کد خبر 1145800
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
اعمال محدودیت های جدید برای کشیدن ترمز کرونا

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، مصوبات سی و نهمین جلسه این ستاد درباره محدودیت‌ها در دو هفته آینده را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، احمد ترحمی، جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با تقدیر از همراهی اصناف و کسبه گفت: اصناف و مشاغل ضروری شامل نانوایی ها، سوپرلبنیات و فرآورده‌های لبنی، میوه و سبزی فروشی، پروتئین‌ها اعم از گوشت، مرغ و ماهی، عطاری و داروهای سنتی، داروخانه‌ها و مراکز دامپزشکی، فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی و زنجیره‌ای (فقط عرضه مواد غذایی)، بیرون بر رستوران‌ها و پیتزافروشی‌ها تا ساعت ۲۰:۳۰ مجاز به فعالیت هستند.

او افزود: سایر اصناف مجاز طبق لیست اعلامی اتاق اصناف مرکز استان نیز فقط تا ساعت ۱۴:۳۰ فعالیت نموده و بعد از آن باید تعطیل شوند.

ترحمی از تعطیلی کامل مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزشگاه‌های خصوصی، حوزه‌های علمیه به مدت دو هفته خبر داد و گفت : برنامه‌های فرهنگی اجتماعی نظیر نمازهای جمعه، نمازهای جماعت مساجد، مراسم مذهبی و مراسم‌های آیینی نیز در این دو هفته تعطیل است.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا افزود : بوستان‌ها و مراکز تفریحی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی پربرخورد و سالن‌های بدنسازی، موزه ها، سالن‌های سینما و تئاتر، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها به غیر از بیرون بر، مراکز تهیه و طبح غذا با پذیرش مشتری، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی هم در این مدت تعطیل خواهند بود.

او بر نوبت دهی غیرحضوری و ارائه خدمات ضروری در دفاتر ارائه خدمات الکترونیک و دفاتر پیشخوان دولت و پلیس +۱۰ از ساعت ۷ صبح تا ۱۴:۳۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

ترحمی گفت: فعالیت ادارت و کارکنان به استثنای نیروهای مسلح بر اساس بخشنامه ۳۷۴۸۹۹ مورخ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و با تشخیص بالاترین مقام مسئول استانی خواهد بود مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به وجود نیاید. ساعت کار ادارات طبق روال معمول و قانونی خواهد بود.

معاون استاندار یزد تردد خانوادگی و دسته جمعی خودروها از ساعت ۱۸ را ممنوع و پلیس را موظف به نظارت و اعمال جریمه اعلام کرد و گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی استان با توجه به وضعیت قرمز شهرهای استان به دیگر شهرهای کشور ممنوع و مشمول جریمه یک میلیون تومانی می‌شود.

او افزود: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای استان با توجه به وضعیت قرمز اکیدا ممنوع و مشمول جریمه یک میلیون تومانی می‌باشد و در صورت ورود به شهرهای استان در هر ۲۴ ساعت یکبار جریمه می‌شود.

ترحمی گفت: تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در سطح شهرهای استان کاملا ممنوع بوده و خودروهایی که به این ممنوعیت بی توجه باشند، با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی مواجه خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس