قایدی قدر خودش را نمی‌داند / با این سبک زندگی، او حالا حالا‌ها خداداد و کریمی نمی‌شود / قایدی، شبها زود بخواب!

ابراهیم تهامی گفت: مهدی قایدی باید خارج از ساعات تمرین هم بدنش را تقویت کند. وقتی تیم چند روز تعطیل می‌شود نباید سراغ خوردن و خوابیدن برود. بلکه باید از فرصت استفاده کند و به بدنش سختی بدهد.

به گزارش مشرق، درخشش مهاجم کم سن و سال تیم استقلال در تیم ملی توجه خیلی از اهالی فوتبال را به ظهور یک بازیکن تکنیکی دیگر در سطح فوتبال ملی ایران امیدوار کرد. او که در دیدار با ازبکستان 15 دقیقه و روبروی بوسنی 18 دقیقه در میدان حضو یافت توانست اولین گل ملی اش را در دومین بازی به دروازه یک تیم اروپایی بزند. گلی که تحسین بسیاری از ملی پوشان اسبق به ویژه سرمربی تیم ملی را برانگیخت.

ابراهیم تهامی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال که جزو تکنیکی ترین فوتبالیست های ایران در مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه محسوب می شد درباره مهدی قائدی، اشکالات، نقاط قوت و آینده فوتبالی اش حرف زد.

متن این سوال و جواب در ادامه می آید:

* خیلی ها فوتبال مهدی قائدی را به ابراهیم تهامی تشبیه می کنند. این موضوع را چقدر قبول دارید؟

- این را من نمی گویم بلکه رفقای خوزستانی ام می گویند که "مادر مثل ابراهیم تهامی دیگر نزاییده است". البته مهدی قائدی خیلی برای من عزیز است. یک فوتبال بلد، ولی درون زمین مسابقه یکسری کارهایی را انجام می دهد که آدم را نگران می کند.

* چکار می کند؟

- حالا می گویم. اما اول باید ایراد را به باشگاه استقلال بگیرم که این بازیکن با استعداد را بی نهایت رها کرده اند. مسئولان باشگاه و مربیان استقلال در این زمینه صددرصد مقصر هستند. طوری که باعث شده این بازیکن از فرم خوبش خارج شود. او باید از حالا به فکر آینده و در اختیار باشگاه باشد. اگر این را می گویم برای این است که خیلی دوستش دارم.

* خب چکار می کند که می گویید نگرانش هستید؟

- قائدی در زمین اضافه کاری زیاد دارد. بازیکن باید در اختیار تیم باشد و بداند غیر از خودش 10 بازیکن دیگر هم در تیم هستند و فوتبال کُشتی نیست که بازی تک به تک باشد. باید تفکرش را حرفه ای کند ولی خب باید به او اجازه داده شود جوانی اش را هم داشته باشد. مربیان تیم باید به او کمک کنند. قائدی هنوز نمی داند کجاست.

* اما قائدی خیلی تکروی نمی کند و اگر اینگونه بود فصل قبل آقای پاس گل نمی شد. او در بازی اول استقلال هم یک پاس گل زیبا به مطهری داد؟

- من نگفتم پاسور نیست. این که گفتم، نظر و احساس من است. او فکر می کند خیلی فوتبالیست کاملی شده و اینجایی که ایستاده آخر فوتبال است ولی اشتباه می کند. او هنوز جا دارد تا بازیکنی بزرگی شود ولی برخی جاها باید بتواند گذشت کند.

بیشتر بخوانید:

مهدی قائدی همه فرضیه‌ها را به هم زد

* کم و کاستی که در قائدی می بینید چیست؟

- بدنش قدرت لازم را ندارد. اگر یک مدافع قلدر روبرویش باشد آن وقت نمی تواند راحت از آن عبور کند. در حالی که با این تکنیک باید بتواند مدافعان بزرگ را هم کنار بزند. فهم و شعور فوتبال قائدی بالاست ولی بدنش ضعیف است.

* چکار کند؟

- او باید خارج از ساعات تمرین هم بدنش را تقویت کند. وقتی تیم چند روز تعطیل می شود نباید سراغ خوردن و خوابیدن برود. بلکه باید از فرصت استفاده کند و به بدنش سختی بدهد. حتی در حین تمرینات استقلال هم باید تمرین اضافه داشته باشد.

* به اعتقاد شما با رفع این موارد می تواند در اروپا توپ بزند؟

- خیل راحت! اصلا برایش کار سختی نخواهد بود. او می تواند در بهترین سطح اروپا فوتبال بازی کند. او هم مثل من جنوبی است و این تکنیک برزیلی در خون ما جنوبی هاست. او باید شبها زود بخوابد و از 11 به بعد اصلا بیدار نباشد. این روزها متاسفانه می بینیم که فوتبالیست ها تازه از ساعت 12 به بعد در فضای مجازی و موبایل هایشان هستند که این اصلا خوب نیست.

* فکر می کنید مهدی قائدی می تواند یک علی کریمی یا خداداد عزیزی در نسل جدید فوتبال ایران باشد؟

- هیچکس علی کریمی نمی شود...

* ...البته علی کریمی هم در 21 سالگی شهرت و آوازه امروزش را نداشت؟

- علی کریمی خیلی سخت کشید. خیلی تلاش کرد. بله او هم اول ضعیف بود ولی تمرینات سخت کرد. سختی هایی که خداداد عزیزی کشید را من می دانم. ما فوتبالیست ها اغلب از طبقه فقیر اجتماع هستیم. قائدی هم می تواند به آن جایگاه برسد ولی باید خیلی تلاش کند.

* یعنی معتقدید دیگر کسی نمی تواند فوتبال ستاره هایی مانند کریمی و عزیزی را تکرار کند؟

- من از خدا می خواهم که جوانان ایرانی راه کریمی و عزیزی را بروند و در عرصه فوتبال بدرخشند ولی این بستگی به تلاش خود قائدی هم دارد. ان شاالله قائدی بهترین مدارج ملی و باشگاهی را سپری کند و باعث افتخار ایران شود.

* فکر می کنید لقب نیمار فوتبال ایران برایش کم یا زیادی است؟

- نه! او خودش می تواند یک فوتبالیست مستقل با نام خودش باشد. یک ستاره ایرانی که دنیا تحسینش کند. فقط باید تلاش کند. بیشتر حرفه ای باشد و زندگی اش را طوری برنامه ریزی کند که در سن 26 سالگی (5 سال بعد) در اوج قله موفقیت در بهترین تیمهای اروپایی بدرخشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • افشین IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    36 46
    اکنونش هم از خداداد بهتره
    • علی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      1 3
      هههههههههههه
    • بی نام IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      3 0
      نه خیر هیچ کس جای خداداد عزیزنیست
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 4
    چی می گی
  • samisalehi IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    12 4
    فکر کنم یکم صحبت هاش با حسادت باشه تا انتقاد.
  • رضا IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    12 12
    هیچکی خدادا نمیشه؟؟هیچکی علی کریمی نمیشه؟ هیچکی ابراهیم تهامی نمیشه؟پ هیچکی هم قائدی نمیشه...مهدی قائدی همون فصل اول از همه عبور کرد که لقب نیمار گرفت...طرف اقای پاس گل شده میگه اضافه کاری داره...باری با پرسپولیس یادتونه چطور از مدافعان پرسپولبس رد شد و پاس گل داد و ارسلان گل دوم رو زد؟؟شما راحت بگو باهاش مشکل دارم داداش خب.....ولی ابنکه هیجکی ابراهیم تهامی نمیشه خیلی خوب بود..مخت رو کار گرفتن خخخ
  • داور DE ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    5 8
    خداداد خدا وکیلی خیلی از خداداد بهتره
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    9 2
    اتفاقا در یکسال گذشته خیلی پخته تر از سن و سالش رفتار میکنه
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    3 4
    کی قائدی را به تهامی تشبیه کرده؟؟؟؟یعنی با این تشبیهت قائدی را با خاک یکسان کردی
  • بنده خدا IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    8 9
    قائدی یک پرسپولیس تمام عیارهست که علی دائی اونونخواست حالا اینویک روز ثابت خواهدشد
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    2 0
    شما که 15 نفر رو همزمان با هم دریبل میکنی به بزرگی خودت ببخش
  • محمودعسکری IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    1 0
    باسلام من بانظرات اقای تهامی موافقم اینشاالله قایدی بتواند خودش باشد ابن مسولین باشگاه استقلال باید تدابیری بکارببرن مواضب این جوان باتکنیک ایران باشند.سرمایه ملی هستن
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    3 0
    قاعدی بسیار بازیکن خوبی هست ولی خوب ماندن وبهترشدن نیاز به تغییرتفکردارد قاعدی جوان وخام است باید باشگاه مسیر درست را نشانش دهد و همه جوره حواسش به اوباشد استعداد فوق العاده ای داردحیف است حرام شود به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم دربهترین سطح فوتبال بازی کندودرگیرحاشیه نشود
  • سهراب IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    6 1
    در جواب دوستمون ک گفته قایدی لنگیه عرض کنم اگه لنگی بود با حرفای مهدی طارمی و حسین ماهینی ک همشهریاش بودن و اون همه التماسش کردن می اومد پس جان خودت جوک نگو
    • راز IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      0 0
      اولا که ادب داشته باش . ثانیا ببین ۵ سال دیگه اصلا اسمی از قائدی هست
  • سید مجید FR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    5 1
    خدا وکیلی خداداد رو با قایدی مقایسه کردن اجحاف در حق تیمار ایرانیه بدون شک تاریخ فوتبال ایران بازیکنی در کلاس قایدی تا الان نداشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس