فرمانده سنتکام: هدف ایران این است که ما را از عراق بیرون کند/ فشار حداکثری جنبه نظامی ندارد

فرمانده سنتکام با اعلام اینکه ایران به دنبال بیرون کردن نظامیان آمریکایی از عراق است، مدعی شد که دولت عراق خواستار ادامه همکاری با آمریکا و ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش است.

به گزارش مشرق، ژنرال «کنت فرانک مکنزی» فرمانده نیروهای ترویست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) روز پنج‌شنبه در نشست مجازی سیاست‌گذاران عربی-آمریکایی مدعی شد که دولت عراق علی‌رغم تلاش‌های ایران برای بیرون کردن نیروهای آمریکایی از عراق خواستار ادامه همکاری نظامی با آمریکا و ائتلاف به اصطلاح ضد داعش است.

این فرمانده ارشد آمریکایی در خصوص اقدامات ایران علیه آمریکا در منطقه گفت: «شاید بتوان گفت که مهم‌ترین هدف ایران این است که ایالت متحده را از عراق بیرون کند. اما دولت عراق نشان داده است که با توجه به تهدید داعش، می‌خواهد شراکت خود با ایالت متحده و نیروهای ائتلاف را حفظ کند.»

وی در ادامه با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، گفت: «حضور ما در منطقه یک پیام واضح و یک سیگنال مشخص را درباره توانمندی‌های ما و مهم‌تر از آن درباره اراده ما برای دفاع از شرکایمان و منافع ملی ایالات متحده ارسال می‌کند.»

مکنزی که پیش از این نیز علی‌رغم سیاست‌های خصمانه کشورش علیه ایران ادعا کرده بود که آمریکا به دنبال دامن زدن به تنش‌ با ایران نیست، در صحبت‌های امروز خود نیز بار دیگر تأکید کرد که سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران شامل مؤلفه‌های نظامی نیست و فقط ابعاد سیاسی و اقتصادی را در بر می‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احمد IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 0
    ژنرال هیچ کشوری در دنیا خواهان حضور نظامیان آمریکایی در هیچ کشوری نیست منتهی اکثراً از شما هراس دارند و به زبان نمی آورند اما ایران اسلامی به دلیل اینکه ترسی از شماها ندارد براحتی آن را به زبان می آورد. داعش هم توسط آمریکا بوجود آمده و هیچگاه چاقو دسته خود را نمیبرد!! بهتر است خودتان از منطقه خارج شوید والا با فضاحت تمام خواهید رفت اما اگر خودتان بروید سنگین ترید.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    این خواست مردم ومصوب مجلس عراق است که خواهان خردج اشغال گران آمریکایی است
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    اين كمترين خواست ملتهاودولتهاست كه امريكااز عراق خارج شود
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    2 0
    هدف اول اینه!
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    2 0
    متاسفانه نخست وزیر عراق شدیدا همراه آمریکایی هاست وگرنه مجلس عراق خروج آمریکایی ها رو تصویب کرده
  • CA ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    از یک موجودیت تروریستی چه انتظاری میتونید داشته باشید و البته پاسخ موجودیت تروریستی مشخص هست و البته داعش محصول گاوهای شیرده شما هست ولی با فلج شدن شأن که بسیار نزدیک هست دیگر داعشی تولید نخواهد شد. هر چند وجود شما چه با وجود داعش چه بدون آن هیچ موقع تحمل نخواهد شد چون موجودیت تروریستی تان یک تهدید بالقوه برای این منطقه هست و این تهدید بایستی در اسرع وقت از بین برده شود
  • DE ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    2 0
    مگر عراق کشور شماست که جا خوش کردید گنگر خوردید لنگر انداختید؟ کار شما اینه کنه های داعش رو جمع می کنید ازیک نقطه به یک نقطه دیگه می برید تا براتون بیشتر جنایت کنند! اگر راست میگید چرا داعشی ها رو اعدام نکردید؟
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    ابتدا این نظر مردم و موضع رسمی عراق است و ایران هم حمایت میکند . بعد این ها در نظر دارند نیروهاشون را خارج کنند و با اتفاقات اخیر پیرامون اسرائیل و اعراب قصد دارند داعش و امثالهم را پیرامون ایران با همکاری منطقه ای فعال کنند تا بعنوان نیروی تحت الحمایه و نیابتی وارد معرکه منطقه ای علیه ایران و محور مقاومت کنند . رو همین حساب ساخت و تولید انواع موشک های با برد کوتاه و متوسط . توپخانه های لیزری . انواع پهباد با مهمات مربوطه و کاشت وجب به وجب موشک زیر خاکی همه بصورت فراوان و سیستم ارتباطی مطمئن و مسائل اینترنتی از جمله خرابکاری لحاظ شود . شهرها و روستاهای مرزی نیروهای بومی آموزش لازم ببینند . خوبه در حال آماده باشیم تا کانون های خرابکاری در نطفه خفه کنیم . بر سر امنیت کشورمان با احدی تعارف نداریم و تا پای جان مدافع ارزش های انقلاب که دشمن را با وجود فشارها از اول مقابله کرده و پیروز شده . عصبانی کرده و خاک پاک وطنم و مردم سرزمینم ایستادگی میکنیم و خم به ابرو نمیاریم . انشاالله شاهد حضور ناوگان دریائی ایران بنام سردار شهید حاج قاسم در آب های بین المللی نزدیک به سرزمین آمریکا باشیم . این روز خواهد رسید به اذن پروردگار قادر و توانا
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    الانم اضافه وقت تو خاک عراقید. صدای الرحیل شما بلند شده. لش ببر خونه یانکی!
  • آنتی سنتکام IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    آخه جوجه یست سنتکامی،ماکجای تورو بزنیم؟سربازاتو بردار سریعا نه تنها ازعراق بلکه ازمنطقه غرب آسیا،گمشین بیرون! اینو ایران بارها رسما باصدای بلنداعلام کرده،حالاتوی منگل تن ماهی،نشستی فکرکردی توسرایران چی میگذره؟هری بینیم....!!!!!
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      0 0
      تن ماهی !
  • ش. AE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    احمق تازه فهمیدی تازه بعد شروع به انتقام از تون هستیم برای انتقام خون به نا حق ریخته شده سردار دلها حاج قاسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس