کارمندان

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا از آمادگی سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت جهت اخذ هوشمند گزارش تخلفات دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور در اجرای مفاد طرح جدید محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین قاسمی در تشریح ابعاد دیگر اجرای طرح جدید محدودیت‌های کرونایی، گفت: در حوزه ادارات و فعالیت کارکنان تجربیات ۹ ماه گذشته مورد ارزیابی قرار گرفت تا در طرح جامع مدیریت هوشمند نهایتا سه موضوع اصلی یعنی نحوه حضور کارکنان، برگزاری جلسات و انجام ماموریت‌های اداری مد نظر قرار گرفت.

وی افزود: سازمان امور اداری استخدامی کشور بخشنامه‌ای را در خصوص دستگاه‌هایی که خدمات ضروری ارائه می‌کنند و سایر ادارات ابلاغ کرده است به شکلی که در وضعیت زرد، نارنجی و قرمز شهرها این دستگاه‌ها با کاهش حضور نیروها در محل کار خود مواجه خواهند بود. به این ترتیب دستگاه‌های ضروری در شهرهای زرد با ۱۰۰ درصد نیروها در شهر نارنجی با یک دوم نیروها و در شهر قرمز با یک سوم نیروها ارائه خدمات خواهند داشت.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد برگزاری جلسات ادارات نیز گفت: در شهرهای زرد جلسات حداکثر با ۳۰ نفر، در شهرهای نارنجی با ۲۰ نفر و در شهرهای قرمز با ۱۵ نفر برگزار خواهد شد. البته چنین جلساتی که در فضای بسته برگزار می‌شود باید مواردی همچون فاصله ۴ متر، گردش هوا به شکل اصولی و در نظر گرفتن ورودی خروجی های فضا به شکلی که منجر به تجمع نشود به طور جد مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: نظارت بر این موارد با بالاترین مقام دستگاه است و ناظر بر این بخش نیز سازمان امور اداری و استخدامی کشور و معاونین توسعه منابع وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها هستند.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت به صورت هوشمند گزارشات تخلفات این حوزه را دریافت و این گزارشات به صورت هوشمند به کارشناسان ارجاع و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. با توجه به بخشنامه سازمان امور اداری استخدامی که در شهریور ماه سال جاری به دستگاه‌ها ابلاغ شد ضمانت اجرایی این موارد از تذکر و درج در پرونده تا انفصال از خدمات است.

قاسمی در خصوص منع تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح با تاکید بر اینکه این طرح مشمول همه خودروهای شخصی است افزود: افرادی که در شیفت شب فعالیت می‌کنند و ضرورت تردد در بازه زمانی این محدودیت دارند برابر آنچه که در طرح پیش بینی شده باید از طریق فرمانداری‌ها لیست آنها احصا و شماره خودروی آنها به پلیس اعلام شود. افراد می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها و ارائه مدارک لازم پس از احصا شماره خودروی آنها به پلیس اعلام شود. قطعا در ارائه مدارک برای ضرورت تردد راستی آزمایی انجام خواهد شد و این موارد ظرف ۴۸ ساعت آینده نهایی خواهد شد.

وی در خصوص تردد پلاک‌های غیر بومی در شهرها نیز گفت: برای مثال خودرویی که در حوزه پخش مواد غذایی در استان گیلان با پلاک غیر بومی تردد می‌کند اگر جزو مشاغل گروه یک باشد می‌تواند فعالیت کند اما باید اسناد لازم را ارائه کنند که برای آنها جریمه اعمال نشود.

وی در خصوص شلوغی سیستم حمل و نقل عمومی در برخی ساعات امروز یکم آذر ماه نیز گفت: سیستم حمل و نقل عمومی به دلیل تقاضا برای سفر همیشه با متقاضی زیاد روبرو بوده، راهکارهایی برای کاهش این تقاضا پیش بینی شده است. با اجرای این طرح قطعا با کاهش تقاضای سفر در روزهای آینده مواجه خواهیم بود اما امروز که روز نخست اجرای طرح است نمی‌توانیم تقاضای واقع بینانه‌ای داشته باشیم.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص اجرای طرح ترافیک در تهران و فعالیت بازار تهران نیز گفت: طرح ترافیک به قوت خود باقیست و اجرا می‌شود و بازار تهران نیز که جزو بازارهای سرپوشیده است از مشاغلی است که تعطیل خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارمند IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    1 0
    وزارت بهداشت که خود متولی رعایت بهداشت است و داعیه انجام پروتوکل بهداشتی دارد و همه ارگان ها را ملزم به اجرای آن میکند چرا خود ناقض اصلی پروتکل هاست؟ در سازمان غذا و دارو دورکاری وجود ندارد، پرسنل که واکسینه شده اند ماسک نمیزنند و دوره های اموزشی و جلسات کما فی السابق برگزارند. آیا اینها ناقل نیستند؟ تکلیف آسیب پذیرانی که از تزریق واکسن منع شده اند چیست؟ به فرض که در سازمان فاصله ها رعایت میشود (که اینطور نیست)، آیا کارکنان همچون مدیران راننده شخصی دارند یا ناگزیر به استفاده از مترو، بی ار تی و... هستند؟ آیا خودتان در این روزهای گرم و شلوغ بدون تزریق واکسن، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده اید؟ به فرض اینکه خودشیفتگی حس همدلی مدیران سازمان غذا ودارویتان را نابود کرده، حمایتگری هم که هیچ از افراد سرشار از عقده روانی انتظار نمی رود. وجدان چه؟ آن را هم ندارند؟؟ چه دارند؟ قدرت، پست و توانایی تصمیم گیری برای زندگی دیگران؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس