المیادین| پیشنهاد سازمان ملل برای نزدیک کردن دولت مستعفی یمن به صنعا - کراپ‌شده

شبکه المیادین از پیشنهاد فرستاده ویژه سازمان ملل برای نزدیکی دولت مستعفی یمن به صنعاء از طریق یکپارچه شدن مدیریت بانک مرکزی صنعاء با بانک مرکزی عدن خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین بر اساس داده‌های خود از وجود تحرکات دیپلماتیک بین بانک مرکزی صنعاء و همتای آن در عدن به منظور دستیابی به مدیریت مشترک و یکپارچه کردن خدمات مالی خبر داد.

المیادین گفت: «هدف از تحرکات دیپلماتیک بین صنعاء و عدن پایان دادن به شکاف بانک مرکزی و تثبیت ارزش ریال یمن است.»

بر اساس این خبر، تیم صنعاء برای امضای اعلامیه مشترک با عدن  شرط گذاشته است که تصمیم دولت مستعفی یمن برای انتقال بانک مرکزی از صنعاء به عدن لغو شود و نسبت به واریز درآمدهای نفتی یمن به بانک مرکزی صنعاء اطمینان حاصل شود.

المیادین گفت: «مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل پیشنهاد داده است که مدیریت بانک مرکزی از سوی دو طرف صنعاء و عدن یکپارچه شود یا یک کمیته مشترک از دو بانک صنعاء و عدن تشکیل شود بدون اینکه تصمیم انتقال بانک مرکزی به عدن لغو شود.»

عبد ربه منصور هادی از ۲۷ فوریه ۲۰۱۲ تا ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵رئیس جمهور یمن بود. او در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵ پس از آن‌که انقلابیون یمنی، کاخ ریاست‌جمهوری را تصرف کردند از مقام خود استعفاء داد و سپس به شهر عدن گریخت و با پس گرفتن استعفایش خود را تنها رئیس جمهور مشروع یمن اعلام کرد.

در آذر ماه ۱۳۹۵ شمسی دولت مستعفی یمن با چراغ سبز آمریکا و عربستان سعودی مقر بانک مرکزی یمن را از صنعاء به عدن منتقل کرد که آثار تخریب کننده بر اقتصاد این کشور داشته است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهور مستعف یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه‌ای جز کشته و زخمی شدن صدها هزار نفر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس