فیلم| اعتراضات و تنش‌های خیابانی در برخی شهرهای آمریکا

یک رسانه آمریکایی در تحلیلی درباره وضعیت آمریکا پس از اتمام ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ نوشته این کشور از هر زمانی در نیم قرن گذشته از لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر است.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی در تحلیلی نوشته «جو بایدن»، نامزد پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در حالی قدرت را در دست خواهد گرفت که آمریکا از هر زمان دیگر در نیم قرن گذشته، بیمارتر، از لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر و از لحاظ فرهنگی و سیاسی، دو قطبی‌تر است.

پایگاه «پولیتیکو» در این تحلیل به بررسی این پرداخته که سیاست خارجی «جو بایدن» پس از ورود به کاخ سفید باید حائز چه ویژگی‌هایی باشد. این رسانه در تیتر خود نوشته است: «بایدن باید سیاست خارجی خود را برای دنیایی تدوین کند که آمریکا در آن حکمرانی نمی‌کند.»

این رسانه نوشته است: «دنیایی که بایدن به ارث خواهد برد، فاصله‌های زیادی با دنیای زمان حضور او در سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس کمیته روابط خارجی سنا در دهه ۱۹۹۰ دارد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «دوران جهان یک قطبی برای آمریکا از خیلی وقت پیش به زباله‌دان تاریخ منتقل شده است. چین، به گفته پنتاگون، یک رقیب برابر [با آمریکا] است. سایر قدرت‌های کوچک و بزرگ اعم از روسیه، ایران و کره شمالی به آسانی قادرند آمال آمریکا را به شکست بکشانند. فضا به ندرت برای همکاری‌های بین‌المللی چالش‌انگیزتر از الان بوده است.»

پولیتیکو در ادامه خاظرنشان کرده شیوع بیماری همه‌گیر جهانی «کووید-۱۹» افول نظم بین‌المللی ایجادشده توسط آمریکا را تسریع کرده است.

در این تحلیل آمده است: «بیماری همه‌گیر جهانی، محدودیت‌های جهانی‌سازی و دیپلماسی چندجانبه را آشکار کرده و افول نظام بین‌المللی لیبرال را که آمریکا آن را ایجاد کرد، سرعت بخشیده است.»

پولیتیکو درباره شرایطی که جو بایدن در آن به ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد رسید نوشته است: «رئیس‌جمهور بایدن، هدایت آمریکایی را در دست خواهد گرفت که از لحاظ جسمی بیمارتر، از لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر و از لحاظ سیاسی و فرهنگی، قطبی‌تر از هر زمان دیگری در نیم قرن اخیر است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس