کد خبر 1144454
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
زهراب مناتساکانیان

نخست‌وزیر ارمنستان امروز (دوشنبه)، وزیر خارجه این کشور را برکنار کرد.

به گزارش مشرق، «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان امروز (دوشنبه)، «زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه این کشور را برکنار کرد.

بیشتر بخوانید:

پاشینیان: صدها نظامی ارمنستانی بعد از جنگ قره‌باغ همچنان مفقودند

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، «آنا ناقدالیان» سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که مناتساکانیان امروز (دوشنبه) از سمت خود بعنوان وزیر خارجه ارمنستان استعفا کرد.

در متن استعفای وزیر خارجه ارمنستان که به پاشینیان تحویل داده شده، اینگونه نوشته شده است: «نخست‌وزیر عزیز، لطفا استعفای مرا بپذیرید. از اعتماد و همکاری شما متشکرم».

این خبر در حالی منتشر شده است که پاشینیان اوایل امروز در نشست با حزب حاکم «گام من» در پارلمان ارمنستان تأکید کرده بود قصد دارد ترکیب دولت خود را تغییر دهد.

«نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان امروز (دوشنبه)، «زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه این کشور را برکنار کرد.

وی در این خصوص گفت: «بله، قطعاً تغییراتی در ترکیب دولت صورت خواهد گرفت. ما چنین برنامه‌هایی داریم».

پاشینیان پیش از این تأکید کرده بود که در نتیجه شکست عملیات‌های نظامی ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی، به هیچ عنوان قصد استعفا ندارد و در عین اعتراف کرد که خود را مسئول اصلی اوضاع فعلی قره‌ باغ کوهستانی و واگذاری برخی قلمروهای قره‌باغ به جمهوری آذربایجان می‌داند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی درگیر جنگ بودند. طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی‌گری مسکو بود و بار سوم با میانجی‌گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شد.

سرانجام ارمنستان توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرد.

طبق توافق ۱۰ بندی مسکو، باکو و ایروان برای توقف جنگ بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، در ازای خروج ارمنستانی‌ها از برخی مناطق، نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه استقرار می‌یابند.

در پی جدیدترین توافق میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، موجی از تظاهرات‌های اعتراضی در ارمنستان برگزار شد و معترضان خواستار استعفای پاشینیان به دلیل تسلیم شدن مقابل جمهوری آذربایجان شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 2
    حکایت این روزهای دولت غربگرای ارمنستان حکایت کسانی است که ادعا می کنند ریشه حل مشکلات کشور در ارتباط با اسراییل است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس