کد خبر 1145442
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
رضا پهلوی

رضا پهلوی مدعی است که این شورا به عنوان یک جنبش زیرزمینی از طریق روش‌های الکترونیک ارتباط برقرار کرده و رودررو با عوامل خود ارتباط می‌گیرد.

به گزارش مشرق، محمد رستم پور درباره اعتراف رسانه اسراییلی در مورد منافقین و رژیم رضا پهلوی در کانال تلگرامی خود نوشت: اورشلیم‌پست در گزارشی از رضا پهلوی از تلاش او برای بازگشت به ایران و خلق یک لیبرال دموکراسی نوشته و از شورای ملّی ایران، به عنوان نهاد سلطنت‌طلبان برای فراهم کردن انتخابات آزاد نام برده است. این شورا در واقع یک گروه چتری شامل چهره‌های مخالف تبعیدی است و هدف آن بازگرداندن پهلوی به رهبری ایران است؛ یا در جایگاه شاه یا در جایگاه رئیس جمهور. همزمان این شورا به مثابه یک دولت در تبعید عمل کرده و مدعی است که «ده‌ها هزار مخالف حامی دموکراسی را در داخل و خارج ایران گرد هم آورده است.»

رضا پهلوی مدعی است که این شورا به عنوان یک جنبش زیرزمینی از طریق روش‌های الکترونیک ارتباط برقرار کرده و رودررو با عوامل خود ارتباط می‌گیرد و در داخل رژیم نیز از حامیانی بهرمند است. او می‌گوید: «از دیپلمات‌های سابق، چهره‌های رسانه‌ای، برخی گروه‌های نظامی ازجمله در گارد انقلاب، افراد بسیاری با ما در ارتباط هستند.» رضا پهلوی از دونالد ترامپ در آغاز ریاست جمهوری خواست تا از نیروهای ضدرژیم در داخل و خارج ایران حمایت کند و به آنان کمک کند تا «یک فرایند گذار سریع و بدون خشونت را برای یک دولت سکولار و دموکراتیک از طریق انتخابات آزاد و عادلانه در ایران فراهم آورد.»

اینکه این درخواست تأثیری بر سیاست ترامپ در قبال ایران داشته یا خیر، مشخص نیست. حتی زمانی که ترامپ از توافقنامه هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های سختی را وضع کرد، همواره تأکید داشت که خواهان تغییر رژیم در ایران نیست. ایران در چندین نوبت درگیر مشکلات عمیق داخلی شد و اوضاع اقتصادی آن رو به وخامت گذاشته است و هزینه‌های زندگی در داخل کشور به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. در تمام موقعیت‌های پیش آمده و اعتراضات گسترده شکل گرفته در ایران، هیچ نشانه‌ای حاکی از این که دولت ایران قدرت خود را از دست داده مشاهده نشد. شورای ملی نیز نتوانست از این موقعیت‌ها به نفع خود استفاده کند.

از نظر این رسانه دست راستی اسرائیلی یکی از مشکلات بزرگ رضا پهلوی و دولت تبعیدی او این است که وی تنها کسی نیست که در ایران پس از آیت‌الله‌ها خواهان دست یافتن به قدرت است. یک دولت تبعیدی دیگر نیز به دنبال نتیجه یکسانی در ایران است؛ سازمانی که خود را شورای ملّی مقاومت ایران می‌خواند. نکته حائز اهمیت برای اورشلیم‌پست این است که ارتباط چندانی میان دو شورای تبعیدی مذکور وجود ندارد. هر دو خواهان یک نتیجه واحد در ایران هستند. بزرگ‌ترین اختلاف دو شورا آن است که شورای مقاومت تمایلی به بازگرداندن پادشاهی به ایران ندارد بلکه خواهان یک حکومت جمهوری در ایران پس از آیت‌الله‌ها است. برای رسیدن به موفقیت در این هدف مشترک لازم است که دو شورای ملّی در کنار یک دیگر قرار گرفته و روی یک سیاست مشخص به توافق برسند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    45 1
    لبیک یا خامنه‌ای
    • نوری IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      4 2
      لبیک یا امام خامنه ای
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    34 0
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    33 4
    کوروش خوابیده تو هم بخواب نوه رضا پالانی.
    • شهاب FR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      10 0
      بگو جون کور اغلی راست میگم
  • یک ایرانی IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    30 1
    بپا مثل برادرت خودکشی نکنی ربع پهلوی سوسول
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 0
    گور بابای پدرسوخته پهلوی انشاءالله چشم همه دشمنان ایران مخصوصا ربع پهلوی کورشه
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    تو و خانواده ات استفراغ این ملت هستید اگه آمریکا زیرت فندک نزنه تو زدن عارقت هم مشکل داری! بدبخت، دیگه چه برسه به حرف زدن
  • کیوان خان IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    هردوی این شوری بلا نسبت شما غلط کردن. مگه ما مُردیم. اربابشون آمریکا با اون همه اهن و تلپ داره خُرناس می کشه .اینها که مگسی بیش نیستند .
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    13 0
    رضاپالان در گور هم که نخوابید خلخالی گور به گورش کرد
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    10 1
    ما از قبل میدونستیم دست شماها تو یه کاسه هست نیازی به افشا نبود . یه عده هایت . وطن فروش که رهبرشون ربع پهلوی از سرمایه گذاری پولهای دزدی باباش در قمارخانه ها زندگی می‌کنه . خفه شید بمیرید مردم ایران از دست شما خوکها راحت بشه .
  • پژمان IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 0
    حزب فقط حزب علی رهبر فقط سیدعلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس