تشکر وزیر از معلمی که با ارثیه یک میلیاردی پدری ۱۴۳ تبلت برای دانش‌آموزان خرید

وزیر آموزش و پرورش از معلمی که ارثیه یک میلیاردی پدری را صرف خرید ۱۴۳ تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند کرده است تشکر کرد.

به گزارش مشرق، حسین اسدی، یکی از  معلمان اندیمشکی از توابع استان خوزستان است که هم‌اکنون به عنوان راهبر آموزشی مناطق روستایی در اندیمشک مشغول به خدمت است.

اسدی با ارثیه یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومانی پدر مرحومش تاکنون ۱۴۳ تبلت برای دانش‌آموزان کم برخوردار، روستایی و حاشیه‌ای خریداری و به تمام مدارس محروم و روستایی شهرستان اندیمشک نیز کمک کرده است. در عین حال ساخت مدرسه در روستای کرتل در بخش الوار گرمسیری نیز از برنامه‌هایی است که برای کمک به تحصیل دانش آموزان این منطقه کم برخوردار روستایی دارد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی تلفنی با حسین اسدی، معلم خیر خوزستانی گفت: معلمان خوب و زحمتکش در سراسر کشور باعث شدند تا فعالیت های آموزشی در دوره کرونا استمرار یابد.

وی با طرح این پرسش از معلم خیر، که در محل کار چه مسئولیتهایی را در حال حاضر بر عهده دارد، اظهار کرد: آموزش مجازی در دوره کرونا باعث شد تا بخشی از عظمت و خدمات معلمان به عنوان الگوهای بی بدیل در جامعه آشکار شود.

وزیر آموزش و پرورش با تشکر از این معلم که ارثیه پدری خود را برای خرید تبلت برای دانش آموزان روستایی اختصاص داده است، گفت: وجود شما مایه افتخار آموزش و پرورش است و شما الگویی برای همه فرهنگیان و افراد برخوردار جامعه هستید که می توانند برای رفع محرومیت دانش آموزان کاری کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به فداکاری این معلم که چند سال قبل هم هدیه معلم نمونه کشوری اش را به دانش آموزان نیازمند اختصاص داده بود، گفت: به شما افتخار می کنم و به احترام شما می ایستم و این گفتگو را ایستاده ادامه میدهم. من به وجود معلمانی مانند شما که دلسوز هستند و  روح معلمی را به طور کامل درک کرده اید افتخار میکنم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ممکن است خیلی از افراد متمول و ثروتمند باشند اما روح بزرگی مانند شما نداشته باشند، اظهار کرد: روح بلند و همت والای شما می تواند الگویی برای همه مردم باشد و شما تصویر امید بخشی از یک معلم دلسوز، فداکار و علاقمند به دانش آموزان ارائه کرده اید و فکر می کنم شما می توانید میدان داری کنید تا افراد دیگری به شما بپیوندند تا برای مدرسه سازی و کمک به رفع محرومیتها یک نهاد خیریه تاسیس کنید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خدمت بزرگی به دانش آموزان کرده اید و باعث شدید تا در شرایط کرونا آموزش های آنان ادامه یابد. حرکت شما به رفتار الگویی تبدیل شده است که می تواند توسط دیگران مورد استفاده قرار گیرد.

حاجی میرزایی ادامه داد: معلمان در شرایط کرونا فداکاری و ایثار زیادی از خودشان نشان دادند و به همه معلمان کشور افتخار می کنم و قدردان تلاش های آنها هستم.

وی در پایان گفت: به نمایندگی از همه فرهنگیان از شما تشکر می کنم و خدا را شاکر هستم که همکاران خوبی مانند شما داریم و انشالله که توفیق خدمتگذاری واقعی همه معلمان را داشته باشم.

گفت‌وگو با یک دانش‌آموز و آغاز خرید تبلت

حسین اسدی معلم خیر خوزستانی و راهبر آموزشی مناطق محروم و عشایری اندیمشک بخش الوار در گفتگوی تلفنی با وزیر آموزش و پرورش گفت: به قدری خوشحال کردن کودکان شوق انگیز است که هرکس تحت تاثیر قرار میگیرد و کار خیر خود را آغاز می کند.

وی با تشریح اینکه چطور شد که قصد خریدن تبلت برای دانشآموزان نیازمند را کرده است، گفت: از ارثیه پدرم یک میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان به من رسید و قصد گرفتن یک ماشین داشتم که در گفتگو با یکی از مدیران مدارس قرار شد با یک دختر دانش آموز که مدیر مدرسه فکر می کرد دچار افسردگی شده است صحبت کنم.

دانش‌آموزی که به دلیل نداشتن گوشی هوشمند افسرده شده بود

معلم خیر خوزستانی ادامه داد: در گفتگو با این دختر دانش آموز متوجه شدم که به دلیل نداشتن ابزارهای هوشمند و عقب افتادن از درس دچار عقب ماندگی از تحصیل و در نتیجه افسردگی شده است. به همین دلیل این دانش آموز را به مدرسه دعوت کردم و به او یک تبلت هدیه دادم.

وی در توصیف زمانی که این دختر دانش آموز تبلت را هدیه گرفت، گفت: این دختر به قدری از گرفتن چنین هدیه ای شادمان و ذوق زده شد که من ماشین را فراموش کردم و تصمیم گرفتم همه پول های ارثیه پدری ام را برای خرید تبلت و گوشی اختصاص دهم.

این معلم اندیمشکی منطقه الوار ادامه داد: پس از این تصمیم توانستم  ۱۵۳ تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم تهیه کنم و از ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان جلوگیری کنم و قصد دارم تا هفته آینده ۲۰۰ تبلت دیگر تهیه کنم و مانع ترک تحصیل یا افت تحصیلی دانش آموزان شوم.

این راهبر آموزشی مناطق روستایی و عشایری با بیان اینکه کتابهایی در موضوع چگونه به دانش آموزان مناطق محروم کمک کنیم، نوشته ام، از قصد خود برای ساختن چند مدرسه در مناطق کپر نشین خبر داد و گفت خیر دیگر هم در این راه به من قول مساعدت و کمک داده اند.

وی ادامه داد: پس از این کار با فردی آشنا شدم که تحت تاثیر کاری که انجام دادم، قصد دارد تا ساختمان۴میلیاردی خود را بفروشد و برای ساخت مدرسه و رفع محرومیت دانش آموزان خرج کند.

اسدی گفت: به قدری خوشحال کردن کودکان شوق انگیز است و من فیلم هایی از شادی و ذوق کودکان دارم که هرکسی با دیدن این فیلم ها آنقدر تحت تاثیر قرار می گیرد که این کار خیر را آغاز می کند.

شایان ذکر است؛ این معلم فداکار در زمان وزارت علی اصغر فانی معلم نمونه کشوری شده بود و در آن زمان هم ۲۱ میلیون تومان بابت معلم نمونه کشوری شدن هدیه گرفته بود و در آن زمان این هدیه را به ۲۱۰ دانش آموز  مناطق محروم و نیازمند و هر دانش آموز ۱۰۰ هزار تومان هدیه کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • RO ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    8 1
    مایه افتخار مردم این سرزمینی، خدا قوت ای بزرگ مرد باغیرت و شرف و دلسوز راستین مردم محروم.
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    5 0
    دولت با این مدل اقدامات و اتکا به مردم نیکزاد متوقع و پررو شده!!!!!
  • مس IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    کاش مسئولان هم یاد بگیرند
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    این حرفای وزیر به هیچ درد این بنده خدا نمیخوره باید پول این فرد رو داد و آموزش و پرورش رو سربلند نگه داشت
  • مریم IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    4 0
    خیر دنیا و اخرت را برای خودش و والدینش و خانواده اش گذاشت الهی خدا برایش بیشتر بخواهد پایدار باشید
  • محمد رضا IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    4 1
    باعث افتخار مردم مسلمان و کشورمان ...ما از این دست انسانها در کشورمان کم نداریم...قابل توجه غربگرا ها و مبلغین فرهنگ غرب که یک کار خیر در غرب رو که اکثرا ساختگیست تبلیغ میکنن...
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    نیتش خیره و خدا بهش اجر بده
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      0 0
      بیایید حقایق رو ببینیم، کامل منتشرش میکردی
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    6 0
    آره تو خیرات و انفاق کن! بجاش مسئولین دولت هم...
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    آقای وزیر این یک معلم ابن همه کار کرده وبقیه معلم ها بیشتر از این ها کار مفید کرده اند شما بفرمایید چکاری کردید؟
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 0
    این هم معلم است و نوبخت هم معلم لست این کجا و آن کجا
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 0
    خداامواتش را رحمت کند
  • عبا دالله IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    معلم جانش روحش فدای دانش اموزان این مز بوم است درود خدا بر او وهمه مغلمان کشور عزیزم ایران سر فراز قابل توجه نمایندگان محترم وام کلان ماشین فلان
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    خدا خیرش بدهد ولی نقش دولت کجاست؟
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    واقعا مایه ی افتخاری. معلم فداکار وزحمت کش. کاش میتونستی. من واقعا بچه های دیگه ای را میشناسم که تبلت وگوشی ندارن ودر س خواندن براشون سخته. یا گوشی دان اما. یا خرابه یا.اندرویدش پایین وتوان خرید ندارن وباعث دلزدگی از تحصیل شده
  • فریاد IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    لفطا ب ماهم کمک کنید از اقوام گوشی ندارن
  • علی سلطانیان IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    دستتان دردنکنه برای دانش آموزان گوشی میخرید بخدا من گوشی ندارم درس هایم بخوانم از درس ماندم جا تورو خدا هر کمکی از دستتان درد میاید کمکمان کنید
  • sara AM ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    سایت شما عالی هستش امیدوارم موفق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس