واخیاله نداریم.ولی واقعا ممنون حالا که ملت خونه نشین شدند بد نیست حداقل هنر یاد بگیرن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس