کد خبر 1145284
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

تمیز کردن یا شستشوی کولر های گازی ویرپول سبب می شود که طول عمر این وسیله دو زمانه افزایش پیدا کند. شاید برایتان سوال باشد که هر چند وقت یک بار این کار باید انجام شود؟ در پاسخ باید گفت که در فصل تابستان هر یک ماه یک بار و در دیگر فصل ها نیاز است که دو ماه یک بار این پروسه را تکرار نمایید و همه بخش هایش را به خوبی تمیز نموده و بشورید.

تمیز کردن کولر گازی ویرپول موجب می شود دستگاه عملکرد خوبی داشته باشد و محل مورد نظر را به درستی خنک کند. اگر چه موارد زیادی وجود دارند که کار کردن اسپیلت ها را بهبود می دهند اما راه حل پیشنهادی ما به شما شستشوی آن ها برای دیرتر خراب شدنشان می باشد.

در این مقاله ما نحوه شست و شو و تمیز کردن کولر گازی ویرپول را برای شما عزیزان به طور کامل توضیح می دهیم تا بتوانید خودتان این کار را در منزل انجام دهید.

توجه کنید که اگر کوچک ترین خرابی در دستگاه خود احساس کردید، برای تعمیر کولر گازی ویرپول باید سریعا اقدام کنید. برای این کار باید با نمایندگی رسمی در این زمینه به شماره 021-22225007 تماس بگیرید تا در کمتر از یک ساعت تعمیرکار به منزل شما بیاید و دستگاه تان را به گونه ای تعمیر کند که بهتر از روز اول کار کند.

چگونه کولر گازی ویرپول را باید بشوریم؟

برای انجام این کار زمان خاصی وجود ندارد و صرفا جنبه پیشگیرانه دارد و آن جلوگیری از خرابی کولر گازی می باشد. تنها با 4 مرحله می توانید شستشو را به خوبی انجام دهید و به اتمام برسانید:

الف) تمیز کردن کویل های کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی

در گام اول باید کولر را از برق بیرون بیاورید، سپس بایستی پوشش بیرونی را با کمک پیچ گوشتی و ابزار هایی مانند آن بردارید و هر آن چه که به عنوان یک مانع دسترسی به کویل ها را سخت می کند بر طرف نمایید. بعد از گذشت مدت زمان تقربی 15 دقیقه، با استفاده از یک تمیز کننده و اب و قلم مو به تمیز کردن بپردازید.

حال خود کویل ها را به خوبی نگاه کنید که دچار خمیدگی یا آسیب دیدگی نشده باشند و در نهایت با شانه های مخصوصی که می توانید از فروشگاه ها یا ابزارهای لوازم کولر بخرید، آن ها را نیز تمیز کنید.

ب) تمیز کردن و شستشو دادن فیلتر های اواپراتور کولرگازی:

پنجره حاوی دستگاه را نگاه کنید حالا اگر آن را بردارید یا بچرخانید، می توانید یک یا دو پانل را حذف کنید که به آن ها پانل های فیلتر نیز می گویند. وظیفه این پانل ها مقابله با هر گونه آلودگی مانند گرد و غبار می باشد ولی در عین حال خیلی آسان کثیف می شوند و تحت تاثیر الودگی ها قرار می گیرند. پس باید تمیز و شستشو شوند و نیازمند مراقبت بیشتری هستند. فراموش نکنید این قسمت راحت ترین بخش برای فرآیند شستشو می باشد.

ج) تمیز کردن و شستشوی فن کوئل (بلوور) اواپراتور کولر گازی:

فن کوئل جزو قسمت های داخلی دستگاهتان می باشد یعنی هوای سرد و خنک را به اتاق می دهد و اگر زمانی قصد داشتید به تمیز کردن آن بپردازید بایستی کل شاسی داخلی را بیرون بیاورید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که باید با دقت بالا این کار را انجام دهید چون فن بسیار حساس و شکننده بوده و اگر بشکند صدای بدی را در قسمت اواپراتور می شنوید که دلخراش خواهد بود.

زمانی که شاسی را بیرون آوردید، قسمت مد نظر را اسپری بزنید یا با آب گرم بشورید و زمانی را برای کامل خشک شدن آن در نظر بگیرید. دلیل این که تاکید بر روی اسپری داریم این است که ضد باکتری می باشد و برای تمامی قطعه های کولر گازی قابل استفاده می باشد. منظور از ضد باکتری بودن این است که از رشد باکتری ها و قارچ ها در درون کولر گازی شما جلوگیری می کند و تهویه بهتری را مشاهده می کنید.

د) تمیز کردن و شستن قسمت فاضلاب کولرگازی:

در ابتدای کار باید پنجره پنل داخلی اسپیلت را باز کنید که در زیر آن شیلنگی جاسازی شده است که به آن شیلنگ فاضلابی می گویند. حالا شیلنگ را باز کنید و درون آن به اندازه یک کتری آب جوش بریزید تا اگر بر اثر عوامل مختلفی گرفته است باز شود. اگر دچار گرفتگی شده باشد آب در مجرای پایین ریخته می شود و با فشاری که به فن می آید به بیرون جهش می یابد.

نتیجه گیری

تمامی وسیله های برقی نیازمند یکسری اقدامات می باشند تا از این طریق بتواند هم از خراب شدنشان جلوگیری کنید و هم طول عمرشان را افزایش بدهید. کولر گازی یا اسپیلت ویرپول هم یکی از این وسیله ها می باشد که برای درست کار کردن و دادن خدمات به شما باید کار هایی را انجام بدهید تا هم در زمان استفاده به مشکل بر نخورید و هم اگر اختلالی در روند کارش به وجود آمد بتوانید به آسانی به رفع آن بپردازید.

تمیز کردن و شستشو کولر گازی ویرپول یکی از اقدامات مهمی است که کمک بسیاری به شما می کند و امر سخت و طاقت فرسایی نمی باشد که در قسمت های قبل برایتان به صورت کامل و مشخص توضیح دادیم. با رعایت این مورد تا حدود زیادی دستگاهتان را از خرابی نجات می دهید و از بروز مشکلات بسیاری جلوگیری می کنید.

از مزیت های این روش می توان به صرفه جویی های اقتصادی و مالی اشاره کرد یعنی با انجام فرآیند شستشو و تمیز کردن کنترل گازی، هزینه های ناشی از مصرف برق را خیلی کاهش می دهید. همچنین بازه زمانی هایی که باید به انجام این عمل بپردازید را برایتان شر دادیم. فراموشتان نشود که اگر بخشی مانند کندانسور بر اثر آلودگی ها بسته شود، سرمای اسپیلت به حداقل خودش می رسد پس امر شستشو را کاملا جدی بگیرید و سر سری از آن رد نشوید.

اگر شما صاحب یک دستگاه کولر گازی ویرپول هستید توصیه می کنیم که در ابتدا آن را به خوبی بررسی کنید و اگر احساس نمودید روند کارکرد آن خوب نیست یا مدتی است سیستم تهویه به درستی کار نمی کند در قدم اول مشکل را بررسی کنید و سپس به بر طرف کردن آن بپردازید.

بهترین کار در این شرایط تماس با نمایندگی مجاز تعمیر ویرپول می باشد زیرا دارای بهترین تعمیرکاران در این زمینه می باشد. جهت اطلاع می توانید با شماره 22225007-021 تماس حاصل فرمایید.

نمایندگی مجاز تعمیر لوازم خانگی ویرپول

اینکه ما ادعا می کنیم بهترین نمایندگی تعمیر لوازم خانگی ویرپول در تهران هستیم دلیل دارد که در ادامه به هرکدام از این ها اشاره می کنیم.

  • داشتن شعب متعدد در سراسر تهران
  • اعزام تعمیرکار متخصص در کمترین زمان ممکن
  • تعمیر لوازم خانگی با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت
  • داشتن تعمیرکارانی با بیش از بیست سال سابقه
  • تعمیر لوازم خانگی ویرپول در محل
  • تنوع در خدمات مانند تعمیر یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، مایکروفر، ساید بای ساید و جاروبرقی ویرپول

با این همه ویژگی های خوب به نظرتان بهترین نمایندگی در تهران نیستیم!! یکی از خدمات ویژه ای که ما انجام می دهیم و دارای بالاترین سطح کیفی است تعمیر یخچال ویرپول می باشد.

تعمیر تخصصی یخچال ویرپول

اگر شما هم دارای یخچال برند ویرپول هستید حتما تا الان متوجه شدید که تعمیرکار خبره در زمینه تعمیرات یخچال ویرپول بسیار کم است. اکثر افرادی که در این زمینه فعالیت دارند تجربه و دانش کافی ندارند و هیچ ضمانتی بابت کارشان نمی دهند.  اما در نمایندگی رسمی ویرپول یک ضمانت 6 ماهه به شما داده می شود. این یعنی اعتبار و اطمینان بالا.

پس اگر هر نیازی به تعمیر یخچال خود دارید حتما با ما تماس بگیرید تا سریع به منزل شما بیایم و به تعمیر آن بپردازیم. تعمیرکاران یخچال ویرپول را دست کم نگیرید!


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس