ترخیص لوازم خانگی "بوش" داد تولیدکنندگان را درآورد!

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی به بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) که به مجوز واردات لوازم خانگی شرکت بوش اعتراض نکردند اعتراض کرد.

به گزارش مشرق،  گزارش‌ها از این حکایت دارد که ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش در گمرک شهید رجایی موجود است که ثبت سفارش و تایید منشاء ارز شده و در آستانه ترخیص قرار دارد؛ کالاهایی که با ارز نیمایی تامین ارز شده و میلیون ها دلار برای آن اختصاص یافته است. این موضوع از سوی مسئولان گمرک ایران نیز تایید شده است. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که لوازم خانگی جزو گروه ۴ کالایی قرار دارد و واردات این گروه کالا که عمدتا مصرفی و غیرضروری است با توجه به شرایط ارزی از دو سال پیش ممنوع شده است و به هیچ عنوان امکان واردات این کالاها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

طبق اعلام گمرک، این کالاها ثبت سفارش و تایید منشاء ارز شده و  دیوان عدالت اداری نیز با توجه به حقوق مکتسبه‌ای که برای واردکننده قائل شده، صدور رای کرده و مجوز ترخیص این کالاها صادر شده است. این در حالی است که در سال جاری تولیدکنندگان داخلی بارها نسبت به تامین نشدن ارز مورد نیاز خود اعتراض داشتند؛ تا جایی که اواخر تیر ماه امسال عباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از صدور بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی خبر داد که طبق آن تولید کنندگان دیگر نمی‌توانند از ارز اشخاص یا ارز حاصل از صادرات غیر استفاده کنند و با اشاره به محدودیت تامین و تخصیص ارز به اقلام وارداتی مورد نیاز تولید در صنعت لوازم خانگی، وضعیت واحدها را بحرانی توصیف کرده و گفته بود که در صورت ادامه این شرایط احتمال دارد تولید واحدهای لوازم خانگی تا ۴۵ روز دیگر متوقف شود. البته این مشکل بعدا تا حدودی مرتفع شد.

در این رابطه حمیدرضا غزنوی اظهار کرد: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که فروشگاه‌های شرکت بوش در سطح بازار فعال هستند و جنس آنها نیز به قول معروف جور است. گزارشهای رسیده نیز حاکی از آن است که از یک سال پیش این شرکت مجوز واردات را دریافت کرده که خلاف مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت کامل واردات لوازم خانگی است. 

وی با بیان اینکه مشخص نیست کدام جریان نفوذی در صدور این رای دخالت داشته است، تصریح کرد: ریچارد نفیو، طراح تحریم‌های آمریکا می گوید تحریم‌ها باید به گونه‌ای عمل کند که کالاهای استراتژیک به کشور هدف وارد نشود، اما واردات کالاهای لوکس تسهیل شود تا در نتیجه اختلاف طبقاتی شاهد شورش‌های اجتماعی باشیم و منابع ارزی کشور هدف نیز مصرف شود. 

غزنوی، صدور مجوز واردات شرکت بوش را یک اقدام علیه امنیت ملی توصیف کرد و گفت: در شرایطی این مجوز صادر شده که با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع باید از خروج ارز از کشور جلوگیری شود. به نظر می‌رسد با همکاری یک سلسله جریان به هم پیوسته این مجوز خلاف مصالح ملی صادر شده و قوه قضاییه باید به این مسئله ورود پیدا کند؛ چرا که این مصوبه ضد تولید است و هر کالای خارجی که به کسور وارد شود جای یک کالای ایرانی را می‌گیرد.

به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، با وجود اینکه ماه‌ها طول کشیده تا به مواد اولیه و قطعات لوازم‌خانگی ارز تخصیص داده شود و همه تولیدکنندگان از عدم تخصیص و تأخیر در تخصیص ارز گله‌مند هستند، ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی در آستانه ترخیص است. در این رابطه وزارت صمت و بانک مرکزی باید پاسخگو باشند که چرا به این رای اعتراض نکردند و چرا وزارت صمت آن را ثبت و بانک مرکزی ارز آن را تامین کرده است. 

تامین بازار از طریق کالای خارجی چهار برابر ارزبری دارد

غزنوی با بیان اینکه صنایع داخلی لوازم خانگی تا کنون توانسته اند جای شرکت‌های خارجی که با تحریم‌ها از کشور ما خارج شدند را پر کنند، اما حالا بخشی از مسئولان از آن‌ها حمایت می‌کنند، اظهار کرد: اگر نیاز بازار لوازم خانگی را در داخل تامین کنیم، حداقل یک چهارم ارز مورد نیاز برای واردات باید به مواد اولیه تخصیص داده شود، اما در صورت تامین بازار از طریق کالاهای خارجی چهار برابر ارزی که صرف مواد اولیه می‌شود باید هزینه شود. 

۵۰ درصد بازار تلویزیون در دست قاچاقچیان

سخنگوی انجمن لوازم خانگی ایران با بیان اینکه برند بوش متعلق به کشور آلمان است، اما در ترکیه تولید و وارد ایران می‌شود، خاطرنشان کرد: خیلی از برندهای خارجی در حال حاضر از طریق قاچاق سازمان یافته در بازار وجود دارد و همین امروز ۵۰ درصد سهم بازار تلویزیون‌های خارجی از طریق قاچاق تأمین می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد بخشی زیادی از کالاهای برند به صورت قانونی و  رسمی به کشور وارد شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    38 5
    تولید کننده ایرانی واقعا بی انصافه. قیمت لوازم خانگی ایرانی رو ببینید چقدر افزایش داشته اونم جنس های بی کیفیت واقعا جای تعجبه
    • دیدگا IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      13 7
      دوست عزیز این مطلب در خصوص کیفیت و این صحبتها نیس! در مورد خیانت و دزدی یک جریان یا یک فرد هست که با نفوذ و لابی تونسته بر خلاف قانون این حجم کالای خارجی وارد کنه و ارز تخصیص هم از پول این کشور دریافت کنه! هم پول کشور رفته و هم تولید کننده و کارگر داخلی ضربه میخوره! حالا شما بیا اصل ماجرا رو نبین!
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      18 2
      کدام تولید؟ مونتاژ با اسم ایرانی به قیمت خارجی. بازار بر اساس رقابت جان می گیرد وگرنه می شود مثل بازار خودرو
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      4 1
      من کاری به کیفیت لوازم خونگی ندارم اصلا بد قبول ولی چرا یخچال بوش قیمتش با یخچال ایرانی با نصف زیبایی و امکانات برابر این وارد کننده نباشه قیمتش از برابر مثل خودرو سازی میشه چند برابر خارجی با کاهش کیفیت
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      6 2
      تولیدکننده های بی انصاف ایرانی هیولا هستن درامدمردم تواین مدت چقدرکم شده انوقت یخچال معمولی ومزخرف ایرانی که بهارامسال قیمتش 5میلیون بوده الان شده 12میلیون وهمه اجناس همینطورن ماشینهای بنجل رونگاه کنیدازسال پیش تاحالاقیمتها 4برابرشده ماها که دیگه خانه دارشدن ماشین دارشدن برامون محال شده الان دیگه لوازم خانگی روهم ازنوع نامرغوبش بایدارزوکنیم تابتونیم بخریم خداازتون نگذره
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      4 1
      اعتقاد شدید به کالای ایرانی دارم از همه نوع شکر خدا خیلی وقتها هم خوبن و سالها کار میکنند باید انصاف و وجدان کاری هرچه بیشتر رعایت شود کسانی هم که ایراد میگیرند و مزخرف مینامند مگر خودشان بهتر بلدند بسازند ؟ پول از کجا میاورند جنس خارجی میگیرند ؟ دلالی قاچاق خام فروشی تاراج غذای ایرانیها برای دلار به خارج و راه های مشابه با استفاده از رانت و حقخوری هموطنانشان
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    25 5
    کدوم تولید کننده؟ اینها همش جنس بنجل چینی رو مونتاژ می کنند و به قیمت جنس در جه یک آلمانی در بازار انحصار به مردم می فروشند اگر تولید کننده واقعی هستند پس بهتره در بازار رقابت کنند
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      3 5
      رقابت قبول ، ولی وقتی جلوی واردات مواد اولیه تولیدکننده رو به بهانه نبود ارز میگیرن بعد به 400 کانتینر کالای خارجی اجازه ترخیص میدن، تولید کننده داخلی چطور باید رقابت کنه؟! اصلا بازی برگزار میشه که بشه رقابت کرد؟! ضمنا با بالا رفتن دلار قیمت مواد اولیه اعم از فلزات و پلاستیک و کابل و ... بالا رفته. الان قیمت یخچال خارجی شده 30 میلیون، قیمت مواد اولیه هم چند برابر شده. شما که با خرید یخچال 30 میلیونی خارجی مشکلی ندارید چطور انتظار دارید تولید کننده داخلی یخچال رو به قیمت همون 2 میلیون تومن سال 96 بفروشه؟!!
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      2 1
      رقابت وقتی معنی داره که نظم جهانی عادلانه ای حاکم باشه نه اینکه چند تا کشور استعماری تمام منابع مادی و معنوی و انسانی دنیا را ببلعند و دیگران را به بردگی بگیرند مثل مسابقه دویی که پای همه را ببندند و چهار نفر ازاد باشند که بدوند پس باید با وضع مقررات صحیح وارداتی و صادراتی و اتحاد ملی کشور را جلو برد
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    19 2
    بهتر کیفیت کالاهای بنجل و آشغال چینی که قطعاتش وارد میکنید و سر هم میکنید ببرید بالا ، تو خونه همتون همین برند بوش هست
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    21 2
    واسه چی شاکی می شید از بازار ازاد نترسید تامین ارز نیمایی شده یعنی حسابشو با گمرکات تسویه کرده حالا دیگه دست شما و مشتریانه چرا توقع دارید مثه خودرو سازی همه چیز انحصار داخلی باشه کیفیتتتون رو بالا ببرید قیمتتون رو کاهش بدید تا در بازار برنده باشید نه اینکه هم قیمت بوش جنس بی کیفیت دست مردم بدین
  • DE ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    18 2
    آره خب. باید هم دادشون رو دربیاره. لوازم خانگی بی کیفیت و سمبل شده ی چینی تولیدکننده کلاهبردار ایرانی کجا، جنس با کیفیت برند آلمانی کجا؟
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      2 2
      اره خوب المان مجانی برا تو تولید میکنه ؟ تو الان چطوری پول در میاری جنس المانی میخری ؟ حتما جنس خوب ایرانی تولید میکنی و میفروشی نه ؟ چند وقته دیگه که نفتی نباشه اگه بچه و نوه داشته باشی باید مثل بورکینافاسو زندگی کنند اما فعلا خودت با جنس المانی خوش باش
  • DE ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    7 2
    آره خب. باید هم دادشون رو دربیاره. لوازم خانگی بی کیفیت و سمبل شده ی چینی تولیدکننده کلاهبردار ایرانی کجا، جنس با کیفیت برند آلمانی کجا؟
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    15 0
    علتش اینه که این آقایون در زمان تحریم که واردات جنس خوب از خارج ممنوع هستش خودشونو تو بازار تنها دیدن و انحصاری بازار دست خودشونو و هر جور که میخان میتازن و بیچاره مصرف کننده داخلی که باید این آشغالا رو به قیمت گزاف بخره
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    12 0
    وقتی کالای داخلی را بیشتر از خارجی گران کردید به بهانه گرانی ،چرا کالای خارجی نیاید؟ اینها انتظار دارند همان بالایی را سر ملت بیاورند که خودروسازان آوردند !! سواستفاده کارخانجات داخلی !! را فراموش نکرده ایم ....
  • علی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    9 1
    این آقایانی که از واردات لوازم منزل شکایت و گلایه دارند آیا تضمین میکنند که در تولیدات داخلی شاهد افزایش قیمت لحظه ای(نه روزانه و ماهانه و سالانه)و شاهد تنزل کیفیت به بهانه های مختلف و بنی اسرائیلی نباشیم؟چنانچه در خورو و تولید داخل آن شاهد هستیم.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    2 9
    "ریچارد نفیو، طراح تحریم‌های آمریکا می گوید تحریم‌ها باید به گونه‌ای عمل کند که کالاهای استراتژیک به کشور هدف وارد نشود، اما واردات کالاهای لوکس تسهیل شود تا در نتیجه اختلاف طبقاتی شاهد شورش‌های اجتماعی باشیم و منابع ارزی کشور هدف نیز مصرف شود"
  • DE ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    2 1
    با ارز نیمایی خرید شده و با ارز آزاد فروخته میشه. چقدر شیرین و راحت به کام نورچشمی های ژن برتر دولتی!
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 0
    متاسفانه چون جنبه انحصاری نداریم و در صورت ممنوعیت واردات با قیمت بالا و کیفیت پایین بدون پاسخگویی گارانتی پوست از سر مصرف کننده بدبخت می کنیم منطقی است که واردات آزاد باشد.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    بیچاره مردم که لوازم خانگیشون هم باید بی کیفیت داخلی تحمل کنند مثل خودروی ها
  • علی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    داد شون بیجا در آمده چون بازار انحصاری خیانت و توهین به مردمه. نمیتونی رقابت کنی. به سلامت کسی منت شمارو نمی‌کشه. تاکی سرکوب بیکاری کار گرا و به سرمون میکوبین.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    تولید کنندهای که هر روز اجناسش را گرانتر میکند وسود سهامدارانش را هم نمیدهد حق ندارد به واردات اعتراض کند اولویت مردم هستند نه سرمایه دار بی درد....اتفاقا باید وارد بشه تا بازار رقابتی بشه هم در کیفیت هم در قیمت نه هرکس برای خودش جولان بده.....تلویزیون -آبگرمکن ویخچالم خراب شده نمیدونم چیکار کنمبا این قیمتها.....
  • جواد IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    9 0
    تولید کننده ای که خون مردم را می مکد بهتره نابود بشه چرا محصولی دوملیون بوده حالا دوازده ملیون شده حالا هم به واردات معترضند
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    7 0
    تولید کننده های ایرانی به جای اینکه خودشون عرضه داشته باشن جنس خوب وارزان تولید کنن که هم داخلی ها بامیل ورغبت بخرن هم خارجی ها فقط میگن درهای کشور رو ببندین تا ماهر چی تولید کردیم مثل ماشین سازها مردم مجبور باشن بخرن وپنجاه سال درجا بزنن
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    9 0
    سازندگی لوازم خانگی داخلی ای که اجناسشان ده برابر قبل شده است. غلط می کنند که به واردات این کالاها. اعتراض کنند.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    1 5
    ای بابا خدا لعنت کنه اونایی که نمیذارن تولید ملی رشد کنه
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      1 0
      تولید ملی یا مونتاژ ملی و فروختن جنس به قیمت دلبخواه؟؟ مردم این وسط چه گناهی کردن که مونتاژ کننده ایرانی باید هر روز جیبش گشادتر بشه و مردم تهی دست تر؟؟
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    نیست که شرکتهای تولیدی داخلی خیلی در قیمت گزاریهای نحومی خود جانب انصاف و توان اقتصادی مردم را رعایت میکنند! هر جا که دستشان میرسد خیلی بدتر از دشمنان با مردم خودشان رفتار میکنند!
  • مهدی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 0
    حمایت از تولید داخلی به وسیله فروشِ زوری را متوقف کنید! اگر تولیدکنندگان ایرانی از رقابت با محصولات خارجی ترس دارن، برن یه فکری به حال خودشون بکنن... بلایی که انحصار طلبی سر بازار خودرو آورد رو تکرار نکنین
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    11 0
    اگر می خواهند اقتصاد ایران نجات پیدا بکند . اگر م یخواهند کیفیت محصولات ایرانی که در حال حاضر بی کیفیترین محصولات هست بالابرود . اگر می خواهند آنچه که شایسته کشور ماست اتفاق بیافتد باید درهای واردات سالم و به قیمتها یجهانی باز شود و از انحصار افراد خاص خارج شود و تعرفه ها معقول گردد . بهیچ وجه قابل توجبه نیست که محصولی در خارج از کشور با کیفیت بالا ساخته شود و دهها قیمت حمل و نقل و عوارض گمرکی و سودهای واسطه به کشور وارد شده و هنوز قیمتش از محصولات تولید داخل کمتر باشد . چرا باید تاوان بی کفایتی و بی کفیتی و سربار سنگین تولید کننده داخلی را مردم فقیر بپردازند . حمایت از تولید داخل وقتی معنی دارد که تولید کننده هم با کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروشش از مصرف کننده داخلی حمایت بکند .
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    9 0
    پس شما تولید کننده داخلی هستید واقعا چرا اجناس تون این قدر گرانه حتی باجنس خارجی برابری می‌کنه تازه جنس خارجی از اونور دنیا اومده
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    عجب مغلطه ای! لااقل به شعور مردم توهین نکنید
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    انحصار=فساد
  • عباس IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 1
    راستی به یه شرکت به اصلاح تولیدی که ۵۲کانتینر یخچال رو قاچاق کنه ،چی باید گفت؟
  • ناشناس IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 6
    لوازم خونگیا با صنعت خودرو مقایسه نکنید واقعا اجحافه شماها همتون وسایل خارجی تو خونهاتونه برا همین دردتون میگیره. حمایت نکنید. اما حرف مفتم نزنید
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      5 0
      جناب اولا من نصف لوازم خانگی ام ایرانی است پس حرف مفت نیست یخچال ماشین لباسشویی جارو برقی تلویزیون مونتاژی ولی بحث به عشق خرید خارجی نیست بحث این است الان که نرخ دلار گران است طبیعتا فرصت خوبی در اختیار تولید کننده داخلی است چون نیمی از هزینه هایش مثل کارگر آب برق گاز حمل و نقل و .... ریالی است و حداکثر ۲ تا ۳ برابر شده پس چرا کالایش را ۷ برابر کرده چرا از این فرصت استفاده صحیح نشده و سعی نکردند از این گرانی دلار و صرفه داخلی سازی و محدودیت واردات برای اعتماد سازی مردم استفاده کنند که با واردات چند کانتیتر بوش گران قیمت و با ارز نیمایی و حقوق گمرکی اینقدر آشفته شده اند این آشفتگی ما را بیشتر نگران میکند و نشان میدهدحس انحصار و قیمت گذاری نامناسب هم احتمالا در کار است
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      1 0
      لوازم خونگی که بماند ما حتی بشقاب و لیوان هامونم دادیم یه خانم اصفهانی که سفال ابزده می ساخت بسازه ولی این توجیهی برای حرف شما نیست
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 4
    افزایش ارز باعث شدن هر لحظه نرخ مواد اولیه تغییر کنه و تولید کنندگان مجبورن قیمتاشون رو با جنس المانی یکسان کنند اگه نرخ ارز ثابت باشه این وضعیت درست نمیشه
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    ازخدابترسین بزارین لوازم خانگی واردکشوربشه شایدقیمتاپایین تربیا.ایرانیاتولیدمیکنن ولی به بازارنمیدن لحظه ای قیمت اجناس شون روبالامیبرن مردموبه فلاکت کشوندن.ازخدابترسین دست اندرکاران
  • فرزاد IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    فقط یه چیز و خوب بدونید اگه بازار لوازم خانگی دست تولید داخلی ها باشه تا چند سال دیگه صادرات برق که هیچی چند تا نیروگاه هم باید بسازیم موتورهای بوش کجا حتی کره ای ها که کم مصرف ترین در دنیا هستند
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    تولیدکننده ای که از رقابت با دیگر کالاها و برندها بترسد محکوم به نابودی است، خجالت بکشید این از لوازم خانگی اون هم از ماشین های سواری، انحصار طلبی عامل بدبختی این مملکت شده ، اگه میتونید رقابت کنید وگرنه در اون کارخونه را ببندید بهتره، به قول خودتون در ایران انرژی ارزان، نیروی کار ارزان ، پس چرا نمیتونید رقابت کنید اگه توان دارید محصولاتتون را به همین ترکیه، اذربایجان،صادر کنید چرا نمیکنید چون بی کیفیت است و مشتری حق انتخاب دارد.
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      1 0
      یک چیز تو ایران ثابته برای همه وسائل . تا دلار گرون تر شد اجناس را سریع گران میکنند . وقتی ارزان شد باز با قیمت بالای قبل میفروشند . سوال کنی مثلا دلار پائین اومده . میگن این ها مال زمان گرونی هست . آخه تا کی . چطور جنس تولید قبل و ارزون را سریع با نرح بالاتر میفروشند . اما بلعکس نه .. اونوقت میخوای خدا برکت بده و نظری بما کنه ... پچلی همین رفتارها تمام زندگی ما را گرفته . چون انصاف نیست . در حقیقت سر خود را کلاه میزاریم و توقع برکت هم داریم .
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    اینکه در شرایط محدویت ارزی اجازه واردات رسمی داده شده امری خلاف است اگرچه قاچاق آن در بازار پر است ولی سوال از اتحادیه این است چطور این وارد کننده با ارز نیمایی و با شصت درصد حقوق گمرکی میتواند کالایش را بفروشد و شما لوازم ایرانی نسبتا داخلی را نمیتوانی بفروشی فکر مینکم با این نرخ دلار اگر تولید کننده داخلی نتواند در داخل بفروشد گران به مردم میفروشد الان لوازم داخلی با محاسبه درصدی از لوازم وارداتی که امکان ورود دارد بیشتر گران شده آیا همه ی آن دلیل دارد نه /خدا نکند انحصار باشد واردات در کل ضرر دارد ولی حداقل یک فایده دارد و آن ترمز نرخ گذاری بی ضابطه را میکشد الان که دلار ارزان نیست که بهانه باشد تولید کننده داخل نمیتواند رقابت کند و ورشکست شده شما کالایت را در داخل ۷ تا ۸ برابر کردی در حالیکه نرخ کارگرت نهایت در سه سال دو برابر شده گرانی فولاد و مواد اولیه درست ولی گارگر برق آب گاز ایاب و ذهاب و .... که مطابق دلار گران نشده حداکثر ۵۰ درصد هزینه های شما با دلار گران شده و الباقی حداکثر ۲ تا ۳ برابر پس شما نیز انصاف در قیمت گذاری داشته باشد که خود ما که مدافع تولید داخلی هستیم بتوانیم از فرهنگ ایرانی بخر دفاع کنیم این مشکل در خودرو سازی و سایر صنایع هم متاسفانه وجود دارد
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    متاسفانه بیشتر تولید کنندگان ایرانی در زمانی که می بایست در کنار مردم قرار بگیرند در مقابل قرار گرفتند و اجناس از قبل تولید شده را به چندین برابر قیمت وارد بازار کردند بدون هیچ حساب و کتاب قیمت گذاری و الان هم که دلار کمی پایین آمده است باز شاهد افزایش قیمت اجناس داخلی هستیم بدون هیچ گونه نظارتی در پایان همه دست در جیب مردم کرده اند تا چقدر و تا کی خدا میدانه
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    تولید کننده ها اشغال تولید نکنند ایران خودرو و سایپا تو خودرو سازی بس نیست تو لوازم خانگی هم باید باشه؟
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    1 0
    اگه لوازم خانگی تولید داخل و با قیمت مناسب باشه حتما مردم حمایت میکنند اما واقعیت اینه منتاژ کار هستند و فقط مارکش ایرانی هست و اگه رقابتی هم نباشه مثل خودرو سازیمون پیشرفتی نخواهند کرد ونتیجه این میشه که هروقت تحریم شدیم از ورود قطعات مثل خودرو سازی به مشکل میخوریم و کارخانه ها میخوابن
  • زهره IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    2 0
    این تولید کنندگان از آب گل آلود ماهی گرفتن
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    1 0
    استفاده از کالاهای با کیفیت حق مردم است نمیتوان آنها را مثل خودرو محدود به کالاهای بی کیفیت و گران داخلی کرد
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    2 0
    شما با کیفیت بزن کسی بوش نمیخره میمونه رو دستشون دیگه واردات نمیکنن به همین راحتی مشکل حل میشه
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    1 2
    بگردید ببینید بچه کدوم مسئول بود که تولید داخل نابود کرد که چی من برم جنس وارد کنم و به قیمت گرونتر در این کمبود لوازم به ملت غالب کنم.
  • ناشناس IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 0
    محصولات باکیفیت درست کنند تا حرفی دربازار داشته باشند جنس ضعیف چینی رو فقط منتاژ کنند به اسم جنس ایرانی وارد بازار کنند وبه قیمت گزاف بفروشن که نمیشه اگرچه همین مارک بوش هم چینی هست المان یه واشرم به ایران نمیده چه برسه به لوازم خانگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس